[Polska] Polski rynek wciąż atrakcyjny dla deweloperów i sieci handlowych

Kajtman
Według danych Polskiej Rady Centrów Handlowych, na koniec 2015 roku w budowie było 31 projektów handlowych, z czego 25 to nowe centra handlowe. Rynek handlowy nad Wisłą nadal jest atrakcyjnym kierunkiem rozwoju dla sieci handlowych zainteresowanych biznesem w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, dlatego 1-2 czerwca w Warszawie podczas Targów ReDI na stadionie PGE Narodowym spotkają się inwestorzy, deweloperzy i przedstawiciele sieci handlowych.
Większość projektów, które pozostają w tej chwili w budowie na terenie Polski, zlokalizowana jest w największych aglomeracjach, są to między innymi Posnania w Poznaniu (100 000 m kw.), Galeria Północna na warszawskiej Białołęce (64 000 m kw.), Wroclavia niedaleko wrocławskiego Dworca Głównego (64 000 m kw.) oraz Forum Gdańsk (62 000 m kw.). Rynek jest jednak coraz bardziej zróżnicowany i lokalizacja lub przebudowa każdej nowej  galerii, parku handlowego czy centrum wyprzedażowego wymaga analiz i negocjacji z potencjalnymi najemcami. Obecnie w samej tylko Polsce jest ponad 480 centrów handlowych, a znaczną część z nich oraz nowych projektów, które trafią na rynek w ciągu najbliższych lat będzie można poznać podczas organizowanych przez Polską Radę Centrów Handlowych targów ReDI. Targi to nie tylko miejsce prezentacji projektów handlowych z Polski, Czech, Słowacji, Ukrainy czy krajów nadbałtyckich. To także wizyty studyjne, konferencje i szereg spotkań i rozmów ponad 1400 przedstawicieli miast, sieci handlowych, deweloperów oraz instytucji finansowych działających i rozwijających się na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. 
– Polski rynek handlowy cechuje się coraz większą dojrzałością i już dziś plasujemy się na poziomie średniej europejskiej pod względem nasycenia powierzchnią centrów handlowych. Niemniej jednak wciąż powstają nowe projekty, zarówno deweloperzy, inwestorzy i sieci handlowe dostrzegają potencjał do dalszego rozwoju w Polsce – powiedział Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych. – Podczas tegorocznej, trzeciej już edycji Targów ReDI, zaprezentowanych zostanie ponad 100 obiektów handlowych nie tylko z Polski, ale także z regionu Europy Środkowo- Wschodniej. Dumą napawa nas fakt, że Polska stała się najważniejszym ośrodkiem dla branży retail w naszym regionie.  Przedstawicieli międzynarodowych marek z Francji czy Turcji, których jeszcze nie ma w naszym regionie, a którzy planują rozwoju w tej części Europy będzie można spotkać podczas czerwcowych targów w Warszawie, niewykluczone, że niebawem pojawią się także w polskich galeriach czy na ulicach handlowych – dodał Radosław Knap.