Port Lotniczy Lublin z usługą cargoźródło: Materiały prasowe

Port Lotniczy Lublin z usługą cargo

REKLAMA
Port Lotniczy Lublin będzie świadczył usługi w zakresie lotów towarowych. Spółka właśnie otrzymała pozwolenie Urzędu Lotnictwa Cywilnego na prowadzenie dodatkowej działalności lotniczej w zakresie usług cargo. Uruchomiony został magazyn cargo, a jeszcze w tym roku spółka chciałaby otworzyć, nowoczesny terminal cargo. Oznacza to stworzenie nowych możliwości do rozwoju i aktywizacji gospodarczej województwa lubelskiego. To także szansa dla PLL, w trudnym dla branży okresie pandemii, na pozyskanie nowych źródeł przychodu.
To część mojego planu, z którym przyszedłem na lotnisko. Jestem zdania, że cargo w naszym regionie ma przed sobą dużą przyszłość. Chociażby z tego powodu, że nie ma lotnisk świadczących taką usługę po tej stronie Wisły. Jej uruchomienie pozwoli zbudować niezależny filar przychodowy, dywersyfikujący dzisiejsze kanały, które bazują na obsłudze pasażerów. Pandemia pokazała, że brak pasażerów paraliżuje całkowicie lotniska, pozbawiając je przychodów, natomiast aktywność i to rosnąca, notowana była w obsłudze towarów – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin. 
Lotnisko posiada szereg atutów, które sprzyjają uruchomieniu usługi cargo. Port Lotniczy Lublin ma status lotniska międzynarodowego, dostępnego przez 24 godziny na dobę. Wyposażony jest w urządzenia nawigacyjne (ILS kat. 2) umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych w ograniczonych warunkach pogodowych. Port może obsługiwać samoloty do kodu D, a więc wielkości Boeing 767 czy Airbus A310. Ponadto lotnisko jest świetnie skomunikowane z siecią dróg międzynarodowych, ekspresowych oraz z koleją. 
Atutem jest również lokalizacja Portu Lotniczego Lublin przy wschodniej granicy Unii Europejskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie najważniejszych przejść granicznych i terminali przeładunkowych do Białorusi, Rosji i Ukrainy. Państwa te mają ubogą infrastrukturę logistyczną, więc przy popycie na cargo, uruchomienie tego typu usługi przez PLL daje szansę na komercyjny sukces. 
Polski rynek lotniczy usług cargo dynamicznie się rozwija, chcemy w nim uczestniczyć. Oferta województwa lubelskiego w międzynarodowej wymianie handlowej to głównie trzy branże: rolno-spożywcza, przemysłowa (maszynowa, motoryzacyjna i lotnicza) oraz drzewno-meblarska. Z punktu widzenia szeroko pojętego transportu lotniczego są to sektory bardzo interesujące z uwagi na właściwości ładunków, począwszy od łatwo psujących się po ładunki wartościowe lub wymagające szybkiego dotarcia do odbiorcy – mówi Marek Pierściński, dyrektor handlowy Portu Lotniczego Lublin. 
Do końca tego roku powstanie nowoczesny terminal cargo o powierzchni minimum 2000 mkw. z dedykowanymi pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych. Spółka posiada ok. 400 ha powierzchni, które może wykorzystać do budowania magazynów i składów. Sumując, ma bardzo dobre warunki do stworzenia na terenie lotniska miejsca do obsługi frachtu lotniczego. PLL prowadzi intensywne rozmowy z operatorami, którzy chcieliby drogą lotniczą przewozić towary do Lublina. 
Lotnisko będzie oferowało kompleksową obsługę ładunków lotniczych w zakresie przesyłek importowanych i eksportowanych z i do Portu Lotniczego Lublin. Towar przywieziony na lotnisko przejdzie przez kontrolę bezpieczeństwa i zostanie załadowany do samolotu. Natomiast po przylocie do Lublina, ładunek zostanie sprawdzony, przygotowany do odbioru i będzie mógł oczekiwać na przekazanie klientowi. 
Dominującym elementem obsługi będzie RFS (Road Feeder Service), czyli transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku. W tym przypadku konieczne sprawdzenie takiego towaru pod względem bezpieczeństwa przeprowadzone zostanie w terminalu cargo Portu Lotniczego Lublin.
Źródło: materiały prasowe

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzór
Na te działania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 11 mln zł. Nadzór obejmie projekt...
Biurowiec Intraco Prime w Warszawie pnie się do góry [FILM + ZDJĘCIA]
Budowa biurowca Intraco Prime nabiera tempa. Rozpoczęły się prace związane ze wznoszeniem konstrukcj...
Kolejna wielka inwestycja pod Wrocławiem. Powstanie wiele nowych miejsc pracy
Kolejna duża i znana zagraniczna firma zdecydowała się na zainwestowanie w Aglomeracji Wrocławskiej....
Ruszyła budowa domów HVILLE pod Bielanami Wrocławskimi
Rośnie potrzeba mieszkania w domu pod miastem, a wraz z nią pojawiać się może coraz więcej osiedli w...
Cavatina Holding buduje w Krakowie kompleks biurowy Ocean Office Park [ZDJĘCIA + WIUZALIZACJE]
Ocean Office Park to krakowska inwestycja Cavatina Holding realizowana na Zabłociu, u zbiegu ulic Kl...
Trwa rewitalizacja zabytkowej piekarni Mamut we Wrocławiu. Obok budowany jest nowy hotel [ZDJĘCIA]
Trwają prace przy przekształceniu zabytkowego budynku dawnej piekarni Mamut przy ulicy Sienkiewicza...
Przy ulicy Świętokrzyskiej w Warszawie powstaje 155 metrowy wieżowiec Skysawa [FILM]
Polski Holding Nieruchomości S.A. buduje przy ulicy Świętokrzyskiej 36 w Warszawie kompleks biurowo-...
W Warszawie powstaje kompleks biurowy Forest [FILM]
Budynki powstają w Warszawie na pograniczu Woli, Śródmieścia i Żoliborza. Zaoferują łącznie 78 tys....
Kraków: Koleją do Nowej Huty Przyszłości
Miasto Kraków chce w tym roku ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji połączenia kolejowego linii...
MPK Wrocław kontynuuje prace na skrzyżowaniu Podwala, Krupniczej i Sądowej [FILM + ZDJĘCIA]
W centrum Wrocławia remontowany jest jeden z kluczowych rozjazdów tramwajowych w tej części miasta....