Wygodny dostęp do pociągów z nowych peronów, windy w przejściu podziemnym dodatkowy peron – tak zmienia się stacja Kraków Płaszów. Na drugiej pod względem wielkości stacji w mieście będą łatwe przesiadki między połączeniami dalekobieżnymi, regionalnymi oraz komunikacją miejską. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowany jest ze środków unijnych z instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Na stacji Kraków Płaszów podróżni korzystają z peronów nr 1 i nr 3. Przebudowywany jest peron nr 2. Widać budowę nowego dodatkowego peronu nr 4. Wykonawca powiększa przejście podziemne. Prace obejmują konstrukcje nowych dużych wiat.
Kompleksowa przebudowa stacji to także wymiana torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem. Na stacji zbudowane jest Lokalne Centrum Sterowania. Pomieszczenia wyposażone w nowoczesne systemy i urządzenia komputerowe będą miejscem, skąd prowadzony będzie ruchu pociągów.
Sprawną obsługę pociągów zapewni dobrze przygotowany układ torowy. Dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych pozwolą na uruchamianie większej liczby połączeń. Dodatkowe roboty zapewnią lepsze warunki przejazdu pociągów – tory kolejowe o wyższych niż dotychczas parametrach.
W październiku podróżni będą korzystać z bardziej funkcjonalnego peronu numer 2. Gotowy będzie dodatkowy peron numer 4 i powiększone przejście podziemne. Wówczas wykonawcy rozpoczną kolejny etap robót - przebudowę peronu numer 1.
Modernizacja stacji Kraków Płaszów to przebudowa linii średnicowej w Krakowie – projekt "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej". W ramach wartej przeszło 1 mld zł inwestycji PLK przygotowują sprawne podróże dalekobieżne i aglomeracyjne na terenie stolicy Małopolski.
W centrum miasta, na estakadach i nowych mostach kolejowych powstają dodatkowe tory. Dostęp do kolei zwiększy się dzięki dwóm nowym przystankom: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Modernizacja torów i nowe systemy sterowania ruchem pozwolą rozdzielić ruch dalekobieżnych od aglomeracyjnego, a na części trasy pociągi przyspieszą do 160 km/h. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".
















![AGH w Krakowie inwestuje w przyszłość. Budynek S-1 stanie się centrum badań i edukacji [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/145/17/77457_100x70.jpg)

![Kolejna zabytkowa kamienica przy Piotrowskiej w Łodzi odzyskała blask [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/178/50/686258_100x70.jpg)



![W centrum Krakowa trwa remont mostu Grunwaldzkiego [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/129/1/77441_100x70.jpg)


![Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/208/80/52432_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji Kraków Płaszów [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/115/115/51571_100x70.jpeg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/189/61/52669_100x70.jpg)
![W Krakowie trwa budowa estakady kolejowej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/195/67/51651_100x70.jpeg)
![Kraków: Spółdzielnia mieszkaniowa buduje na Podgórzu [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/17/17/49681_100x70.jpeg)
![[Kraków] Czas na remont torów w Nowej Hucie](https://investmap.pl/_i/image/91/91/21851_100x70.jpg)
![Podróżni korzystają już z nowych przystanków kolejowych w Krakowie i Skawinie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/248/120/51960_100x70.jpg)
![Trwa budowa kolejowej linii średnicowej w centrum Krakowa [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/206/78/52174_100x70.jpg)
![[Kraków] Budowa łącznicy na półmetku, gigantyczne estakady podparte](https://investmap.pl/_i/image/61/61/25405_100x70.jpg)
![Kraków: Na tramwaj do Pleszowa jeszcze poczekamy [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/144/16/41616_100x70.jpg)