Centrum Handlowe Bonarka w Krakowie wchodzi w ostatnią fazę modernizacji. Pod koniec stycznia rozpoczęła się przebudowa części restauracyjnej. Powierzchnia dotychczasowego food courtu, zostanie znacząco powiększona, unowocześniona i podzielona na różne strefy.
Według raportu firmy doradczej Newmark Polska „Office Occupier – Rynek biurowy w Krakowie”, ubiegły rok upłynął pod znakiem rekordowej aktywności najemców, którzy w większości decydowali się na pozostanie w dotychczasowych lokalizacjach. Świadczy o tym 58-procentowy udział renegocjacji w całkowitym popycie odnotowanym w Krakowie w ubiegłym roku. Z kolei deweloperzy nadal uzależniają rozpoczęcie budowy kolejnych biurowców od zabezpieczenia inwestycji umowami przednajmu. Dzięki wciąż stosunkowo dużej ilości niewynajętej powierzchni w istniejących budynkach biurowych najemcy mogą stosunkowo łatwo znaleźć odpowiednie dla siebie biuro w dogodnej lokalizacji.
Stolica Małopolski kupuje 32 autobusy zasilane energią elektryczną. Co istotne MPK w Krakowie uzyskało już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny” MPK uzyska 100 proc. dofinansowania do zakupu elektryków.
Budowa estakady na drodze ekspresowej S7 nad ul. Petőfiego i torami kolejowymi jest już na półmetku! Niemal kilometrowa część tego obiektu przygotowywana jest w technologii nasuwu (betonowe segmenty są kolejno wysuwane na podpory). Jezdnia w kierunku Warszawy liczyć będzie 40 segmentów, a w kierunku Rzeszowa 41. W połowie marca wykonawca wysunął odpowiednio segmenty nr 20 i 21.
Kraków dynamicznie rozwija swoją infrastrukturę oświatową, realizując ambitne projekty budowlane. Główne inwestycje, takie jak rozbudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 15 czy Szkoły Podstawowej nr 54, mają na celu poprawę komfortu uczniów oraz rozszerzenie oferty edukacyjnej w najprężniej rozwijających się częściach miasta.
23 grudnia ubiegłego roku GDDKiA otworzyła 13,3-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 między węzłem Widoma a Północną Obwodnicą Krakowa, który pozwolił na połączenie drogą szybkiego ruchu dwóch największych miast w Polsce – Warszawy i Krakowa. To jednak nie koniec realizacji tej wielkiej inwestycji. Nadal trwa budowa S7 na terenie Krakowa, na odcinku od węzła Mistrzejowice przez Grębałów do węzła Nowa Huta.
W stolicy Małopolski zostanie otwarty kolejny sieciowy, 4-gwiazdkowy hotel. Swój obiekt w tym drugim co do wielkości mieście w Polsce otworzy polska sieć Focus Hotels S.A., będąca częścią Grupy Kapitałowej IMMOBILE S.A.
Z krajobrazu stolicy Małopolski znika kolejny duży budynek z czasów PRL-u. Zwyciężyły prawa ekonomii. Stary, wyeksploatowany budynek, który pełnił przez wiele lat funkcje biurowe ustąpi miejsca nowej inwestycji.
W stolicy Małopolski pojawią się nowe tramwaje. We wtorek 4 marca MPK w Krakowie wybrało oferty PESA Bydgoszcz SA na dostawę w sumie do 90 nowych tramwajów.
Stolica Małopolski jest obecnie największym rynkiem prywatnych akademików w Polsce oraz trzecim co do wielkości rynkiem najmu instytucjonalnego (PRS). Oba sektory rozwijają się w Krakowie bardzo dynamicznie, a inwestorzy nie planują zwalniać tempa i szykują kolejne mniejsze i większe projekty – wynika z raportu „Kraków – rynek nieruchomości komercyjnych 2025”, przygotowanego przez Knight Frank we współpracy z Urzędem Miasta Krakowa.