Powstaje nowy, podziemny, trzypoziomowy przystanek kolejowy Łódź Koziny [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]

Orzech

Łódź Koziny to budowany podziemny przystanek osobowy w tunelu średnicowym, położony w Łodzi, w dzielnicy Bałuty, na granicy Żubardzia i Kozin, u zbiegu ulicy Drewnowskiej z Kasprzaka i Aleją Włókniarzy w obrębie komory rozjazdowej. Koszt tej inwestycji to blisko 188 mln zł. Inwestycja realizowana z udziałem środków POIiŚ zwiększy rolę kolei w połączeniach aglomeracyjnych i dalekobieżnych.

Przystanek będzie składał się z trzech poziomów skomunikowanych ze sobą schodami stałymi, ruchomymi i windami. Na poziomach -2 i -3 przewidziano po dwa perony jednokrawędziowe o długości 155 m każdy. Poziom -1 ma służyć komunikacji.

Przystanek Łódź Koziny budowany jest przy zbiegu al. Włókniarzy i ul. Drewnowskiej, w miejscu rozgałęzienia tuneli jednotorowych: dwóch w stronę stacji Łódź Kaliska i dwóch w stronę stacji Łódź Żabieniec.

Przystanek będzie miał trzy podziemne kondygnacje. Poziom komunikacyjny – 1. Na poziomie – 2 znajdą się perony dla pociągów w kierunku Łódź Kaliska i Żabieniec, a na poziomie – 3 w stronę stacji Łódź Fabryczna. Zadanie za ok. 188 mln zł zrealizuje firma PBDiM Mińsk Mazowiecki, wykonawca kolejowego tunelu średnicowego.

materiały inwestora
materiały inwestora
materiały inwestora

Tunel łączy Polskę

Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec). W ramach projektu powstaną nowe przystanki Łódź Polesie, Łódź Śródmieście, Łódź Koziny, które będą zintegrowane z komunikacją miejską i ułatwią mieszkańcom codzienne podróże.