Powstanie druga jezdnia obwodnicy Kępna, w ciągu drogi S11GDDKiA

Powstanie druga jezdnia obwodnicy Kępna, w ciągu drogi S11

Orzech
Orzech
REKLAMA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę około 4-kilometrowej drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Umowa

Inwestycję za ponad 69 mln zł zrealizuje konsorcjum Mirbud (lider) i Kobylarnia. Termin realizacji to 33 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem przerw zimowych (16 grudnia – 15 marca) w okresie prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest w drugiej połowie 2027 roku.

Projekt i budowa

Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej około 4-kilometrowej jezdni, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. W ramach inwestycji wykonane zostaną również obiekty pod drugą jezdnię.

Źródło finansowania

Inwestycja jest finansowana z Krajowego Funduszu Drogowego.

Pozostałe odcinki S11 w woj. wielkopolskim:

Trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 260 km, podzielonych na następujące odcinki:   

REKLAMA

- Szczecinek – Piła o długości około 59 km,

- Piła – Ujście o długości około 20 km,

- Ujście – Oborniki o długości około 43 km,

- Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,

- Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,

- Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.

Dla 22-kilometrowego odcinka S11 Oborniki – Poznań, wraz z obwodnicą Obornik, trwa postępowanie przetargowe. Od wyboru najkorzystniejszej oferty wpłynęło odwołanie i obecnie trwa procedura odwoławcza. W pierwszej połowie br. GDDKiA planuje podpisanie umowy z wykonawcą.

Dla pozostałych odcinków S11 trwają prace projektowe. Dla trasy ze Szczecinka do Piły rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Dla odcinka Ostrów Wielkopolski – Kępno GDDKiA uzyskała DŚU. Z kolei dla Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU.

Źródło: GDDKiA

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA