Podstawowymi celami inwestycji są:
- poprawa przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego na kierunku DK 41,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu w korytarzu drogi krajowej Nr 41,
- poprawa warunków ekologicznych mieszkańców miejscowości Prudnik mieszkających w otoczeniu drogi krajowej Nr 41,
- umożliwienie aktywacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie korytarza drogi krajowej Nr 41 oraz w województwie opolskim.
Do ostatecznych analiz brane są pod uwagę trzy warianty (zobrazowane na załączonej mapie):
Wariant 1 i 1a: km 0+000.00 ÷ km 2+798,22 L= 2,8 km,
Wariant 2: km 0+000.00 ÷ km 2+934,32 L= 2,9 km,
Wariant 3: km 0+000.00 ÷ km 3+322,56 L= 3,3 km.
Wariantem rekomendowanym do realizacji przez Inwestora (GDDKiA) jest wariant 2
We wszystkich proponowanych wariantach projektowana obwodnica ma klasę GP (główna ruchu przyspieszonego) i jest zaprojektowana jako droga o ograniczonej dostępności. Podstawowe parametry techniczne obwodnicy to:
prędkość projektowa: 80 km/h,
prędkość miarodajna: 100 km/h,
dostępność drogi: poprzez skrzyżowania,
przekrój poprzeczny: jednojezdniowy,
liczba pasów ruchu: 1/2 (jedna jezdnia o dwóch pasach ruchu, po jednym w obu kierunkach:
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m,
szerokość opaski: 0.7 m,
szerokość pobocza gruntowego: 2.0 m,
dopuszczalny nacisk: 115 kN/oś,
kategoria obciążenia ruchem – KR4.
Zaloguj aby dodać komentarz