Przy wsparciu KPO w Portach Łeba i Ustka trwają prace modernizacyjneUrząd Morski w Gdyni

Przy wsparciu KPO w Portach Łeba i Ustka trwają prace modernizacyjne

Orzech
Orzech
REKLAMA

Urząd Morski w Gdyni zawarł kolejne umowy w ramach inwestycji realizowanych ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Przedmiotem podpisanych kontraktów jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad strategicznymi modernizacjami infrastruktury zapewniającej dostęp do portu w Łebie i Ustce, które przygotowują je do pełnienia funkcji terminali serwisowych dla morskiej energetyki wiatrowej (offshore).

W ramach zawartych umów:

w Łebie za nadzór inwestorski odpowiadać będzie Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST S.A.

Wartość tego kontraktu to 954 123,00 zł brutto;

w Ustce nadzór nad realizacją robót budowlanych obejmie firma SWECO Polska Sp. z o.o..

Wartość umowy wynosi 605 160,00 zł brutto.

Zakres zadań nadzorczych obejmuje kontrolę zgodności realizacji inwestycji z warunkami umów, monitorowanie jakości i terminowości prowadzonych prac oraz zapewnienie prawidłowego przebiegu procesów budowlanych.

Inwestycja w Łebie – nowoczesne wejście do portu

Prace projektowe i budowlane w Łebie, o łącznej wartości 132 mln zł, realizowane są w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Inwestycja obejmuje:

budowę wschodniego falochronu wyspowego;

przebudowę falochronu zachodniego;

budowę ostrogi na zachód od falochronu Zachodniego;

wykonanie osadników po obu stronach wejścia;

REKLAMA

modernizację toru podejściowego;

instalację nowego oznakowania nawigacyjnego oraz ułożenie kabla podwodnego.

Więcej o projekcie

Inwestycja w Ustce – kompleksowa modernizacja infrastruktury

Zadanie w Ustce, warte 102,5 mln zł, realizowane jest w trybie „wybuduj” i zostało podzielone na dwie równoległe części. Zakres robót obejmuje m.in.:

remont falochronu Wschodniego oraz nabrzeża Pilotowego;

modernizację falochronu Zachodniego z nabrzeżem Niskim i nabrzeżem Skarpowym;

remont slipu;

modernizację ostrogi Helskiej i ostrogi Falochronu Zachodniego.

Więcej o projekcie

Obie inwestycji stanowią kolejny krok w kierunku poprawy warunków nawigacyjnych wewnątrz portów oraz rozwoju zaplecza serwisowego dla morskich farm wiatrowych na polskim wybrzeżu.

Źródło: Urząd Morski w Gdyni

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA