Przystanek kolejowy Warszawa Gołąbki czeka radykalna metamorfozaFot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przystanek kolejowy Warszawa Gołąbki czeka radykalna metamorfoza

REKLAMA

Zamiast jednego peronu będą dwa, a zamiast kładki nad torami powstanie przejście podziemne. Przystanek kolejowy Warszawa Gołąbki czeka radykalna metamorfoza, a pasażerów nowy komfort jazdy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. właśnie ogłosiły przetarg na realizację inwestycji, która zostanie sfinansowana z budżetu państwa. Prace projektowe ruszą w przyszłym roku, a zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2029 rok.

Na przystanku kolejowym Warszawa Gołąbki szykuje się duża zmiana. Zamiast starej kładki nad torami powstanie tunel podziemny wyposażony w pochylnie, a jeden peron zostanie zastąpiony dwoma nowymi 200 -metrowymi, wyposażonymi w system dynamicznej informacji pasażerskiej. Perony zostaną połączone z wiaduktem przy ulicy Gierdziejewskiego za pomocą schodów i wind.

Przebudowa obejmie również modernizację sieci trakcyjnej oraz budowę parkingu po północnej stronie przystanku dla 30 samochodów.

Nowa infrastruktura umożliwi obsługę ruchu pasażerskiego na dwóch liniach kolejowych: nr 3 (Warszawa – Poznań) oraz nr 507 (Warszawa Główna Towarowa – Warszawa Gołąbki). Dzięki temu przystanek zyska nowe możliwości obsługi pociągów pasażerskich, także tych jadących od strony Warszawy Gdańskiej.

Ogłoszony właśnie przetarg to pierwszy krok w realizacji inwestycji, której rozpoczęcie planowane jest na przyszły rok. Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w I kwartale 2026 roku, a zakończenie prac przewidziano na 2029 rok.

REKLAMA

Zmiany na przystanku Warszawa Gołąbki to nie tylko poprawa estetyki i funkcjonalności, ale przede wszystkim realna korzyść dla pasażerów – większy komfort podróży, lepsza dostępność i nowoczesna infrastruktura, która odpowiada na potrzeby współczesnego transportu kolejowego.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA