Kraków: Trasa do Walcowni odżyje?

Kraków: Trasa do Walcowni odżyje?

Damian Daraż
Damian Daraż
REKLAMA
Miasto planuje węzeł przesiadkowy oraz parking Park&Ride. Ma być to zintegrowany węzeł przesiadkowy łączący przystanek kolejowy w Luboczy z pętlą tramwajową Walcownia połączoną z parkingiem samochodowym. Takie jest wstępne założenie miasta, do którego rozpisało przetarg.
W ramach opracowania koncepcji urzędnicy chcą uzyskać odpowiedź na kluczowe pytania co do sposobu najkorzystniejszego zintegrowania środków transportu, lokalizacji stacji kolejowej Kraków Lubocza, sposobu bezkolizyjnego przekroczenia torów kolejowych na ulicy Blokowej.
W skład nowego węzła przesiadkowego ma wejść przystanek kolejowy Kraków Lubocza, parking samochodowy Park&Ride, zmodernizowana pętla tramwajowa Walcownia z trasą tramwajową od ulicy Ujastek. Projektant ma zaprojektować estakadę lub tunel pozwalający na bezkolizyjne przekroczenie torów.
REKLAMA
Firma, która wygra przetarg na opracowanie koncepcji, będzie musiała przedstawić trzy warianty proponowanych rozwiązań pozostawiając rezerwę pod rozbudowę linii kolejowej o kolejny tor, atutem projektu będzie skrócenie dróg dojścia pomiędzy pętlą tramwajową a przystankiem kolejowym. Przystanek kolejowy ma mieć perony o długości co najmniej 200 metrów. Zarówno na przystanku kolejowym jak i przy pętli tramwajowej ma znaleźć się przynajmniej 30 zadaszonych miejsc na rowery, ponadto do węzła przesiadkowego ma prowadzić również droga dla rowerów połączona z głównymi trasami. Kolejnymi aspektami, nad którymi projektant powinien się pochylić są: parking samochodowy na 100 miejsc postojowych z możliwością rozbudowy o kolejne 100 oraz dogodne połączenie z planowanym w sąsiedztwie węzłem trasy S7.
Torowisko tramwajowe na przebudowanym odcinku od ulicy Ujastek do pętli ma być zielone, natomiast przebudowa samej pętli tramwajowej ma być bardzo złożona, musi zapewnić możliwość ominięcia wszystkich składów stojących na pętli, która ma posiadać dwa perony dla wysiadających i jeden dla wsiadających z możliwością jego rozbudowy.
Projektanci będą musieli przeprowadzić konsultacje społeczne, wykonać wszystkie potrzebne pomiary i analizy. Termin składania ofert mija 8 lutego 2021 roku.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA