Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu będzie czekał 1,5 miesiąca na oferty od firm i konsorcjów, które są zainteresowane budową nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej oraz węzła drogowego nad linią kolejowa nr 8.
Otwarcie ofert złożonych w przetargu nastąpi na początku września. Inwestycja będzie kontynuacją zakończonej w 2011 roku przebudowy ulicy Młodzianowskiej na odcinku od Gdyńskiej do Sedlaka. Wartość tego projektu wynosiła 11,514 mln zł.
W tym roku ruszą dalsze prace na ulicy Młodzianowskiej. MZDiK planuje przebudowę trasy od ulicy Gdyńskiej do torów kolejowych, budowę wiaduktu nad linią kolejową oraz nowej jezdni ulicy Młodzianowskiej i budowę nowego przedłużenia wraz z włączeniem do południowej obwodnicy.
Nowa ulica Młodzianowska będzie należeć do podstawowego układu komunikacyjnego Radomia. Przejazd drogą będzie szybki, bezkolizyjny i bezpieczny. Na ulicy powstaną szerokie rozjazdy z wydzielonymi prawoskrętami, a ta przetnie obwodnicę południową. Druga z tras zostanie poprowadzona górą, zaś na dole znajdzie się rondo.
Ważna częścią inwestycji będzie budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi. Obiekt wraz z całym węzłem drogowym skomunikuje ścisłe centrum miasta z obwodnicą południową, a w przyszłości połączy nowy ślad ulicy Młodzianowskiej z projektowanym teraz pierwszym etapem trasy N-S.
Wiadukt i nowa jezdnia ulicy Młodzianowskiej będą wykonywane jednocześnie. Jedynie skrzyżowanie z ulicą Jana Pawła II i istniejący fragment ulicy Młodzianowskiej zostaną przebudowane na samym końcu. MZDiK przewiduje, że inwestycję uda się zakończyć w 2015 roku.