Rozstrzygnięto przetarg na przebudowę dworca Łódź Kaliska [WIZUALIZACJE]

Orzech

Bardzo dobra informacja. PKP po kilku miesiącach rozstrzygnęły przetarg na przebudowę dworca Łódź Kaliska. Chętnych było aż 7, ale wszystkie oferty przekraczały początkowo zaplanowany budżet remontu. PKP zdecydowały się jednak "dołożyć" więcej pieniędzy, dzięki czemu prace mogą ruszyć już za miesiąc.

Najkorzystniejszą ofertę na przebudowę dworca Łódź Kaliska złożyła firma SKB LDR z Warszawy. Opiewa na prawie 60 mln złotych. Kiedy będą mogły ruszyć prace? Wszystko zależy od tego, czy inne firmy, które brały udział w przetargu, nie odwołają się od decyzji PKP.

— Na tę chwilę nie wpłynęły odwołania w przetargu, firmy mają na to czas do poniedziałku do końca dnia — wyjaśnia Agnieszka Jurewicz z PKP S.A. Jeśli nie będzie odwołań, prace rozpoczną się bardzo szybko. — Planujemy rozpoczęcie prac budowlanych w czerwcu tego roku. Planowany termin zakończenia inwestycji to połowa 2025 roku — dodaje przedstawicielka kolejowej spółki.

Na czas prac pasażerowie mają korzystać z "dworca zastępczego", który zostanie zorganizowany w kontererach. — Dworzec będzie wyposażony w poczekalnię z kasami biletowymi oraz toalety dla podróżnych. Będzie znajdował się w pobliżu tunelu prowadzącego do al. Unii — wyjaśnia Agnieszka Jurkiewicz.

Co się zmieni?

To będzie prawdziwa rewolucja, bo przetarg nie zakłada jedynie kosmetycznych zmian. Główny budynek dworca zostanie przebudowany. Zniknie znane dobrze łodzianom północne patio, w którym znajdują się lokale gastronomiczne. W tym miejscu ma pojawić się parking. Zniknąć ma też charakterystyczne zadaszenie przed wejściem głównym. W odnowionym budynku znajdą się toalety, nowe kasy, windy, a także miejsca pod wynajem dla przedsiębiorców. Wygodniej będą mogli korzystać z dworca także pasażerowie MPK Łódź – przebudowa zakłada wybudowanie nowych zatoczek autobusowych.

Nowe perony już gotowe

Trzeba pamiętać, że przebudowa głównego budynku to kolejny etap zmian na dworcu Łódź Kaliska. Wcześniej PKP PLK przebudowały perony i odnowiły wschodni wiadukt, dzięki czemu zwiększyła się przepustowość stacji. To ważne ze względu na powstający tunel średnicowy pod Łodzią. Po jego uruchomieniu Łódź Kaliska będzie przyjmowała o wiele więcej pociągów. Już teraz dzięki zmianom na dworcu zatrzymuje się około 180 składów dziennie.

W artykule wykorzystano materiały lodz.pl