W województwie dolnośląskim trwa budowa ostatniego odcinka drogi ekspresowej S3. To brakująca cześć większego odcinka od Legnicy do granicy Polski w Lubawce i będąca częścią całej, prawie gotowej drogi ekspresowej S3 – która prowadzi od granicy z Czechami w Lubawce, do Świnoujścia. Oprócz tego do zakończenia całej tej wielkiej inwestycji, łączącej porty w Szczecinie i Świnoujściu z granicą polsko-czeską brakuje jeszcze tylko fragmentu S3 w Zachodniopomorskiem.
W niedzielę 10 marca wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy, w tym pociągów Kolei Dolnośląskich. Nowością będą bezpośrednie połączenia na trasie Wrocław – Zielona Góra. Jakie jeszcze zmiany czekają pasażerów?
Sześć firm złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S8 Ząbkowice Śląskie – Bardo o długości ok. 14 km. To czwarty z sześciu odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem i Kłodzkiem. Trzy pierwsze są już w realizacji.
Nowe przystanki Mirków, Legnica Strefa, Świdnica Zawiszów, Boguszów Gorce Dzikowiec oraz reaktywowana do ruchu linia Świdnica-Jedlina Zdrój polepszyły dostępność do kolei w woj. dolnośląskim. Projekty zrealizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ponad 150 mln złotych ze środków unijnych i budżetowych usilnie poprawiają warunki podróżowania koleją.
Setki tysięcy turystów jeżdżą pociągiem w Góry Izerskie. Teraz składy Kolei Dolnośląskich dowiozą podróżnych nie tylko do Szklarskiej Poręby, ale również do Świeradowa-Zdroju. Malownicza miejscowość wraca na kolejową mapę Polski po 27 latach. To najważniejsza zmiana w rozkładzie jazdy zaplanowanym na 2024 rok.
Sun & Snow, największy w Polsce operator zarządzający wynajmem ponad 2,5 tys. apartamentów, za sprawą zawartych w ostatnim czasie porozumień poszerzy swoje portfolio o kilkaset nowych apartamentów. Nieruchomości, które trafią do oferty Sun & Snow zlokalizowane są w popularnym sudeckim resorcie „Czarna Góra” w województwie dolnośląskim.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zbliża się do zakończenia etapu I – Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) w ramach prac przygotowawczych związanych z planowaną rozbudową dolnośląskiego odcinka autostrady A4 pomiędzy Legnicą a Wrocławiem. Do złożenia wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) GDDKiA zarekomendowała wariant rozbudowy A4 w istniejącym śladzie.
„Katarzyna” zakończyła drożenie tunelu kolejowego na linii Wrocław – Jelenia Góra. Teraz wykonuje prace związane z budową izolacji przebudowanego obiektu. Maszyna umożliwia prace w technologii „tunel w tunelu” i bezpieczny przejazd pociągów. Od 12 do 27 listopada wykonywany będzie kolejny etap prac, który ze względu na zakres i zachowanie bezpieczeństwa wymaga wprowadzenia komunikacji zastępczej . Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok. 130 mln zł jest finansowania ze środków budżetowych i dokapitalizowania.
Bardzo dobra informacja. Wybrani w przetargach przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wykonawcy mogą rozpoczynać projektowanie i budowę wszystkich trzech odcinków drogi ekspresowej S8 pomiędzy węzłami: Kobierzyce Północ - Kobierzyce Południe, Kobierzyce Południe - Jordanów Śląski, Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód. Łączna długość tych trzech odcinków drogi ekspresowej S8 to 32,5 km.
Do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła dwa wnioski o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla rozbudowy dwóch odcinków autostrady A4 od Krzyżowej do Legnicy.