Kolejna inwestycja z sektora elektromobilności w Polsce. Polska Grupa Boryszew, kontrolowana przez jednego z najbogatszych Polaków Romana Karkosika (którego majątek "Forbes" szacował w 2024 r. na 1,7 mld zł), uruchomiła w Toruniu jedną z najnowocześniejszych w Europie, w pełni zautomatyzowaną linię produkcyjną przewodów klimatyzacyjnych do pojazdów elektrycznych. Koszt inwestycji wyniósł 165 mln zł.
Grupa Boryszew to obecnie jeden z największych prywatnych holdingów przemysłowych w Polsce. Działa w trzech głównych segmentach: motoryzacja, metale i chemia. Grupa dostarcza komponenty, które można znaleźć w co czwartym nowym samochodzie na rynku europejskim.
W segmencie motoryzacja Grupa Boryszew produkuje przewody do klimatyzacji, wspomagania kierownicy oraz elementy plastikowe dla branży automotive. Segment metale obejmuje produkcję wyrobów z miedzi, cynku, ołowiu, aluminium i ich stopów. W segmencie chemia Grupa wytwarza m.in. płyny do chłodnic, włókna poliestrowe i tworzywa sztuczne.
Grupa Boryszew stawia na produkcję komponentów do samochodów elektrycznych
Teraz dodatkowo Boryszew będzie produkować części do samochodów elektrycznych, na które stawia Unia Europejska i które są mocno promowane przez unijne przepisy. Nowa inwestycja pozwoli spółce na uzyskanie mocy produkcyjnych komponentów dla ponad 900 tysięcy samochodów rocznie na dwóch kontynentach.
— To jedna z kluczowych inwestycji Grupy Boryszew w ostatnim czasie. Nowa linia produkcyjna komponentów klimatyzacyjnych została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami i jest w pełni zautomatyzowana – poinformował Adam Holewa, członek zarządu Grupy Boryszew i dyrektor ds. segmentu motoryzacyjnego.
— To jedna z kluczowych inwestycji Grupy Boryszew w ostatnim czasie. Nowa linia produkcyjna komponentów klimatyzacyjnych została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami i jest w pełni zautomatyzowana – podkreślił Adam Holewa, członek zarządu Grupy Boryszew i dyrektor ds. segmentu motoryzacyjnego.
Grupa Boryszew posiada obecnie zakłady produkcyjne zlokalizowane w kilku krajach europejskich oraz w Chinach, Brazylii i Meksyku. Głównymi rynkami zbytu są Polska i Niemcy.