Stacja linii M1 na warszawskich Kabatach przejdzie modernizacjęFot. Metro Warszawskie

Stacja linii M1 na warszawskich Kabatach przejdzie modernizację

Orzech
Orzech
REKLAMA

Stacja linii warszawskiego metra M1 na Kabatach przejdzie modernizację, która przyspieszy zawracanie pociągów i ułatwi prowadzenie ruchu pomiędzy linią metra a pobliską Stacją Techniczno-Postojową. Prace powinny rozpocząć się na początku przyszłego roku.

Metro Warszawskie właśnie ogłosiło przetarg na przeprowadzenie prac, polegających na rozbudowie układu torowego stacji metra Kabaty – na pierwszej linii kolei podziemnej w Warszawie. Roboty potrwają 12 miesięcy i obejmą m.in. rozbudowę układu torowego, montaż urządzeń sterowania ruchem oraz szkolenia dla obsługi.

Korzyści dla pasażerów

Prace modernizacyjne nie będą widoczne dla pasażerów ponieważ stacja Kabaty składa się z części pasażerskiej i tzw. komory torów odstawczych. To właśnie w niej zostanie przebudowana podziemna sieć torów.

Zaplanowana rozbudowa układu torowego poprawi komfort podróży. Po zakończeniu przebudowy pociągi metra będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię z STP. Dzięki temu pociągi metra będą sprawniej kursować – zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwiększy się płynność jazdy i wyeliminowane zostaną wydłużone postoje na stacjach dojazdowych do stacji Kabaty, co jest szczególnie istotne w trakcie szczytów porannych i popołudniowych.

Metro bez „korków”

REKLAMA

Modernizacja wpłynie także na zmniejszenie zakłóceń w ruchu. Wszystkie manewry techniczne pociągów odbywające się dziś na torze przy peronie stacji Kabaty (przez co ten peron blokowany jest dla ruchu pasażerskiego), będą mogły być realizowane pomiędzy stacją a wylotem z tunelu w kierunku STP Kabaty.

W perspektywie uruchomienia nowej linii M3 (w początkowym etapie bez STP Kozia Górka), zmiany pozwolą bardziej elastycznie zarządzać ruchem – część pociągów będzie wprowadzana na nową linię właśnie poprzez M1 z STP Kabaty.

Metro Warszawskie czeka na oferty w przetargu do 20 listopada 2024 r. Realizacja rozbudowy będzie finansowana ze środków własnych Spółki.

Z dokumentacją przetargową można się zapoznać na stronie: Metra Warszawskiego.

Fot. Metro Warszawskie

Źródło: Metro Warszawskie

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA