Stacja linii warszawskiego metra M1 na Kabatach przejdzie modernizację, która przyspieszy zawracanie pociągów i ułatwi prowadzenie ruchu pomiędzy linią metra a pobliską Stacją Techniczno-Postojową. Prace powinny rozpocząć się na początku przyszłego roku.
Metro Warszawskie właśnie ogłosiło przetarg na przeprowadzenie prac, polegających na rozbudowie układu torowego stacji metra Kabaty – na pierwszej linii kolei podziemnej w Warszawie. Roboty potrwają 12 miesięcy i obejmą m.in. rozbudowę układu torowego, montaż urządzeń sterowania ruchem oraz szkolenia dla obsługi.
Korzyści dla pasażerów
Prace modernizacyjne nie będą widoczne dla pasażerów ponieważ stacja Kabaty składa się z części pasażerskiej i tzw. komory torów odstawczych. To właśnie w niej zostanie przebudowana podziemna sieć torów.
Zaplanowana rozbudowa układu torowego poprawi komfort podróży. Po zakończeniu przebudowy pociągi metra będą mogły zawracać za stacją i jednocześnie kolejne składy będą mogły płynnie wjeżdżać na linię z STP. Dzięki temu pociągi metra będą sprawniej kursować – zwłaszcza w godzinach szczytu. Zwiększy się płynność jazdy i wyeliminowane zostaną wydłużone postoje na stacjach dojazdowych do stacji Kabaty, co jest szczególnie istotne w trakcie szczytów porannych i popołudniowych.
Metro bez „korków”
Modernizacja wpłynie także na zmniejszenie zakłóceń w ruchu. Wszystkie manewry techniczne pociągów odbywające się dziś na torze przy peronie stacji Kabaty (przez co ten peron blokowany jest dla ruchu pasażerskiego), będą mogły być realizowane pomiędzy stacją a wylotem z tunelu w kierunku STP Kabaty.
W perspektywie uruchomienia nowej linii M3 (w początkowym etapie bez STP Kozia Górka), zmiany pozwolą bardziej elastycznie zarządzać ruchem – część pociągów będzie wprowadzana na nową linię właśnie poprzez M1 z STP Kabaty.
Metro Warszawskie czeka na oferty w przetargu do 20 listopada 2024 r. Realizacja rozbudowy będzie finansowana ze środków własnych Spółki.
Z dokumentacją przetargową można się zapoznać na stronie: Metra Warszawskiego.

Źródło: Metro Warszawskie


![Trwa budowa ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/183/55/646071_100x70.jpg)


![Wnętrza nowej krytej pływalni w Poznaniu nabierają kształtu [FILM+ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/200/72/78280_100x70.jpg)
![Stary pawilon handlowy przy Komandorskiej zastąpią nowe, wyższe budynki [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/114/114/687986_100x70.jpg)

![Kraków: Trwa rozbudowa ul. Kocmyrzowskiej wraz z torowiskiem i pętlą tramwajową [FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/180/52/384692_100x70.jpg)
![Trwa rozbudowa bydgoskiej Opery Nova o IV krąg [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/100/100/664420_100x70.jpg)
![Miasto Kraków nabyło działki przy ul. Wrzosowej. Powstanie tam Ośrodek Rehabilitacji Dzikich Zwierząt [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/199/71/78279_100x70.jpg)
![Południe Vita w Gdańsku. Nowe osiedle z ogródkami i zielonymi przestrzeniami [FILM+WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/231/103/686567_100x70.jpg)
![[Polska] Znamy najlepsze sieci handlowe w Polsce w 2015 roku](https://investmap.pl/_i/image/90/90/10330_100x70.jpg)
![[Warszawa] Odmieniony park handlowy na Okęciu z agentem](https://investmap.pl/_i/image/202/74/36298_100x70.jpg)
![[zachodniopomorskie] Przebudowa stacji elektroenergetycznej w Morzyczynie szansą na przyciągnięcie inwestorów](https://investmap.pl/_i/image/178/50/6322_100x70.jpg)
![[Warszawa] Spektrum Tower z nowymi najemcami](https://investmap.pl/_i/image/131/3/10883_100x70.jpg)
![[Wrocław] Powódź już nam nie zagrozi? Miliony złotych płyną na modernizację wałów](https://investmap.pl/_i/image/212/84/2772_100x70.jpg)
![Odnowiona stacja kolejowa Kraków Bonarka obsługuje już podróżnych [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/98/98/52066_100x70.jpg)
![[Warszawa] Globalna firma IT pozostaje w Atlas Tower w Warszawie](https://investmap.pl/_i/image/77/77/47437_100x70.jpg)

![[opolskie] Dworzec w Kluczborku odzyska XIX-wieczny czar!](https://investmap.pl/_i/image/12/12/2060_100x70.jpg)
