REKLAMA
Znaleziono 221 wyników
[Polska] Rynek magazynowy idzie na rekord [INFOGRAFIKA]artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Rynek magazynowy idzie na rekord [INFOGRAFIKA]
Aż 1 312 000 mkw. magazynów wynajęły firmy w okresie od początku stycznia do końca czerwca...
[Polska] Kiedy budynek zmienia funkcję i staje się hotelemartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Kiedy budynek zmienia funkcję i staje się hotelem
Na cele hotelowe adaptowane są dziś w całym kraju budynki biurowe, centra handlowe, kina, szpitale,...
Łomżyńska Skwerinwestycja
Pokaż inwestycję
Łomżyńska Skwer
Warszawa, Łomżyńska 36
Po blisko sześciu latach centrum handlowe Fort Wola w Warszawie zostanie ponownie otwarte [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Po blisko sześciu latach centrum handlowe Fort Wola w Warszawie zostanie ponownie otwarte [WIZUALIZACJE]
Centrum handlowe Fort Wola jest pierwszym obiektem w Polsce, który został wyłączony z użytkowania aż na blisko 6 lat. Trwające ponad pół roku prace budowlane pozwoliły stworzyć większą przestrzeń dla sklepów i usług. Nowy Fort Wola to dwupoziomowe centrum handlowe, w którego wnętrzach przewidziano miejsce dla 72 sklepów oraz lokali usługowych. Parking zewnętrzny i wewnętrzny zapewnia niemal 900 stanowisk do parkowania. Nowy Fort Wola to projekt przebudowy zakładający przekształcenie istniejącego centrum handlowego I generacji w wygodne miejsce codziennych zakupów. Otwarcie centrum handlowego zaplanowano na czwartek, 16 lutego 2023 roku.
Handel w mniejszych miastach w rozkwicieartykuł
Pokaż artykuł
Handel w mniejszych miastach w rozkwicie
W 2022 roku inwestorzy działający na rynku handlowym w Polsce chętniej wybierali małe miasta (do 100 000 mieszkańców). Nowa podaż w tych ośrodkach miejskich wyniosła 60% całkowitego wolumenu, a dzięki temu zasoby małych miast są obecnie na porównywalnym poziomie, co tych średniej wielkości (100 000-400 000 mieszkańców). W dalszym ciągu największym zainteresowaniem inwestorów cieszyły się obiekty handlowe o małej skali, tj. parki handlowe oraz projekty typu strip mall. Od strony inwestycyjnej wolumen transakcji nieruchomości handlowych wzrósł o ponad 60% w porównaniu z 2021 rokiem.
Znamy chętnych do realizacji ponad 113 km drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Znamy chętnych do realizacji ponad 113 km drogi ekspresowej S10 Szczecin – Piła [FILMY]
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła oferty w przetargach na zaprojektowanie i budowę wszystkich ośmiu odcinków realizacyjnych S10 Szczecin – Piła o łącznej długości 113,4 km. W zależności od odcinka wpłynęło od czterech do ośmiu ofert. Łącznie na wszystkie odcinki złożono ich 50, z tego aż 40 mieści się w kosztorysach. Teraz złożone przez wykonawców oferty będą sprawdzane, aby wybrać oferty najkorzystniejsze.
[Kraków] Bronowice Residence IIIinwestycja
Pokaż inwestycję
[Kraków] Bronowice Residence III
Kraków, Krowodrza
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Gdzie na linii "Y" pociągi KDP osiągną najwyższe prędkości? Oto wyniki symulacji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną pociągów na projektowanej linii „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Poznań / Wrocław z 250 do 350 km/h. Jak wynika z Kolejowego Modelu Mikrosymulacyjnego, geometria toru umożliwi osiągnięcie prędkości powyżej 300 km/h na 81 proc. trasy z Warszawy do Poznania i 71 proc. trasy do Wrocławia. Różnica w czasie podroży w porównaniu do 250 km/h i dwóch dodatkowych zatrzymaniach na każdej z tras wynosi 40 minut.
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Niemiecka Grupa Saller planuje wiele nowych inwestycji handlowych w Polsce
Grupa Saller konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową poprzez realizację strategii stałego rozwoju opartego na długoterminowych inwestycjach w obiekty handlowe. Dominującym formatem są parki handlowe o powierzchni około 10 tysięcy mkw., aczkolwiek zmiany i rewitalizacje dotyczą również portfolia należących do Grupy galerii handlowych. Aby wyjść naprzeciw potrzebom konsumentów poddawane one są modernizacjom, przebudowom oraz rozbudowom.
[Polska] Coraz bogatsza krajowa baza hotelowaartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Coraz bogatsza krajowa baza hotelowa
W głównych miastach w kraju i w miejscowościach turystycznych rośnie liczba hoteli, tylko w Warszawi...
GDDKiA ogłosiła przetargi na kolejne cztery odcinki realizacyjne S10artykuł
Pokaż artykuł
GDDKiA ogłosiła przetargi na kolejne cztery odcinki realizacyjne S10
Po rozpoczęciu w ubiegłym tygodniu postępowań na trzy odcinki S10 Szczecin – Piła GDDKiA ogłasiła przetargi na kolejne cztery odcinki realizacyjne – Stargard – Suchań, Suchań – Recz, Łowicz Wałecki – Piecnik i Piecnik – Wałcz. Do kompletu wszystkich ośmiu odcinków realizacyjnych o łącznej długości 113,4 km brakuje jeszcze ostatniego – Wałcz – Piła, który jest planowany do ogłoszenia w ciągu najbliższych dni.
Wrocławski Tarnogaj przeżywa inwestycyjny boom [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Wrocławski Tarnogaj przeżywa inwestycyjny boom [FILM]
Tarnogaj to jedno z tych osiedli w stolicy Dolnego Śląska, które w ostatnich latach przeżywa wielki...
[Świebodzice] Tescoinwestycja
Pokaż inwestycję
[Świebodzice] Tesco
Świebodzice, Strzegom
[T04022] Poznańska 28inwestycja
Pokaż inwestycję
[T04022] Poznańska 28
Pleszew, ul. Poznańska 28
metraż
1 037 m2
cena
660 000
[Polska] Komercyjne wcielenie historycznych obiektówartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Komercyjne wcielenie historycznych obiektów
Powoływane do powtórnego życia zabytkowe zabudowania zyskują zwykle charakter multifunkcyjny.
Wydatki inwestycyjne CPK do 2032 r. Jest nowy, urealniony Program Wieloletni [LISTA]artykuł
Pokaż artykuł
Wydatki inwestycyjne CPK do 2032 r. Jest nowy, urealniony Program Wieloletni [LISTA]
Rada Ministrów przyjęła 31 grudnia Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032. Przewiduje on wydatki na kontynuację prac przygotowawczych i projektowych oraz zasadnicze roboty budowlane w łącznej wysokości 131,7 mld zł. Urealniony harmonogram zakłada uruchomienie do końca 2032 roku pierwszego etapu Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości między Warszawą, CPK i Łodzią, a także zaawansowanie prac budowlanych na odcinkach KDP do Wrocławia i Poznania.
[Polska] Wyraźne ożywienie na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Wyraźne ożywienie na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce
Na polski rynek nieruchomości komercyjnych powoli wraca optymizm z okresu sprzed ostatniego kryzysu...
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Projekt CPK nie zwalnia tempa i będzie gotowy w 2032 roku [RAPORT]
Ostatnich 18 miesięcy to czas, w którym realizacja CPK wyraźnie przyspieszyła. W tym okresie uzyskano decyzję lokalizacyjną dla lotniska, zaprezentowano projekt budowlany terminala i dworca kolejowego, a dzięki dialogowi z mieszkańcami nabyto od nich setki hektarów gruntów. Został przyjęty Program Wieloletni gwarantujący finansowanie na lata, podpisano dziesiątki umów i przedstawiono precyzyjny plan przyszłych przetargów, które tylko w 2025 roku sięgną 30 mld zł. To wszystko realne dowody, że projekt CPK jest konsekwentnie realizowany a jego główny element – nowe lotnisko i linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, powstanie zgodnie z harmonogramem już w 2032 roku.
[Świdnica] Central Parkinwestycja
Pokaż inwestycję
[Świdnica] Central Park
Świdnica, Żarów, Lipowa
REKLAMA