REKLAMA
Znaleziono 799 wyników
[Warszawa] Galeria Północna w Warszawie obchodzi pierwsze urodzinyartykuł
Pokaż artykuł
[Warszawa] Galeria Północna w Warszawie obchodzi pierwsze urodziny
14 września 2017 roku Galeria Północna szturmem wkroczyła na handlową mapę stolicy. Nowoczesny, komp...
We Wrocławiu powstają nowe, elektryczne samochody dostawcze legendarnej marki Nysa [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
We Wrocławiu powstają nowe, elektryczne samochody dostawcze legendarnej marki Nysa [ZDJĘCIA]
Do jeżdżących już prototypów polskiego elektrycznego samochodu dostawczego (rządowy projekt e-Van) oraz powstającej osobowej Izery, dołącza samochód dostawczy legendarnej polskiej marki z czasów PRL-u – Nysa. Pojazdy tej marki powstają we Wrocławiu. W założeniach nowe samochody mają mieć zakres dopuszczalnej masy całkowitej od 3500 do 4250 kg. Przedstawiciele firmy informują, że z dwiema bateriami niwa, elektryczna Nysa powinna ważyć około 2000 kg bez zabudowy. Z zabudową skrzyniową ładowność będzie się kształtować w przedziale od 1200 do około 2000 kg, a z zabudową furgonową od około 1100 do 1750 kg.
Województwo dolnośląskie i lubuskie ma Zachodni Klaster Elektromobilnościartykuł
Pokaż artykuł
Województwo dolnośląskie i lubuskie ma Zachodni Klaster Elektromobilności
Czołowe firmy z branży elektromobilności, nowych technologii i Legnicka Strefa tworzą Zachodni Klaster Elektromobilności. Nowe konsorcjum, Zachodni Klaster Elektromobilności, powołała Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna wspólnie z 11 partnerami: strefami ekonomicznymi, organizacjami oraz najważniejszymi firmami z branży elektromobilności i nowych technologii: Polską Izbą Rozwoju Elektromobilności, Ekoenergetyką Polska, Royal Bees Recycling, E-Mobility Work Hub, SEHON Innovative Lackieranlagen GmbH i Innovation AG. List intencyjny został właśnie podpisany w Centrum Konferencyjnym LSSE w Legnicy.
Polska atrakcyjna dla zagranicznych inwestorów [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Polska atrakcyjna dla zagranicznych inwestorów [RAPORT]
Reorganizowane łańcuchy dostaw, coraz bardziej wymagający rynek pracy, oczekiwania względem biznesu dotyczące wzięcia odpowiedzialności za kwestie środowiskowe, rosnące ceny energii oraz materiałów i komponentów – to jedne z najważniejszych wyzwań, które kształtują przyszłość europejskiego sektora produkcyjnego. Polska wciąż jest atrakcyjna dla znaczących zagranicznych inwestycji przemysłowych ze względu na lokalizację, otoczenie biznesowe, infrastrukturę oraz zachęty dostępne w ramach rządowych programów wsparcia biznesu.
[Polska] Co może przerwać dobrą passę rynku biurowegoartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Co może przerwać dobrą passę rynku biurowego
Co zdaniem deweloperów może zahamować rozwój rynku biurowego w Polsce? Jakie czynniki mogą wpłynąć n...
[Polska] Taniej na obrzeżach miastartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Taniej na obrzeżach miast
Mieszkań w niższych cenach poszukujemy zwykle poza centralnymi dzielnicami miast. Analitycy portalu...
[Polska] Gdzie powstaną nowe osiedlaartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Gdzie powstaną nowe osiedla
Jakie inwestycje mieszkaniowe przygotowują deweloperzy? Jaka oferta się w nich znajdzie? W jakiej ce...
[Polska] Czy hossa na rynku biurowym będzie trwałaartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Czy hossa na rynku biurowym będzie trwała
Rynek biurowy w Polsce notuje rekordowe wyniki. Co zdaniem deweloperów może przerwać dobrą passę? Ja...
Nowa prognoza IATA dla Lotniska CPK potwierdza zasadność inwestycji na Mazowszuartykuł
Pokaż artykuł
Nowa prognoza IATA dla Lotniska CPK potwierdza zasadność inwestycji na Mazowszu
Lotnisko CPK w pierwszym pełnym roku swojej działalności może obsłużyć ponad 32 mln pasażerów, a już w roku 2040 – ponad 40 mln osób. CPK będzie ważnym hubem pasażerskim i węzłem cargo. Otwarcie nowego portu lotniczego poprzedzone będzie okresem wzrostu ruchu na Mazowszu dzięki modernizacji Lotniska Chopina i Lotniska Warszawa-Modlin. Takie są wnioski z najnowszej prognozy IATA na lata 2024-2060 dla portów lotniczych w województwie mazowieckim.
Polski badawczy reaktor wysokotemperaturowy "HTGR-POLA" zaprojektowany został w Narodowym Centrum Badań Jądrowych w Świerkuartykuł
Pokaż artykuł
Polski badawczy reaktor wysokotemperaturowy "HTGR-POLA" zaprojektowany został w Narodowym Centrum Badań Jądrowych w Świerku
Zespół ekspertów z Narodowego Centrum Badań Jądrowych bazując na doświadczeniach działającego od 50 lat w Świerku reaktora badawczego MARIA oraz japońskiego wysokotemperaturowego reaktora badawczego HTTR (High Temperature Engineering Test Reactor) opracował koncepcję polskiego badawczo-demonstracyjnego reaktora wysokotemperaturowego HTGR-POLA (POLski Atomowy). Projekt obecnie jest na wysokim poziomie gotowości technologicznej obejmującej projekt podstawowy wraz ze znaczną częścią tzw. Wstępnego Raportu Bezpieczeństwa (WRB) niezbędnego do jego licencjonowania i dalszych prac projektowych, rozpoczęcia budowy i uruchomienia. Reaktor ten stanie się bazą dla reaktorów komercyjnych wykorzystywanych w polskich zakładach przemysłowych.
Drogi ekspresowe S7 i S8 – stan realizacjiartykuł
Pokaż artykuł
Drogi ekspresowe S7 i S8 – stan realizacji
Jedna z nich w przyszłości stanie się najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce, którą teraz jest blisko 670-kilometrowa autostrada A4. Obecnie kierowcy mogą korzystać z blisko 558 km ekspresowej siódemki i ok. 534 km ósemki. Realizacja wszystkich inwestycji zapisanych w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (RBDK) sprawi, że na najwyższym stopniu podium znajdzie się S8.
Te hotele zostaną otwarte w 2025 roku [RAPORT INVESTMAP]artykuł
Pokaż artykuł
Te hotele zostaną otwarte w 2025 roku [RAPORT INVESTMAP]
W 2025 roku w Polsce planowane jest otwarcie wielu nowych hoteli. Są to nie tylko nowo wybudowane obiekty, ale także przechodzące gruntowną modernizację i rebranding. Kolejne są w budowie. Najszybciej przybywa w naszym kraju hoteli klasy premium, jest też kilka obiektów, które zamierzają stać się luksusowymi. Będzie to rok debiutu kilku nowych na polskim rynku marek międzynarodowych oraz hoteli lifestylowych, których mamy wciąż za mało.
Może ruszać budowa drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruńartykuł
Pokaż artykuł
Może ruszać budowa drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uzyskała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co umożliwia rozpoczęcie prac na ok. 10-kilometrowym odcinku S1. Trasa zaczyna się węzłem Mysłowice Kosztowy, a kończy przed węzłem Bieruń. Tym samym cały odcinek drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą przejdzie w fazę realizacji robót budowlanych.
[Polska] Niezwykły potencjał polskiego rynku biurowegoartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Niezwykły potencjał polskiego rynku biurowego
Polski rynek biurowy rośnie najszybciej w regionie CEE
W największych miastach możemy obserwować realizację spektakularnych projektów biurowychartykuł
Pokaż artykuł
W największych miastach możemy obserwować realizację spektakularnych projektów biurowych
Ukończenie niektórych inwestycji zamiesza w klasyfikacji najwyższych budynków w Polsce.
Gigantyczna inwestycja amerykańskiego Intela pod Wrocławiemartykuł
Pokaż artykuł
Gigantyczna inwestycja amerykańskiego Intela pod Wrocławiem
Kolejna gigantyczna inwestycja na Dolnym Śląsku, w okolicach Wrocławia. Znany, globalny koncern Intel chce zainwestować 4,6 mld dol. i zatrudnić 2 tys. osób w zakładzie integracji i testowania półprzewodników pod Wrocławiem. Intel to największy producent mikroprocesorów na świecie. Firma otworzy najnowocześniejszy zakład produkcyjny w tym rejonie Europy. To największa w historii Polski inwestycja zagraniczna.
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowanych przez GDDKiA drogach w Małopolsce? [RAPORT]
Trwają prace na budowach ponad 70 km nowych małopolskich dróg. Największy zakres działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wiąże się z głównym ciągiem komunikacyjnym województwa z północy na południe, trasami S7 i DK47 oraz modernizacją DK7. Budowane są też cztery istotne dla regionu obwodnice i rozbudowujemy DK94 w Olkuszu. Naprawiana jest też DK28 w Kasinie Wielkiej, gdzie rok temu uaktywniło się osuwisko. Łączny koszt tych wszystkich prac to 5,32 mld zł.
Inwestycje drogowe GDDKiA w Małopolsce nie zwalniają [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje drogowe GDDKiA w Małopolsce nie zwalniają [RAPORT]
Inwestycje drogowe realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) w Małopolsce nie zwalniają. Od połowy roku udostępniono kierowcom trzy bardzo istotne odcinki w ciągu DK47, DK28 i S7. Do tego jeszcze węzeł w Gaju i kładkę w Głogoczowie. I na tym GDDKiA nie poprzestaje. Jeszcze przed zimą Dyrekcja chce oddać do ruchu Północną Obwodnicę Krakowa w ciągu S52 i połączyć ją na zasadach przejezdności z drogą ekspresową S7. A i to nie wszystko.
[Wałbrzych] Wałbrzyskie Centrum Innowacjiinwestycja
Pokaż inwestycję
[Wałbrzych] Wałbrzyskie Centrum Innowacji
Wałbrzych
REKLAMA