REKLAMA
Znaleziono 189 wyników
Już 280 mln z UE na projektowanie linii Warszawa – Łódź. W 2026 roku CPK będzie ubiegać się o wyższe kwoty na budowęartykuł
Pokaż artykuł
Już 280 mln z UE na projektowanie linii Warszawa – Łódź. W 2026 roku CPK będzie ubiegać się o wyższe kwoty na budowę
Fragment kolejowej linii „Y”, który do 2032 r. połączy Warszawę, Lotnisko CPK i Łódź, a do 2035 roku również Poznań i Wrocław to najbardziej zaawansowany odcinek Kolei Dużych Prędkości realizowany przez Centralny Port Komunikacyjny. Dotychczas na całego „Y” spółka otrzymała ok. 500 mln zł unijnego wsparcia na prace studialne i projektowe, w tym 280 mln na odcinek Warszawa – Łódź. To jednak dopiero początek. W najbliższym roku CPK planuje wystąpić z wnioskami do Komisji Europejskiej o miliardowe dotacje na budowę poszczególnych odcinków między Warszawą a Łodzią i drążenie tunelu dalekobieżnego w Łodzi.
Linia kolejowa nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (KDP)inwestycja
Pokaż inwestycję
Linia kolejowa nr 85 Warszawa Zachodnia – CPK – Łódź Niciarniana (KDP)
Łódź, Widzew, Łódź Niciarniana
CPK sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmowaćartykuł
Pokaż artykuł
CPK sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować
Spółka taborowa Centralnego Portu Komunikacyjnego sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować w formie wieloletnich umów do obsługi linii Kolei Dużych Prędkości. Analogiczne rozwiązania sprawdzają się m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Skandynawii i krajach Beneluksu. Spółka CPK podpisała umowę na biznesplan tzw. poolu taborowego.
Kluczowe inwestycje w kaliskiej elektrociepłowni na finiszuartykuł
Pokaż artykuł
Kluczowe inwestycje w kaliskiej elektrociepłowni na finiszu
Energa Kogeneracja, spółka zależna Energi, przygotowuje się do sfinalizowania programu inwestycyjnego w Elektrociepłowni Kalisz. Rozpoczyna się właśnie faza tzw. rozruchu na gorąco układu kogeneracyjnego silników gazowych o łącznej mocy cieplnej ok. 20 MWt i elektrycznej ok. 20 MWe. W grudniu zeszłego roku jednostka kogeneracyjna Energi uzyskała wsparcie w ramach aukcji głównej rynku mocy na rok dostaw 2029. Zakontraktowano łącznie ok. 18,6 MW obowiązku mocowego w ramach 17-letniej umowy.
[wielkopolskie] Księgarnia otworzyła się w Tęczy Kaliszartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] Księgarnia otworzyła się w Tęczy Kalisz
W galerii Tęcza w Kaliszu otworzyła się pierwsza w Kaliszu księgarnia znanej sieci "Świat Książki"....
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem
1,9 mld zł to kwota, o jaką powiększony został kapitał zakładowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dokapitalizowanie spółki odpowiedzialnej za budowę Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości, to uzupełnienie transzy z grudnia 2024 roku, kiedy to decyzją premiera Donalda Tuska przekazane zostały środki w wysokości 3,5 mld zł. Nowe fundusze posłużą realizacji bieżących zadań wynikających z planu inwestycyjnego w ramach Programu Wieloletniego CPK na lata 2024-2032.  
Park Handlowy S1 Kaliszinwestycja
Pokaż inwestycję
Park Handlowy S1 Kalisz
Kalisz, Majkowska 28
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 rokuartykuł
Pokaż artykuł
CPK coraz bliżej budowy. Nowelizacja ustawy otwiera drogę do złożenia wniosku jeszcze w 2025 roku
Centralny Port Komunikacyjny może już wkrótce wejść w fazę realizacji. W ubiegły czwartek Senat przyjął bez poprawek nowelizację ustawy o CPK, która teraz trafi na biurko prezydenta. Jak poinformował prezes spółki Filip Czernicki, jeśli ustawa zostanie podpisana, jeszcze w tym roku możliwe będzie złożenie wniosku o pozwolenie na budowę – z rygorem natychmiastowej wykonalności.
Niemcy nie są zainteresowani budową KDP Poznań – Berlinartykuł
Pokaż artykuł
Niemcy nie są zainteresowani budową KDP Poznań – Berlin
Strona niemiecka nie jest zainteresowana tematem budowy Kolei Dużych Prędkości (KDP) z Berlina do Poznania – powiedział PAP wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak. Dodał, że na razie nasi sąsiedzi wolą się skupić na rozwiązaniu problemów z własną siecią kolejową, która stwarza problemy.
[wielkopolskie] Kalisz: Skanska przebuduje prawie 10 km ulicartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] Kalisz: Skanska przebuduje prawie 10 km ulic
W Kaliszu rusza największa z tegorocznych inwestycji polegająca na przebudowie ulicy Wrocławskiej, G...
[wielkopolskie] Salon mody „Ptak Moda” w Tęczy Kaliszartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] Salon mody „Ptak Moda” w Tęczy Kalisz
5 grudnia w Galerii Tęcza otworzył się pierwszy w Kaliszu salon mody „Ptak Moda”. Salon o powierzchn...
[Kalisz] Galeria "Tęcza"inwestycja
Pokaż inwestycję
[Kalisz] Galeria "Tęcza"
Kalisz, Śródmieście I
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem artykuł
Pokaż artykuł
Łódzkie inwestycje kolejowe CPK realizowane zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury czy budowę komory Retkinia. Cały odcinek KDP z Warszawy do Łodzi wraz z tunelem pod miastem, czyli część kolejowego „Y”, będzie oddany do użytku w 2032 roku.
[dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic blisko triumfu w sporze z PKPartykuł
Pokaż artykuł
[dolnośląskie] Mieszkańcy Wojnowic blisko triumfu w sporze z PKP
PKP zaproponowało poprawiony przebieg trasy linii Y kolei dużych prędkości przez wieś Wojnowice. Uwz...
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunelartykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje CPK w Łodzi: Wzmacnianie fundamentów ŁDK, komora Retkinia i przetarg na tunel
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
Tunel KDP: CPK wybrał wykonawcę ekspertyz stanu technicznego budynków w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Tunel KDP: CPK wybrał wykonawcę ekspertyz stanu technicznego budynków w Łodzi
Spółka CPK rozstrzygnęła przetarg na wykonanie ekspertyz budynków, które znajdują się na trasie przebiegu drążenia tunelu KDP w Łodzi. Wykonawca, firma Albraco sp. z o.o, od momentu podpisania umowy będzie miał 6 miesięcy na realizację prac związanych z przeprowadzeniem całościowej oceny stanu technicznego i przesłanie raportu.
23 oferty na rozbudowę DK25 Konin - Kokanin w Wielkopolsce [LISTA OFERT]artykuł
Pokaż artykuł
23 oferty na rozbudowę DK25 Konin - Kokanin w Wielkopolsce [LISTA OFERT]
W przetargu na zaprojektowanie i rozbudowę trzech odcinków DK25 między Koninem i Kokaninem (woj. wielkopolskie), o długości 43 km, wpłynęły łącznie 23 oferty. Będą one teraz weryfikowane i oceniane, by wybrać najkorzystniejszą dla każdego z odcinków.
Kolejne odcinki DK25 w woj. wielkopolskim w przetarguartykuł
Pokaż artykuł
Kolejne odcinki DK25 w woj. wielkopolskim w przetargu
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłała ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie i wybudowanie trzech odcinków drogi krajowej nr 25 (DK25) o łącznej długości 43 km. Inwestycja realizowana będzie w latach 2025-2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych. Podpisanie umowy na wszystkie odcinki planujemy w III kwartale 2025 r.
PSG przeznaczy ponad 350 mln zł na realizację inwestycji w woj. łódzkimartykuł
Pokaż artykuł
PSG przeznaczy ponad 350 mln zł na realizację inwestycji w woj. łódzkim
Polska Spółka Gazownictwa podpisała umowy na realizację dwóch kolejnych kluczowych projektów. Ich realizacja przełoży się na większe bezpieczeństwo dostaw gazu dla aglomeracji łódzkiej.
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce? artykuł
Pokaż artykuł
Jak szybko będziemy jeździć na liniach Kolei Dużych Prędkości w Polsce?
Spółka Centralny Port Komunikacyjny zwiększyła maksymalną prędkość eksploatacyjną z 250 do 350 km/h na projektowanych liniach kolejowych. CPK stawia na pełne wykorzystanie parametrów infrastruktury, stworzenie atrakcyjnej oferty przewozowej i oszczędność czasu pasażerów. To właśnie znaczące skrócenie czasów przejazdu było podstawowym źródłem sukcesu Kolei Dużych Prędkości w Europie.
REKLAMA