REKLAMA
Znaleziono 488 wyników
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/hartykuł
Pokaż artykuł
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK artykuł
Pokaż artykuł
Trzy firmy zaprojektują obiekty wspierające Lotnisko CPK
Przetarg na projekt budynku administracji oraz baz utrzymania, meteo i zagrożeń środowiskowych rozstrzygnięty. Zadanie zrealizuje konsorcjum trzech firm: AKE Studio, APA Czech Duliński Wróbel Agencja Projektowa „Architektura” oraz ATP Kraków. Wartość umowy wynosi prawie 4,9 mln złotych netto.
[dolnośląskie] Przetargi na kilkadziesiąt kilometrów drogi S3artykuł
Pokaż artykuł
[dolnośląskie] Przetargi na kilkadziesiąt kilometrów drogi S3
Ruszyły postępowania przetargowe na kolejne kilometry drogi ekspresowej S3, tym razem w województwie...
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?artykuł
Pokaż artykuł
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkiniartykuł
Pokaż artykuł
Jest przetarg na prace projektowe związane z łódzkim odcinkiem KDP w rejonie Retkini
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na prace projektowe dla zmienionego układu torowego Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o 3-kilometrowy odcinek w rejonie łódzkiej Retkini. Spółka ma już wypracowaną wspólnie z PKP PLK koncepcję zmian. Uproszczą one m.in. układ torowy i zminimalizują wpływ na przystanek na Retkini, z którego mieszkańcy będą mogli korzystać podczas budowy linii kolejowej. Termin składania ofert upływa 9 czerwca.
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego wymagał wielu zmian i urealnienia. Premier Donald Tusk podczas środowej konferencji prasowej przedstawił kluczowe założenia dla rozwoju sieci komunikacyjnej w Polsce. Projekt zakłada trzy kluczowe elementy, które konieczne są do wykonania tzw. "trójskoku".
Tunel KDP: CPK wybrał wykonawcę ekspertyz stanu technicznego budynków w Łodziartykuł
Pokaż artykuł
Tunel KDP: CPK wybrał wykonawcę ekspertyz stanu technicznego budynków w Łodzi
Spółka CPK rozstrzygnęła przetarg na wykonanie ekspertyz budynków, które znajdują się na trasie przebiegu drążenia tunelu KDP w Łodzi. Wykonawca, firma Albraco sp. z o.o, od momentu podpisania umowy będzie miał 6 miesięcy na realizację prac związanych z przeprowadzeniem całościowej oceny stanu technicznego i przesłanie raportu.
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawaartykuł
Pokaż artykuł
Dwie koreańskie firmy zaprojektują polski odcinek linii Kolei Dużych Prędkości Katowice – Ostrawa
Południowokoreańskie konsorcjum podpisało umowę ze spółką Centralny Port Komunikacyjny na zaprojektowanie linii Kolei Dużych Prędkości między Katowicami a granicą polsko-czeską. Ten 70-kilometrowy odcinek to fragment trasy kolejowej Katowice – Ostrawa. Trwa projektowanie już ponad 400 km kolejowych szprych CPK.Ten odcinek to jeden z kluczowych fragmentów linii kolejowych budowanych w Polsce przez CPK. Stanowi ważny element unijnej transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) łącząc Katowice, Warszawę czy Kraków z Brnem, Pragą, Bratysławą, Wiedniem i Budapesztem.
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]
Prace nad budową drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią, czyli tunelu dla Kolei Dużych Prędkości, idą już pełną parą. Chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, na zachód od dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja oznacza nie tylko prace pod ziemią. Wzdłuż całej trasy, którą w przyszłości pojadą pociągi, powstaną także nowe budynki.
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszuartykuł
Pokaż artykuł
CPK dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii KDP na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu
Spółka Centralny Port Komunikacyjny dementuje nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu. W odpowiedzi na pojawiające się w przestrzeni publicznej nieprawdziwe informacje dotyczące wpływu budowy linii Kolei Dużych Prędkości na niektóre zakłady przemysłowe w Kaliszu spółka informuje, że inwestycje CPK nie wpłyną na funkcjonowanie Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego PZL Kalisz ani Pratt & Whitney.
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódźartykuł
Pokaż artykuł
Ruszył Kolejowy Program Dobrowolnych Nabyć CPK dla KDP Warszawa – Łódź
Na obszarze, na którym powstanie linia Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Łódź, trwają przygotowania do zakupu nieruchomości w ramach Kolejowego Programu Dobrowolnych Nabyć (KPDN). Warunki przedstawiane właścicielom są równie korzystne, jak te oferowane dotychczas w ramach PDN na obszarze przyszłego lotniska. Ruszyły rozmowy z mieszkańcami, a zawieranie aktów notarialnych rozpocznie się jeszcze w tym roku.
Lokomotywa inwestycyjna PKP PLK SA nabiera prędkościartykuł
Pokaż artykuł
Lokomotywa inwestycyjna PKP PLK SA nabiera prędkości
Białystok-Ełk, Skierniewice-Czachówek, Tymbark-Limanowa, Podłęże-Gdów – w pierwszym kwartale tego roku Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetargi o wartości 12,4 miliarda złotych. Kolejne zadania są w trakcie przygotowania dokumentacji. PLK SA w całym 2025 roku planują ogłosić postępowania przetargowe na łączną kwotę ok. 16 mld zł. To dobra wiadomość dla pasażerów, przewoźników i wykonawców.
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniskaartykuł
Pokaż artykuł
CPK zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska
Centralny Port Komunikacyjny zabezpiecza nieruchomości przed rozpoczęciem prac przygotowawczych budowy lotniska. W tym roku ochroną zostanie objęty obszar około 200 hektarów.
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?artykuł
Pokaż artykuł
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Tak duża inwestycja lotnicza jak CPK nie jest niezbędna w Polsce. Potrzebna jest natomiast Kolej Dużych Prędkości – bo to jest prędkość, która zwiększa konkurencyjność transportu kolejowego względem autostrad, dróg ekspresowych. Ale bardzo ważne jest, żeby ta kolej nie ograniczała się tylko do naszego kraju.
CPK stawia na wysokie standardy zrównoważonego budownictwa artykuł
Pokaż artykuł
CPK stawia na wysokie standardy zrównoważonego budownictwa
Centralny Port Komunikacyjny zamierza otrzymać certyfikat  BREEAM - jeden z najbardziej uznawanych i rozpoznawalnych na świecie standardów oceny wpływu inwestycji budowlanych na środowisko naturalne i społeczeństwo. Jego uzyskanie zapewni lepsze zarządzanie projektem inwestycyjnym i procesem budowy, pozwoli na optymalizację zużycia energii, gospodarki wodnej czy zarządzania odpadami.
[zachodniopomorskie] Kolejne odcinki DW-163 przeznaczone do przebudowyartykuł
Pokaż artykuł
[zachodniopomorskie] Kolejne odcinki DW-163 przeznaczone do przebudowy
W przyszłym miesiącu Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie ogłosi dwa przetargi na...
Kolejny krok w kierunku budowy wielkiego lotniska CPKartykuł
Pokaż artykuł
Kolejny krok w kierunku budowy wielkiego lotniska CPK
Zrobiono kolejny kroku w kierunku budowy wielkiego lotniska, które ma powstać w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Spółka CPK podpisała kontrakt na projektowanie i przebudowę infrastruktury energetycznej i telekomunikacyjnej na terenie projektowanego lotniska CPK. Przebudowa w sumie ok. 25 km istniejących linii została zaplanowana w taki sposób, aby nie kolidować z terenem budowy.
Muzeum Lniarstwa z Żyrardowa przeniesie ogrody z terenu inwestycji CPKartykuł
Pokaż artykuł
Muzeum Lniarstwa z Żyrardowa przeniesie ogrody z terenu inwestycji CPK
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała porozumienie z Muzeum Lniarstwa im. Filipa de Girarda w Żyrardowie w sprawie „przeprowadzki ogrodów”, czyli przeniesienia części krzewów oraz roślin ozdobnych i owocowych z nieruchomości wykupionych pod budowę lotniska. Spółka jest otwarta na udostępnianie nasadzeń z pozyskanych nieruchomości kolejnym podmiotom.
GDDKiA: przetargi planowane do ogłoszenia w 2023 r. [LISTA + MAPY]artykuł
Pokaż artykuł
GDDKiA: przetargi planowane do ogłoszenia w 2023 r. [LISTA + MAPY]
Niemal 565 km – to łączna długość odcinków dróg, na jakie w przyszłym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zamierza ogłosić przetargi. Ich łączna wartość to ok. 28,6 mld zł. GDDKiA ma zapewnione finansowanie na ich realizację. W ramach przyjętego przez Radę Ministrów 13 grudnia 2022 r. Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) GDDKiA ogłosi przetargi na drogi o długości ok. 480 km. Z kolei w ramach programu budowy 100 obwodnic będą to inwestycje o łącznej długości ok. 85 km.
REKLAMA