REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Mniej nowej powierzchni i renegocjacje umów – rynek powierzchni biurowych w Warszawie w III kwartale 2023 rokuartykuł
Pokaż artykuł
Mniej nowej powierzchni i renegocjacje umów – rynek powierzchni biurowych w Warszawie w III kwartale 2023 roku
Jak wskazuje najnowszy cykliczny raport BNP Paribas Real Estate Poland „At A Glance – III kwartał na rynku biurowym w Warszawie” w analizowanym okresie przybyło niewiele powierzchni biurowej. Luka podażowa jest wyzwaniem dla najemców, którzy mając coraz bardziej ograniczony wybór, skłaniają się do przedłużania umów. Jednocześnie w stolicy spadł wskaźnik pustostanów oraz nie zmienił się istotnie poziom czynszów w porównaniu z poprzednim kwartałem. Na znaczeniu zyskują biura elastyczne oraz biura z recyklingu.
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowychartykuł
Pokaż artykuł
W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce przybyło 12 obiektów handlowych
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to głównie parki handlowe o powierzchni do 10 tys. mkw., choć nie zabrakło większych projektów – wynika z najnowszego raportu CBRE. Wśród najemców najszybciej przybywa dyskontów niespożywczych. Rozwijają się także obiekty wielofunkcyjne, tworzące miejsca spotkań, w których zakupy są jedną z funkcjonalności. W budowie pozostaje 362,3 tys. mkw. przestrzeni handlowej, która zasili głównie mniejsze miejscowości.
W woj. śląskim powstanie nowy, duży park handlowyartykuł
Pokaż artykuł
W woj. śląskim powstanie nowy, duży park handlowy
W woj. śląskim powstanie nowy, duży park handlowy, tym razem w liczących ok. 62 tysiące mieszkańców Żorach. To jedna z najważniejszych inwestycji komercyjnych ostatnich lat na Śląsku. Projekt będzie zrealizowany na przecięciu obwodnicy miejskiej – al. Armii Krajowej i ul. Wodzisławskiej, 1,5km od rynku miasta.
Do Polski zamierzają wejść nowe marki handlowe [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Do Polski zamierzają wejść nowe marki handlowe [RAPORT]
Polskim rynkiem handlowym niezmiennie interesują się nowe marki, co znajduje odzwierciedlenie w kilku debiutach. Do kolejnych wejść mogą zachęcić coraz lepsze wyniki po stronie sprzedaży detalicznej, rosnąca odwiedzalność centrów handlowych, a także wyższe obroty, na które negatywny wpływ przestała mieć inflacja.
artykuł
Pokaż artykuł
[Polska] W Polsce jest 455 centrów handlowych, w budowie jest jeszcze ponad 800 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej
Według najnowszego raportu PRCH Retail Research Forum w 1 połowie 2015 roku zasoby nowoczesnej powie...
Parki handlowe wciąż na fali wznoszącejartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe wciąż na fali wznoszącej
Inwestycje na rynku nieruchomości bronią się niezależnie od trudności w gospodarce, jednak budowa mieszkań chwilowo wyhamowała, magazyny zwolniły, za to parki handlowe nadal nabierają inwestycyjnego wiatru w żagle – podkreślają przedstawiciele firmy Walter Herz.
Rynek Podgórski 1inwestycja
Pokaż inwestycję
Rynek Podgórski 1
Kraków, Podgórze, Rynek Podgórski 1
Rynek Główny 18inwestycja
Pokaż inwestycję
Rynek Główny 18
Kraków, Śródmieście, Rynek Główny 18
Rynek Główny 25inwestycja
Pokaż inwestycję
Rynek Główny 25
Kraków, Śródmieście, Rynek Główny 25
Rok 2022 był dobry dla rynku retail, ale wyzwań coraz więcejartykuł
Pokaż artykuł
Rok 2022 był dobry dla rynku retail, ale wyzwań coraz więcej
W jakiej kondycji jest dziś rynek centrów handlowych oraz jak wpływają na niego kolejne zewnętrzne kryzysy, z którymi musi się mierzyć? Komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
W pierwszej połowie 2023 roku rynek handlowy w Polsce powiększył się o prawie 150 tys. mkw. [RAPORT]
Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych w Polsce” wynika, że na koniec I półrocza 2023 r. powierzchnia handlowa polskich obiektów handlowych osiągnęła 13,10 mln mkw. GLA. Na koniec czerwca 2023 r., po uruchomieniu 12 nowych i 6 rozbudowach obiektów, łącznie przybyło 149 tys. mkw. GLA, a w budowie jest kolejne 221 tys. mkw. GLA z terminem otwarcia w 2023 r. W efekcie nasycenie powierzchnią handlową wyniosło na koniec I półrocza 347 mkw. na 1000 mieszkańców.
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
OTO Park nową marką parków handlowych w Polsce
Wspierając strategię budowy portfela parków handlowych Falcon Investment Management oficjalnie wprowadza na rynek nową markę – OTO Park. Marka ta staje się znakiem rozpoznawczym projektów Falcon, zarówno tych już działających jak i będących w trakcie realizacji oraz zaplanowanych na najbliższe lata.
Handel w Polsce idzie w lokalnośćartykuł
Pokaż artykuł
Handel w Polsce idzie w lokalność
W mniejszych miejscowościach rosną parki handlowe, w dużych miastach powierzchni pod handel dostarczają obiekty wielofunkcyjne i nowe osiedla mieszkaniowe. Choć galerie handlowe znów tłumnie odwiedzane są przez klientów, szczególnie w weekendy, stacjonarny handel staje się coraz bardziej rozproszony i lokalny.
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
To będzie historycznie rekordowy rok dla parków handlowych w Polsce
Do końca roku wolumen powierzchni parków handlowych może zwiększyć się o dodatkowe 230 tys. mkw. W I połowie 2023 r. deweloperzy oddali do dyspozycji najemców 219 000 mkw. powierzchni handlowych, z czego 122 640 mkw. (56 proc.) stanowiły parki handlowe, a 28 470 mkw. (13 proc.) centra convenience. W rezultacie 2023 r. może być kolejnym rekordowym rokiem pod względem dostarczenia na rynek nowej podaży.
Redkom Development sprzedał duży park handlowy, który powstaje w Bielsku-Białejartykuł
Pokaż artykuł
Redkom Development sprzedał duży park handlowy, który powstaje w Bielsku-Białej
Kolejna duża transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Park handlowy w Bielsku-Białej (woj. śląskie), powstający w miejscu sklepu Tesco przy ul. Warszawskiej, ma nowego właściciela. Redkom Development odpowiedzialny za budowę i komercjalizację obiektu sprzedał projekt firmie Newgate Investment, wyspecjalizowanej w zarządzaniu wartością nieruchomości handlowych w tym zwłaszcza parków handlowych.
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Projekty wielofunkcyjne i parki handlowe wciąż na topie w Polsce
Retail parki dają inwestorom zarobić. Liczne obiekty handlowe typu convenience oddawane są w coraz mniejszych miejscowościach na terenie całej Polski. Tylko w trzecim kwartale br. w Polsce oddanych zostało prawie 120 tys. mkw. powierzchni handlowych, w tym kilka retail parków.
N-Park w Tarnobrzegu w pełni skomercjalizowany. Wkrótce otwarcieartykuł
Pokaż artykuł
N-Park w Tarnobrzegu w pełni skomercjalizowany. Wkrótce otwarcie
N-Park w Tarnobrzegu – największy obiekt w portfolio Napollo, jest już w 100% skomercjalizowany. Otwarcie obiektu o powierzchni prawie 23 000 mkw. GLA planowane jest na październik.
Kolejna duża transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Kolejna duża transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce
LCP Poland, part of M Core, jeden z czołowych inwestorów i deweloperów na polskim rynku retail parków otwieranych pod marką M Park, podpisał umowę kupna pięciu projektów deweloperskich przyszłych parków handlowych (wszystkie aktualnie w budowie) od PKB Inwest Budowa.
[Polska] Koniunktura ekonomiczna sprzyja ekspansji najemcówartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Koniunktura ekonomiczna sprzyja ekspansji najemców
Według najnowszej publikacji Savills, międzynarodowego doradcy na rynku nieruchomości, zasoby nowocz...
Tętniąca życiem Warszawa potrzebuje powrotu ulic handlowychartykuł
Pokaż artykuł
Tętniąca życiem Warszawa potrzebuje powrotu ulic handlowych
Empik w Cepelii, Decathlon City w International Business Center, Bulgari, Luca, Carhartt czy Le Szapo – czy umowy najmu podpisane w ostatnich miesiącach w Warszawie to zapowiedź odrodzenia stołecznych (i nie tylko) ulic handlowych? Wysokie nasycenie powierzchnią centrów handlowych i spadający poziom dostępnych w nich przestrzeni do wynajęcia, daje ku temu pewną nadzieję. Co więcej, jak zwracają uwagę eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, rynek handlowy w Polsce znajduje się teraz w bardzo interesującym momencie rozwoju, a wielu najemców jest coraz bardziej zainteresowanych większą dywersyfikacją portfela lokalizacji, w jakich działają. Pojawiają się nowe koncepty i formaty. To oznacza realną szansę na ponowny rozwój handlu przy ulicach.
REKLAMA