REKLAMA
Znaleziono 9827 wyników
Panattoni sprzedaje duży park magazynowy w woj. pomorskimartykuł
Pokaż artykuł
Panattoni sprzedaje duży park magazynowy w woj. pomorskim
Kolejna duża transakcja na rynku powierzchni magazynowych w Polsce. Tym razem w województwie pomorskim. Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sfinalizował sprzedaż Panattoni Park Tricity South II na rzecz Clarion Partners Europe. Firma wyspecjalizowana w inwestowaniu i zarządzaniu nieruchomościami logistycznymi i przemysłowymi nabyła park za 59 milionów euro.
PKO Bank Polski będzie finansował inwestycje Polskiej Grupy Zbrojeniowejartykuł
Pokaż artykuł
PKO Bank Polski będzie finansował inwestycje Polskiej Grupy Zbrojeniowej
Polski bank będzie finansował największą polską firmę z sektora obronnego. PKO Bank Polski oraz Polska Grupa Zbrojeniowa (PGZ) podpisały umowę o współpracy strategicznej. W jej ramach bank zaoferuje kompleksowe wsparcie finansowe dla PGZ S.A. i spółek zależnych. Umożliwi to realizację zamówień, zwiększenie mocy produkcyjnych i rozwój nowych technologii w polskim przemyśle zbrojeniowym. To istotny krok w stronę budowy krajowego potencjału obronnego i umocnienia bezpieczeństwa Polski.
Toscom Development Sp. z o.o.firma
Pokaż firmę
Toscom Development Sp. z o.o.
Wrocław, Krucza 2A
Magazyny nadal pozostają głównym celem inwestorów w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Magazyny nadal pozostają głównym celem inwestorów w Polsce
Spadek o 70% wolumenu inwestycji w polskim sektorze nieruchomości komercyjnych w pierwszej połowie 2023 r. Magazyny nadal pozostają głównym celem inwestorów. W pierwszych dwóch kwartałach 2023 r. wolumen inwestycji na polskim rynku nieruchomości komercyjnych przekroczył 0,87 mld euro. To wynik o 70% niższy w porównaniu z pierwszą połową 2022 r., kiedy doszło do rekordowej sprzedaży kompleksu biurowego Warsaw Hub.
[Wrocław] Trzy firmy z Wrocławia wyróżnione przez londyńską giełdę. To one inspiruję Europęartykuł
Pokaż artykuł
[Wrocław] Trzy firmy z Wrocławia wyróżnione przez londyńską giełdę. To one inspiruję Europę
Chemeko System, Max Computers i Ozon Group – te trzy wrocławskie przedsiębiorstwa znalazły...
Space Development Jajszczak Maćkiewicz Sp.j.firma
Pokaż firmę
Space Development Jajszczak Maćkiewicz Sp.j.
Warszawa, Syta 93a/3
Inwestycje na polskim rynku nieruchomości komercyjnych – podsumowanie 2023 i prognozy na 2024 rokartykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje na polskim rynku nieruchomości komercyjnych – podsumowanie 2023 i prognozy na 2024 rok
Umiarkowany optymizm, mimo osłabionej aktywności w 2023 roku i spadku wolumenu inwestycji o 3,8 mld euro – eksperci Colliers przedstawiają prognozy na nowy rok.
Greykite European Real Estate Fund inwestuje w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Greykite European Real Estate Fund inwestuje w Polsce
Kolejny duży fundusz inwestycyjny wchodzi do Polski i inwestuje w sektor logistyczny. Greykite European Real Estate Fund rozpoczął swój program inwestycyjny od nabycia portfela nieruchomości logistycznych w Polsce. Trzy obiekty mają łącznie powierzchnię 142 tys. mkw.
[Polska] Udany 2017 rok dla Echo Investment w sektorze biurowymartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Udany 2017 rok dla Echo Investment w sektorze biurowym
EY, Nokia, Philips, HCL, McKinsey, Deloitte, Apsys, Epam – m.in. te firmy wybrały w zeszłym roku biu...
Dziewięć debiutów nowych marek na polskim rynku handlowym [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Dziewięć debiutów nowych marek na polskim rynku handlowym [RAPORT]
Jak wynika z danych Colliers całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce na koniec III kwartału 2024 roku wyniosły 13 mln mkw. Od początku lipca do końca września oddano do użytku 103 tys. mkw., a w budowie znajduje się kolejne 337,6 tys. mkw. Wskaźnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach utrzymuje się na niskim poziomie 3,3%, co świadczy o stabilnym popycie i dobrej kondycji rynku.
[Polska] Inwestorzy wydali 2,850 mld euro na nieruchomości komercyjneartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] Inwestorzy wydali 2,850 mld euro na nieruchomości komercyjne
Z danych firmy doradczej JLL wynika, że wartość sfinalizowanych w tym roku transakcji inwestycyjnych...
Co słychać na rynku centrów handlowych w Polsce?artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na rynku centrów handlowych w Polsce?
W ostatnich latach polski rynek nieruchomości handlowych został zdominowany przez parki handlowe – w latach 2019-24 powstało ich aż 339 o łącznej powierzchni ponad 1,6 mln mkw. Czy oznacza to, że „klasyczne” galerie odchodzą do lamusa? Eksperci firmy doradczej JLL dokładnie prześwietlają sektor centrów handlowych w Polsce.
Biurowce, ul. Marcika 12inwestycja
Pokaż inwestycję
Biurowce, ul. Marcika 12
Kraków, Podgórze, Marcika 12
Łódź przyciąga inwestorów, czy docenią ją także firmy z Ukrainy artykuł
Pokaż artykuł
Łódź przyciąga inwestorów, czy docenią ją także firmy z Ukrainy
Część z kilkuset zachodnich firm, które wycofały się z Rosji czy Białorusi prawdopodobnie ulokuje swoją działalność w Polsce. Mówimy przede wszystkim o produkcji, co przyniesie także zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe, biurowe oraz mieszkania. Już teraz napływają do nas przedsiębiorcy z Ukrainy, którzy chcą uchronić swoje firmy. W pozytywny sposób odczuwają to powyższe segmenty naszego rynku nieruchomości. Beneficjentem zmian rynkowych jest m.in. Łódź, która stała się w ostatnim czasie jedną z najlepszych lokalizacji inwestycyjnych dla firm optymalizujących łańcuchy dostaw, szczególnie w przypadku firm IT.
Inwestycje na polskim rynku nieruchomości komercyjnych po dwóch pierwszych kwartałach 2023 r. [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
Inwestycje na polskim rynku nieruchomości komercyjnych po dwóch pierwszych kwartałach 2023 r. [RAPORT]
W pierwszych dwóch kwartałach 2023 r. wolumen inwestycji na polskim rynku nieruchomości komercyjnych przekroczył 0,87 mld euro. To wynik o 70% niższy w porównaniu z pierwszą połową 2022 r., kiedy doszło do rekordowej sprzedaży kompleksu biurowego Warsaw Hub.
[Polska] 2013 upłynie pod znakiem rosnącej aktywności deweloperów i dalszej dywersyfikacji rynku nieruchomości handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] 2013 upłynie pod znakiem rosnącej aktywności deweloperów i dalszej dywersyfikacji rynku nieruchomości handlowych
Wynika z raportu Jones Lang LaSalle „Rynek handlowy w Polsce – IV kw. 2012 r”. Eksperci Jones Lang...
W Krakowie najtrudniej o lokal handlowy, Poznań i Trójmiasto mają ich najwięcejartykuł
Pokaż artykuł
W Krakowie najtrudniej o lokal handlowy, Poznań i Trójmiasto mają ich najwięcej
Średni wskaźnik powierzchni niewynajętej dla ośmiu największych aglomeracji w sierpniu br. wyniósł 4,7 proc. To o 0,6 pp. mniej w porównaniu rok do roku – wynika z raportu CBRE. I choć nadal jesteśmy na poziomie wyższym niż przed pandemią (4,1 proc. w grudniu 2019 r.) to są miasta, w których o lokale handlowe jest naprawdę ciężko. Przykładem jest Kraków, gdzie tylko 1,8 proc. powierzchni handlowej jest dostępnej. Największy wybór oferuje Poznań (9 proc.) i Trójmiasto (6,3 proc.).
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniejartykuł
Pokaż artykuł
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej
Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów oraz wymogami polityki ESG. Czy sprostają tym wyzwaniom?
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Zmieniające się zachowania konsumentów (ponownie) kształtują rynek powierzchni handlowych w Polsce
Według najnowszego raportu Trends Radar firmy Cushman & Wakefield, ponad 50% polskich konsumentów spodziewa się, że ich styl życia będzie ewoluował i stanie się skromniejszy. Na trend ten wskazuje już teraz spadający wskaźnik sprzedaży detalicznej, który w 2023 roku może wynieść ok. 5,0%. Czasy szczuplejszych budżetów zakupowych paradoksalnie stanowi szansę rozwoju dla części rynku handlowego i wcale nie chodzi tutaj tylko o segment value, ale również producentów kosmetyków czy marki modowe. Długofalowo natomiast, na znaczeniu mogą zyskiwać koncepty i działania wpisujące się w strategie zrównoważonego rozwoju.
Eiffage Immobiler Polska Sp. z o.o.firma
Pokaż firmę
Eiffage Immobiler Polska Sp. z o.o.
Warszawa, Domaniewska 28
REKLAMA