REKLAMA
Znaleziono 1861 wyników
ZPPHiU – czy indeksacja czynszów to więcej pustych lokali w centrach handlowych?artykuł
Pokaż artykuł
ZPPHiU – czy indeksacja czynszów to więcej pustych lokali w centrach handlowych?
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że indeksacja czynszów w centrach handlowych ma dwa główne cele: zwiększenie wartości obiektu oraz zabezpieczenie kredytów właścicieli nieruchomości. Oznacza to wprost, że właściciele galerii całkowicie przerzucają swoje ryzyka biznesowe na najemców – którzy nie tylko utrzymują centrum handlowe i pokrywają wszelkie koszty eksploatacji, ale budują markę i wartość każdego obiektu.
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniejartykuł
Pokaż artykuł
Nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej
Według najnowszych danych nasycenie rynku centrami handlowymi w Polsce jest nieznacznie poniżej poziomu średniej dla Europy Zachodniej. Dzięki czemu to parki handlowe wyznaczają obecnie kierunki rozwoju sektora handlowego i dominują pod względem przyrostu podaży. Jednak oba formaty będą się mierzyć teraz ze znacznymi wzrostami kosztów energii elektrycznej, eksploatacji i czynszów oraz wymogami polityki ESG. Czy sprostają tym wyzwaniom?
Województwo pomorskie kusi europejskie start-upyartykuł
Pokaż artykuł
Województwo pomorskie kusi europejskie start-upy
Agencja Rozwoju Pomorza zakończyła pilotażowy projekt, którego celem było przyciągnięcie do regionu innowacyjnych biznesów. Invest in Pomerania w 2022 roku zainicjował program ściągania na Pomorze start-upów gotowych do rozwijania swoich pomysłów w regionie. Oferta pomorskich inkubatorów przedsiębiorczości w połączeniu z grantem środowiskowym Invest in Pomerania sprawiły, że aż 10 start-upów podjęło decyzję o rozwijaniu swoich koncepcji na Pomorzu.
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempieartykuł
Pokaż artykuł
Powierzchnia handlowa w Polsce rośnie w rekordowym tempie
W 2023 roku rynek nieruchomości w segmencie handlowym urósł o kolejne 380 tys. mkw. Tym samym, jak wynika z danych Colliers, łączne zasoby powierzchni w centrach handlowych w Polsce wzrosły do około 12,9 mln mkw. GLA. Nasycenie przestrzenią handlową osiągnęło 337 mkw. na 1000 mieszkańców, a współczynnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach spadł do 3,6%. Istotny wpływ na dynamikę polskiego rynku handlowego miało wprowadzenie nowych dyrektyw oraz debiut 30 nowych marek stacjonarnych.
Parki handlowe w Polsce atrakcyjniejszymi aktywami niż biurowceartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe w Polsce atrakcyjniejszymi aktywami niż biurowce
Parki handlowe i obiekty typu convenience umocniły w minionym roku swoją pozycję na rynku transakcji inwestycyjnych w Polsce. W 2024 roku sektor nieruchomości handlowych nadal będzie przyciągał inwestorów tego typu aktywami, które uważane są za jedną z najbezpieczniejszych opcji inwestycyjnych – podkreśla w komentarzu eksperckim Agata Karolina Lasota, dyrektor zarządzająca LBC Invest.
Nabiera tempa komercjalizacja Designer Outlet Kraków [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Nabiera tempa komercjalizacja Designer Outlet Kraków [WIZUALIZACJE]
Wśród najemców, którzy podjęli decyzję o wynajmie powierzchni, przeważają sklepy z najbardziej popularnej kategorii casual, w ślad za nimi podąża sport i outdoor. W centrum znajdzie się także spora grupa marek premium.
Siedem nowych planów miejscowych dla Warszawyartykuł
Pokaż artykuł
Siedem nowych planów miejscowych dla Warszawy
Radni Warszawy na sesji w czwartek 4 lipca uchwalili 7 nowych planów miejscowych. Pozwolą one lepiej chronić obszary zabytkowe, piękne krajobrazowo tereny na Skarpie Warszawskiej, lasy i inną zieleń. Zapewnią też planowany rozwój nowej zabudowy, dróg i ważnej infrastruktury technicznej. Nowe plany objęły ważne tereny w 6 dzielnicach: w Śródmieściu, na Woli, Mokotowie, Bielanach, w Wesołej i na Pradze-Południe.
[Polska] 75 proc. multipleksów jest w galeriach handlowychartykuł
Pokaż artykuł
[Polska] 75 proc. multipleksów jest w galeriach handlowych
W latach 2002-2012 udział obiektów, w których główną siłę napędową stanowi galeria, wzrósł w Polsce...
[Katowice] Rozwój rynku nieruchomości to „niekończąca się historia" – pierwszy dzień Property Forum 2013 za namiartykuł
Pokaż artykuł
[Katowice] Rozwój rynku nieruchomości to „niekończąca się historia" – pierwszy dzień Property Forum 2013 za nami
Polska na długo pozostanie liderem rynku nieruchomości komercyjnych w regionie Europy Centralnej, a...
[Poznań] Skanska rozpoczyna budowę Malta House, pierwszego biurowca w Poznaniu z certyfikatem środowiskowym LEEDartykuł
Pokaż artykuł
[Poznań] Skanska rozpoczyna budowę Malta House, pierwszego biurowca w Poznaniu z certyfikatem środowiskowym LEED
Skanska Property Poland otrzymała właśnie pozwolenie na budowę Malta House, swojego pierwszego proje...
[Białystok] Inwestor powstającego Parku Handlowego KWADRAT rozpoczyna przygotowanie terenu pod budowę obiektuartykuł
Pokaż artykuł
[Białystok] Inwestor powstającego Parku Handlowego KWADRAT rozpoczyna przygotowanie terenu pod budowę obiektu
W ubiegłym tygodniu uprawomocniło się pozwolenie na budowę nowego zakładu produkcyjnego Biazet S.A....
Piętno pandemii? W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcachartykuł
Pokaż artykuł
Piętno pandemii? W ciągu 5 lat spadła liczba osób zadowolonych z oferty usługowo-handlowej w biurowcach
Wyniki badania przeprowadzonego przez Colliers nie pozostawiają złudzeń – pandemia odcisnęła piętno na rynku usługowo-handlowym w warszawskich biurowcach. W raporcie „Zakupy w biurowcu” eksperci Colliers zwracają uwagę na zmianę oczekiwań pracowników biur, o czym świadczy między innymi znaczący spadek odsetka osób, którym wystarcza dostępna oferta handlowo-usługowa – dziś jest to zaledwie 9%, podczas gdy w 2018 r. było to 29%. Autorzy raportu zauważają także, że poszerzyło się grono osób korzystających ze strefy handlowo-usługowej w biurowcach i otwarcie jej się na okolicznych mieszkańców czy turystów.
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce  artykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki handlowe o GLA poniżej 5000 mkw.). Od 2016 roku zrealizowano ponad 160 transakcji tego typu aktywami.
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Parki handlowe zwiększają swój udział w transakcjach inwestycyjnych w Polsce
Rynek nieruchomości handlowych w Polsce pozostaje w fazie dynamicznego wzrostu, dzięki rozwojowi segmentu parków handlowych (powyżej 5000 mkw. GLA) i obiektów typu convenience (parki handlowe o GLA poniżej 5000 mkw.). Od 2016 roku zrealizowano ponad 160 transakcji tego typu aktywami.
Rok 2022 był dobry dla rynku retail, ale wyzwań coraz więcejartykuł
Pokaż artykuł
Rok 2022 był dobry dla rynku retail, ale wyzwań coraz więcej
W jakiej kondycji jest dziś rynek centrów handlowych oraz jak wpływają na niego kolejne zewnętrzne kryzysy, z którymi musi się mierzyć? Komentuje Anna Malcharek, dyrektor zarządzająca Gemini Holding.
Tętniąca życiem Warszawa potrzebuje powrotu ulic handlowychartykuł
Pokaż artykuł
Tętniąca życiem Warszawa potrzebuje powrotu ulic handlowych
Empik w Cepelii, Decathlon City w International Business Center, Bulgari, Luca, Carhartt czy Le Szapo – czy umowy najmu podpisane w ostatnich miesiącach w Warszawie to zapowiedź odrodzenia stołecznych (i nie tylko) ulic handlowych? Wysokie nasycenie powierzchnią centrów handlowych i spadający poziom dostępnych w nich przestrzeni do wynajęcia, daje ku temu pewną nadzieję. Co więcej, jak zwracają uwagę eksperci międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield, rynek handlowy w Polsce znajduje się teraz w bardzo interesującym momencie rozwoju, a wielu najemców jest coraz bardziej zainteresowanych większą dywersyfikacją portfela lokalizacji, w jakich działają. Pojawiają się nowe koncepty i formaty. To oznacza realną szansę na ponowny rozwój handlu przy ulicach.
[Wrocław] Kościuszki 16inwestycja
Pokaż inwestycję
[Wrocław] Kościuszki 16
Wrocław, Stare Miasto, Kościuszki 16
Cynamonowa Vitainwestycja
Pokaż inwestycję
Cynamonowa Vita
Wrocław, Psie Pole, Cynamonowa 42
Łódź przyciąga inwestorów, czy docenią ją także firmy z Ukrainy artykuł
Pokaż artykuł
Łódź przyciąga inwestorów, czy docenią ją także firmy z Ukrainy
Część z kilkuset zachodnich firm, które wycofały się z Rosji czy Białorusi prawdopodobnie ulokuje swoją działalność w Polsce. Mówimy przede wszystkim o produkcji, co przyniesie także zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe, biurowe oraz mieszkania. Już teraz napływają do nas przedsiębiorcy z Ukrainy, którzy chcą uchronić swoje firmy. W pozytywny sposób odczuwają to powyższe segmenty naszego rynku nieruchomości. Beneficjentem zmian rynkowych jest m.in. Łódź, która stała się w ostatnim czasie jedną z najlepszych lokalizacji inwestycyjnych dla firm optymalizujących łańcuchy dostaw, szczególnie w przypadku firm IT.
OTCF – właściciel marki 4F wprowadził się do kompleksu biurowego The Park Krakówartykuł
Pokaż artykuł
OTCF – właściciel marki 4F wprowadził się do kompleksu biurowego The Park Kraków
Właściciel marki 4F – firma OTCF S.A. w styczniu br. wprowadziła się do najnowszego biurowca B1 w krakowskim projekcie realizowanym przez White Star Real Estate i Cain International – The Park Kraków. Tym samym spółka skonsolidowała swoje dotychczasowe biura w Krakowie i Wieliczce i oficjalnie przeniosła główną siedzibę na ulicę Saską 25C w Krakowie. Właściciel największej polskiej marki sportowej objął w sumie ponad 8,2 tys. mkw. powierzchni, zajmując 4 spośród 6 pięter dostępnych w budynku. Za aranżację wnętrz nowego biura OTCF odpowiadała pracownia Trzop Architekci.
REKLAMA