Szwedzka marka Arket wchodzi na polski rynek. Pierwszy sklep otworzy w WarszawieMateriały prasowe

Szwedzka marka Arket wchodzi na polski rynek. Pierwszy sklep otworzy w Warszawie

Orzech
Orzech
REKLAMA

Kolejna skandynawska sieć handlowa wchodzi na polski rynek. Arket, najmłodszy brand należący do Grupy H&M, planuje wejść do Polski. Pierwszy sklep zostanie otwarty w Warszawie. Dokładna lokalizacja nie jest jeszcze znana.

Arket to stosunkowo nowy koncept, który łączy salon sprzedaży z kawiarnią. Marka stawia na wysoką jakość produktów oraz ponadczasowe wzornictwo. W ofercie marki znajduje się odzież damska, męska, dziecięca, produkty dekoracyjne do domu i artykuły podróżne, takie jak torby, plecaki, czy kosmetyczki. Filozofia projektowania Arket jest zakorzeniona w nordyckim modernistycznym ruchu XX wieku, który miał na celu połączenie świata sztuki, rzemiosła i funkcjonalnej formy w celu uzyskania niedrogich i powszechnie dostępnych przedmiotów codziennego użytku.

– Możemy oficjalnie ogłosić planowane otwarcie naszego flagowego sklepu Arket w Polsce – mówi Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca Arket.

Historia najmłodszej marki należącej do Grupy H&M zaczęła się niespełna 7 lat temu. Pierwszy sklep Arket pojawił się w Londynie w roku 2017. W tym samym czasie wystartował sklep internetowy, który początkowo wysyłał paczki do 18 europejskich krajów.

Kolejne salony Arket pojawiły się najważniejszych europejskich metropoliach: Brukseli, Kopenhadze, a także w Monachium. W niektórych z nich są także kafejki z kuchnią nordycką. Dzisiaj Arket jest obecna na 14 rynkach i ma 30 lokalizacji. Oprócz Europy stacjonarne sklepy ma także w Chinach. Zakupy internetowe można robić w 31 krajach.

Arket po szwedzku oznacza kartkę papieru. Prostota jest główną ideą marki. Od początku działania Arket podkreślał, że będzie oferował „nowoczesne ubrania i niezbędne produkty dla kobiet, mężczyzn, dzieci oraz do domu”. W sklepach pojawiają się nie tylko produkty z metką „Arket”, ale różnież wyroby innych, starannie wyselekcjonowych marek, nienależących do szwedzkiej firmy.

– Wierzymy, że dzisiejszy klient potrzebuje różnych marek pod jednym dachem – po to by dokonać właściwego wyboru i ze względu na wygodę” – na początku istnienia marki mówiła Ulrika Bernhardtz, dyrektor kreatywna Arket.

Materiały prasowe
Materiały prasowe
REKLAMA

Wypożyczalnia ubrań

Trzy lata temu Arket stworzył własną wypożyczalnię ubrań dla dzieci. W ramach subskrypcji (w cenie od 19,50 euro) rodzice otrzymują ubrania, które można nosić tak długo, jak długo pasują na dziecko. Później są one prane i trafiają do kolejnej rodziny. Według analityków Arket, dzięki takiemu systemowi z jednego ubrania może skorzystać od 8 do 10 dzieci.

– Cieszymy się, że możemy dać naszym klientom możliwość dzielenia się produktami z innymi rodzinami i jesteśmy dumni z dołączenia do Circos w ich wizji bardziej cyrkululacyjnego życia codziennego. Ubrania dziecięce muszą być projektowane z myślą o dłuższej perspektywie, a wszystkie nasze ubrania są świadomie przeznaczone do przekazania dalej, gdy dzieci z nich wyrosną – w roku 2021 mówiła o nowej usłudze Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca Arket.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

H&M ma 172 sklepy na Wisłą

Pierwszy sklep H&M w Polsce został otwarty w 2003 r. w warszawskim centrum handlowym Wola Park. Obecnie jest on modernizowany i rozbudowywany, aby symbolicznie powitać ponownie klientów po 20 latach. Sklep w Wola Park zostanie otwarty jeszcze w tym roku.

Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla globalnego retailera modowego. Na dzień 30 września 2023 r. jest 6. największym rynkiem pod względem liczby sklepów, ze 172 lokalizacjami. Warto przypomnieć, że Grupa H&M to nie tylko marka H&M – klienci w Polsce mogą również odwiedzić 7 sklepów COS, 2 sklepy Weekday i 2 sklepy &Other Stories.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA