Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów fot. Damian Daraż

Trwa przebudowa stacji kolejowej Kraków Płaszów

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

Wygodny dostęp do pociągów z nowych peronów, windy w przejściu podziemnym dodatkowy peron – tak zmienia się stacja Kraków Płaszów. Na drugiej pod względem wielkości stacji w mieście będą łatwe przesiadki między połączeniami dalekobieżnymi, regionalnymi oraz komunikacją miejską. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. współfinansowany jest ze środków unijnych z instrumentu CEF "Łącząc Europę".

Prace obejmują konstrukcje nowych dużych wiat. Kompleksowa przebudowa stacji to także wymiana torów, sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem. Na stacji zbudowane jest Lokalne Centrum Sterowania. Pomieszczenia wyposażone w nowoczesne systemy i urządzenia komputerowe będą miejscem, skąd prowadzony będzie ruchu pociągów.

fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Sprawną obsługę pociągów zapewni dobrze przygotowany układ torowy. Dodatkowe tory dla pociągów aglomeracyjnych pozwolą na uruchamianie większej liczby połączeń. Dodatkowe roboty zapewnią lepsze warunki przejazdu pociągów – tory kolejowe o wyższych niż dotychczas parametrach.

REKLAMA
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

W październiku podróżni będą korzystać z bardziej funkcjonalnego peronu numer 2. Gotowy będzie dodatkowy peron numer 4 i powiększone przejście podziemne. Wówczas wykonawcy rozpoczną kolejny etap robót - przebudowę peronu numer 1.

Modernizacja stacji Kraków Płaszów to przebudowa linii średnicowej w Krakowie – projekt "Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej". W ramach wartej przeszło 1 mld zł inwestycji PKP PLK przygotowują sprawne podróże dalekobieżne i aglomeracyjne na terenie stolicy Małopolski.

W centrum miasta, na estakadach i nowych mostach kolejowych powstają dodatkowe tory. Dostęp do kolei zwiększy się dzięki dwóm nowym przystankom: Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień. Modernizacja torów i nowe systemy sterowania ruchem pozwolą rozdzielić ruch dalekobieżnych od aglomeracyjnego, a na części trasy pociągi przyspieszą do 160 km/h. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF "Łącząc Europę".

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA