111
87komentarzy
0zdjęć
obserwuj
111
Komuna nie komuna, http://www.youtube.com/watch?v=OfbnQBvDfSc. Jak czasem dochodzą do mnie różne informacje na temat sposobów działania, klucza doboru pracowników kadr "wyższego szczebla", organizacji robót czy to z dużych czy nieco mniejszych firm związanych z szeroko pojętym budownictwem, to włos się na głowie jeży... :mrgreen: Kilka lat temu bym w to nie uwierzył :mrgreen:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"WroFanatyk" napisał:
Słyszaełm, że opóźnienia są przez projektanta...


;)

"Poza tym w przypadku mostu AOW Mostostal ma zrobiony projekt wykonawczy i nie jest ani taniej ani szybciej" - Rafis na Skaju

:roll: hmmm... ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"Orzech" napisał:
Czy ktoś z was ma jeszcze jakieś wątpliwości co do Mostostalu Warszawa i tempa realizowanych przez tę firmę inwestycji? Skoro ta firma sobie nie radzi, a wygrywa przetarg za przetargiem tylko dzięki choremu zapisowi o "najniższej cenie", to czas najwyższy zmienić albo przepisy albo tego typu firmy karać, karać, karać i to wielomilionowymi kwotami i wykluczać z przetargów. Oni po prostu lecą sobie w-----------------------KULKI!!!!!!!!!!!!!!


Tempo tempem, akurat i w jednym i w drugim przypadku to nie w 100% bezpośrednio wina Wykonawcy :wink:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
To opóźnienie z mostem jest już nie do nadrobienia, ciekawe na ilu miesiącach się skończy... :? To jakiej jest wysokości pylon a jaki powinien być wg harmonogramu obrazuje skalę opóźnienia... Z tego co wiem to na budowie dużo się zmienia w ostatnich dniach po opublikowanych w prasie artykułach...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Stadion Miejski we Wrocławiu
111
Co do narzekań i jęków na Skaju odnośnie układu trybun to stadion będzie jednopoziomowy :lol:. Natomiast w przekroju poprzecznym nie będzie jednego kąta nachylenia trybun, tylko krzywa (czyli owy przekrój nie będzie stanowił prostej linii). Jak się dowiedziałem: "Generalnie ma być stromo. Im wyżej, tym bardziej stromo" :D. Na stadionach się nie znam, ale to chyba dość nietypowe rozwiązanie, zapewne poprawiające akustykę.
Info od osoby związanej mocno z projektem budowlanym ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
...dodajmy, odcinka który jest dość krótki w odniesieniu do długości Powstańców pomiędzy Rondem a Arkadami :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
Ja tam widzę 3 na długości* a 5-6 w obrębie skrzyżowań, ale może źle widzę ;)
*Też nie jestem zwolennikiem takiego poszerzania Powstańców :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"Gesah" napisał:
Dlatego mam nadzieję, że projektanci zastosują tzw. cichy asfalt, który używany jest np. w Poznaniu, a szerokości pasów jezdni będą przyjęte wąskie - jak na zachodzie. Dzięki temu kierowcy nie przekraczają nagminnie prędkości - a więc mamy ciszej i bezpieczniej, a jednocześnie przepustowość jest ok.

Zawsze można napisać do Biprogeo (oni zajmują się częścią drogową) z takimi sugestiami i argumentacją (jako TUMW)... Chociaż jak na razie to jest koncepcja programowo-przestrzenna, ale może warto już teraz nasunąć im na myśl takie rozwiązania (nie wiem co oni tam kombinują).
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"Gesah" napisał:
Czyli będziemy mieli Autostradę z drogami serwisowymi, zamiast za te same pieniądze wybudować brakujący fragment OŚ + budowa 4 normalnych ulic w CP. co dałoby dużo więcej i nie powodowało problemów z hałasem.

edit: w(y)loty chyba z Nowoszęśliwej? Powstańców na północ ma być Z.


Nowoszczęśliwa jako normalna ulica, tyle że nad tunelem - w tym przypadku tunel by wyszedł dosyć długi ;)
Co do podzielenia CP to się zgodzę, też bym wolał żeby ten teren podzielono :) ale ten temat był już wielokrotnie wałkowany w wielu miejscach ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
Na górze (nad tunelem) może być ulica która skomunikuje CP i ST, niezależna od tunelu, służąca rozprowadzeniu ruchu związanego z tymi dwiema inwestycjami... +wloty/wyloty (po jeden pasie) z/na Powstańców Śląskich.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"Gesah" napisał:

Przypomnę, że GP wygrało CP m.in. dlatego, że zakładało usługi - kawiarnie itp. Kto przy zdrowych zmysłach usiądzie w ogródku kawiarni, gdy obok będzie autostrada? :lol:


A jeśli tunel będzie dłuższy i autostrada będzie obok ale pod ziemią? :lol:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"Gesah" napisał:
Tu niestety nie chodzi o stronę techniczną, tylko stronę niedasie ;)


Wczoraj rozmawiałem z kimś kto chciał się zmierzyć z tym problemem. Nic nie jest jeszcze rozstrzygnięte. Można tutaj wykonać przecisk (pod obciążeniem ruchem sam/pie/tram) tyle że trzeba zejść niżej niż jest to planowane (coby nic się z nawierzchnią nie działo) i tu chyba pojawia się owe "niedasie". Inny wariant - w wykopie - tutaj nie wiem czy miasto by się porwało na takie rozwiązanie bo trzeba przynajmniej częściowo zamknąć ruch. Zastanawiałem się nad jakąś fajną, nowoczesną, szeroką kładką nad (pieszo-rowerową bez żadnych schodków), ale chyba strzałka by była da duża a konstrukcja wielgachna (długa i wysoka) :D Co wydumają jest na razie wielką niewiadomą
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"7one" napisał:
[quote="Gesah":24zfax9q]wiesz, te prognozy z SIWZ mowia, ze WZka ma jezdzic tyel aut, co teraz AK, z tym ze WZki wtedy pewnie juz nie bedzie (2025), wiec ta prognoza jets bez sensu.


Heheh prawda, prawda ;) w każdym razie napisałem "na dzień dzisiejszy". Tym bardziej że info pochodzi z UM. Moje źródło co prawda było tego bardzo pewne, ale ja mam nadzieję że sprawy pójdą w innym kierunku / miała miejsce mała sprzeczka :D /. Muszę teraz podpytać u innego źródła który wariant zostanie zaproponowany jako bardziej korzystny ;)[/quote:24zfax9q]

Tunel :D (w wykopie). Pierwsze kreski zostały już ponoć postawione ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
Odnośnie przejścia podziemnego (dyskusja na Sky) - da się (od strony technicznej w miejscu pokazanym na wizu) - bez większych problemów ;):) Tańsze i raczej prostsze rozwiązanie to kładka pod przęsłem...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
Chwalą się ;) EDIT: a raczej chwalili: 24.04.2008 :)

Acciona to build Polish bridge in 166 mln euro deal

MADRID, April 24 (Reuters) - Spanish building-to-energy group Acciona (ANA.MC: Quote, Profile, Research) said on Thursday it had been chosen to build one of the world's largest suspension bridges, over the river Odra in Poland.

In a statement, Acciona said it would take 30 months to build the bridge with its Polish subsidiary at a cost of 166 million euros ($264.7 million).

The bridge will measure a total of 1.75 km in three parts and form part of a ring road around Wroclaw in west Poland.

Acciona has steadily moved out of Spanish construction ahead of a sector slowdown, winning foreign building contracts and expanding its renewable energy and environmental businesses. In 1999, it bought control of Polish builder Mostostal Warszawa. (Reporting by Jane Barrett; Editing by Quentin Bryar)

http://uk.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUKL2487515520080424
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
FOT-10-Popowice2-ramka.jpg

Kiedyś (chyba na Skaju) Gesah narzekał że zaraz posprejują ;) Będzie powłoka anty-graffiti na podporach wiaduktu :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Obwodnica Śródmiejska
111
"Rafis" napisał:
Biprogeo to robi wszystko w tym mieście :)
Oni sa fenomenem takim samym jak Janicki w pracach ziemnych i akme w archeologicnzych ;)


Prawda :) ale Biprogeo to drogowcy ;) - i choć na swojej drogowej robocie bardzo dobrze się znają, jeśli by nie współpracowali (konsorcja) z tymi biurami i projektantami (mosty) z którymi współpracują to by się na żaden z tych dużych przetargów nie porwali ;) Zawsze Biprogeo jest liderem i ich partnerów, którzy robią bardziej odpowiedzialną niż spadki niwelety robotę poza "branżą" często się nawet nie wspomina, a na wizualkach zawsze są mosty albo wiadukty heheh ;):) W każdym razie wypada się cieszyć że na naszym rynku dominuje nasze, wrocławskie biuro :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Obwodnica Śródmiejska
111
"bystrzak2000" napisał:


BIPROGEO PROJEKT Sp. z o.o.
ul. Bukowskiego 2
52-418 Wrocław
z ceną ofertową brutto: 7 997 439,77 zł.




Czyli głównym projektantem mostu będzie najprawdopodobniej Pan Wanecki /m.in. od Mostu Mileijnego/ :) Biprogeo dało najbardziej realną cenę - w końcu robili koncepcję... :lol:;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"Gesah" napisał:
wiesz, te prognozy z SIWZ mowia, ze WZka ma jezdzic tyel aut, co teraz AK, z tym ze WZki wtedy pewnie juz nie bedzie (2025), wiec ta prognoza jets bez sensu.


Heheh prawda, prawda ;) w każdym razie napisałem "na dzień dzisiejszy". Tym bardziej że info pochodzi z UM. Moje źródło co prawda było tego bardzo pewne, ale ja mam nadzieję że sprawy pójdą w innym kierunku / miała miejsce mała sprzeczka :D /. Muszę teraz podpytać u innego źródła który wariant zostanie zaproponowany jako bardziej korzystny ;)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sky Tower
111
Z tym deskowaniem to tak sobie rzuciłem :D ale wiem że PERI posiada taki sprzęcior, wyposażony w hydrauliczne podnośniki i różne bajery ;)
Nie znam sie dobrze na tym ale pewnie to jest jakaś lepsza wersja tego (budowa Sea towers w Gdyni):
http://www.peri.pl.pl/projekty.cfm/fuseaction/showreference/reference_ID/1130/referencecategory_ID/6.cfm
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
Wczoraj dostałem info z wiarygodnego źródła, że na tunel pod Powstańców Śląskich (na dzień dzisiejszy) raczej nie ma co liczyć. Prognozy ruchu pokazują, że nie będzie potrzebny...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sky Tower
111
A jednak będzie żelbet (najwyższa wieża) i będziemy oglądać samo-wspinające się deskowanie :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sky Tower
111
"piotrr" napisał:

To tylko deskowanie boczne płyty. Ciekawie na tej budowie pod tym względem zrobi się dopiero po wyjściu z ziemi. Poraz pierwszy we Wrocławiu zobaczymy deskowanie, które wspina się samoczynnie. (jeśli oczywiście ktoś zdrowo myślący weźmie się za tą robotę)


Szalunki czyli deskowanie płyty, ale za to jakiej... :)
Zobaczymy deskowanie "wspinające"? Z tego co słyszałem jakiś czas temu to konstrukcja ma być stalowa... ale głowy nie dam ;):) Niech rośnie, niech rośnie... :)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
kazmierczakkarolina.jpg

Ooo to moja dawno niewidziana koleżanka :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Obwodnica Śródmiejska
111
[quote:2lao5f19]4.222.264,56[/quote:2lao5f19]

Allle dumping :D psuja rynek :P;):D W takim razie most zaprojektowany przez to konsorcjum powinien kosztować w granicach 100-140 mln heheh :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
> are
Tak, S-8 będzie miała bardzo zbliżone parametry, to akurat bardzo dobrze wiem...
Wariant przez Bełchatów był niewiele do przodu więc różnicy w terminach nie ma praktycznie żadnej i nie można pisać że trasa będzie powstawała od zera. Z pewnościa dla obu było zrobione studium wykonalności i inne prace przygotowawcze (które często zajmują więcej czasu niż sama budowa). Przebieg S-8 w okolicach Łodzi był już wcześniej rozpatrywany i pomysł nie powstał z dnia na dzień... Nie ma co dramatyzować na wyrost.
Poza tym Łódź to Łódź i oni niech się skupią na swoim a my na swoim. :)
Po to są różne prognozy ruchu, żeby nie było tłoczno, a pieniądze na to żeby było porządnie są więc tym też nie trzeba się przejmować.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
"are" napisał:
[quote="7one":1ctleg42]S-8 będzie standardu autostrady o czym już kiedyś pisałem. MOP-y, pas awaryjny, bezkolizyjne skrzyżowania i to wszystko za darmo. Nie ma po czym płakać ;) Tak jak przewidywałem - projekt jest już tak zaawansowany, że nie opłaca sie go zmieniać ;) Ja tam się cieszę :D

Jak może być zaawansowany, jeśli dopiero w tym tygodniu ustalili "ostatecznie" wariant przebiegu S8 koło Łodzi? Nie martwię się okolicami na DŚ. Martwią mnie okolice Łodzi, a dokładnie kawałek mający być obwodnicą płd. Łodzi. Sprawdzie w google earth ile jest tam dużych miejscowości. To po prostu będzie przejazd przez aglomerację, czyli zjazd co chwila, duże natężenie ruchu, etc.
A co do argumentu o "bezpłatnej" drodze, to, jak pisałem wcześniej, ma on znaczenie dzisiaj (kiedy tej S8 nie ma), a już jutro niekoniecznie.[/quote:1ctleg42]

Miałem na myśli odcinki bliżej Wrocławia. Projekt jest w końcówce etapu PB... (dwa-trzy miesiące). Nie wiem dokładnie jak jest w okolicach Łodzi, ale na pewno słabiej. Mi chodziło o cześć S-8 znajdującą się na Dolnym Śląsku, która jest na tyle zaawansowana projektowo, że nie opłaca się jej teraz zmieniać na A-8 (nie chodzi tu nawet o sam projekt, ale o związane z nim decyzje środowiskowe, uzgodnienia etc. - za długo by to trwało). A robić połowę trasy jako klasa S a połowę jako A - na to chyba nikt sie nie odważy :D.
Argument płatnej autostrady ma takie znaczenie, że komfort jazdy na S-8 będzie praktycznie taki jak by była to A-8 (nie chcę się wdawać w szczegóły) a nie będzie sie za to płaciło. Jak jest lepiej? Każdy sobie już dopowie...
Sądzę że w okolicach Łodzi, na odcinkach mocno zurbanizowanych, będzie więcej niż dwa pasy ruchu (lub zostawiona pod nie rezerwa). Poza tym trasa na Warszawę biegnąca przez Łódź wydaje się być najbardziej naturalnym rozwiązaniem.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Centrum Biurowe Globis
111
Ale się szarpnęli na nawierzchnię :D Będzie piknie :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
Ciekawe za ile dni p. Sozański poleci heh. Stanowiska dyrektorskie w GDDKiA należą do najbardziej gorących w branży... :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz
111
S-8 będzie standardu autostrady o czym już kiedyś pisałem. MOP-y, pas awaryjny, bezkolizyjne skrzyżowania i to wszystko za darmo. Nie ma po czym płakać ;) Tak jak przewidywałem - projekt jest już tak zaawansowany, że nie opłaca sie go zmieniać ;) Ja tam się cieszę :D
0
Zaloguj aby dodać komentarz