antoslaw
191komentarzy
0zdjęć
obserwuj
Komentarz do inwestycji Dom Towarowy Renoma (rozbudowa)
antoslaw
Tania? Zapewniam Cie, ze szklo i drewno nie sa tanimi materialami :) . Renoma ma cudownie eleganckie wnetrza, zwrociles uwage na drewniane podlogi przy ruchomych schodach/food court, mlecznie swiecaca szklana sciane, rewelacyjne, transparentne witryny, giete szklo na scianach? Elegancja to przede wszystkim prostotota i dobre materialy wykonczeniowe i taka jest wlasnie nowa Renoma. Jak dla mnie jest to najaldniejsza wroclawska galeria. Mam nadzieje, ze lista najemcow sie powiekszy, bo jest troche pustawo, mi najbardziej szkoda Royal Collection :cry: .
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Dom Towarowy Renoma (rozbudowa)
antoslaw
Wnetrza Renomy sa minimalistyczne i eleganckie, bardzo mi sie podobaja szklane wykusze z logiem Zary, Empiku oraz zielone, giete szklo przy swietlikach. Oczywiscie klatka/ swietlik czy zyrandole w nowej czesci robia ogromne wrazenie. Fresk w kolorach koktailowych nie jest nachalny i jest jakby z boku. Wnetrza oceniam na 9,5/10. Fasada 10/10.
Nie wiecie dlaczego nie bedzie Royall Collection? Martwi mnie, ze sporo lokali jest niewynajetych :(.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"bystrzak2000" napisał:
Od nowego rozkładu jazdy na odcinkach Miłkowice - Węgliniec oraz Święta Katarzyna - Brzeg będzie obowiązywała prędkość maksymalna 160 km/h :) Dzięki temu zostanie uruchomiony weekendowy pociąg IC Izery z Warszawy Wschodniej do Jeleniej Góry (przez Legnicę, Węgliniec, Lubań Śląski). Poza tym wszelkie pociągi Ex i IC zostaną wydłużone z Gliwic do Wrocławia.


Nie wiesz kiedy 160 km/h bedzie obowiazywac na trasie Wroclaw-Opole? Zaciekawily mnie te przedluzenia pociagow Rx/IC z Gliwic... :mrgreen: , zastanawiam sie ile bedzie trwala podroz do Wawy przez Gliwice/Katowice :) .
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":2yn80nre][quote="Orzech":2yn80nre]

Jeżeli nie będzie zainteresowania pasażerów danymi połączeniami, to będą one likwidowane niezależnie od tego, czy będzie tu baza czy jej nie będzie. Sam to przyznajesz. Jeżeli pomimo bazy i pomimo likwidacji pewnych połączeń i próby uruchamiania innych, przewożnik nadal nie będie zadowolony z ilości pasażerów korzystających z jego usług, to po prostu w końcu się wyniesie. I niezależnie od tego czy ma w danym miejscu bazę, czy jej nie ma.

Jeżeli turyście czy inwestorowi będzie zależało, to przeboleje przesiadki. Tak jak i wiele innych niedogodności. Chyba zdajesz sobie sprawę, ze nie wszędzie, nie do każdego miejsca na świecie, atrakcyjnego od strony turystycznej czy biznesowej da się zewsząd dolecieć bezpośrednio, bez żadnych przesiadek.


Chyba zdajesz sobie sprawe, ze miasto 600 tysieczne musi miec bezposrednie polaczenia z wiekszoscia europejskich stolic? [/quote:2yn80nre]

Konkretna liczba? Konkretne stolice?[/quote:2yn80nre]

Konkretne liczby, szczegolnie te na koncie to kilkanascie zer...a z konkretnych stolic, to znam Paryz, Madryt, Sztokholm....lista bylaby dluga......... :roll:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":xiie84yc]
Oczywiscie, ze nie marnujemy czasu. Na tym wlasnie polega demokracja i spoleczenstwo obywatelskie, ze ludnosc wytyka bledy i pietnuje absurdalna rzeczywistosc, ktora nalezy zmienic. Przy zalozeniu, ze wszystko jest ok, tak jak jest obecnie we Wro, nie bedziemy sie rozwijac, co najwyzej cofac sie....


Skoro wybiera się te osoby, a nie inne i to one rządzą tym krajem, a wybory są demokratyczne, to należy ten wybór uszanować. Bo skoro nie ma się siły przebicia i jest się zdanym na pomysły innych (polityków), to co zrobić? Rewolucję pażdziernikową, przewrót, pucz? ;) Okey, koniec polityki :D[/quote:xiie84yc]

Chyba zarujesz, skoro uwazasz, ze nie mamy wladzy? A slyszales o takim pojeciu jak 4 wladza i jej sile?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":1zm1iged]

Hmmm...no ja wiem, ze wg twoich kryteriow i wiedzy 13 polaczen FR to baza, ale zejdzmy na ziemie. Baza to nie jest ilosc polaczen, ale pewnosc, ze polaczenie sie utrzymaja. Ryanair w kazdej chwili moze zamknac polaczenia wroclawskie, jesli okaze sie, ze nie zarabia. Baza gwarantuje, ze w przypadku braku rentownosci na trasie X, przewoznik zastepuja ja inna destynacja, gdyz jak wczesniej wielokrotnie pisalem Fr realizauje polaczenia na zasadzie BAZA-MIASTO, prawie nigdy nie sa to polaczenia typu niebaza-niebaza. Po drugie, baza to ciagly rozwoj siatki polaczen, na jeden raz odstaje sie od 4 do 10 polaczen.... Po trzecie, powstaja miejsca pracy, wzrasta prestiz lotniska, rosnie ilosc pasazerow, sa wieksze szanse na zdobycie funduszy na rozbudowe lotniska i tak kolo sie kreci...
Jesli uwazasz, ze turysta czy znaczacy inwestor bedzie mial ochote sie przesiadac, to gratuluje poczucia humoru ... :mrgreen:


Jeżeli nie będzie zainteresowania pasażerów danymi połączeniami, to będą one likwidowane niezależnie od tego, czy będzie tu baza czy jej nie będzie. Sam to przyznajesz. Jeżeli pomimo bazy i pomimo likwidacji pewnych połączeń i próby uruchamiania innych, przewożnik nadal nie będie zadowolony z ilości pasażerów korzystających z jego usług, to po prostu w końcu się wyniesie. I niezależnie od tego czy ma w danym miejscu bazę, czy jej nie ma.

Jeżeli turyście czy inwestorowi będzie zależało, to przeboleje przesiadki. Tak jak i wiele innych niedogodności. Chyba zdajesz sobie sprawę, ze nie wszędzie, nie do każdego miejsca na świecie, atrakcyjnego od strony turystycznej czy biznesowej da się zewsząd dolecieć bezpośrednio, bez żadnych przesiadek.[/quote:1zm1iged]

Naprawde masz nikle pojecie o biznesie lotniczym, a w szczegolnie o FR i jego podejsciu do nierentownych baz...
Chyba zdajesz sobie sprawe, ze miasto 600 tysieczne musi miec bezposrednie polaczenia z wiekszoscia europejskich stolic? Nikt tutaj nie wymaga, aby miec polaczenia z Salzburgiem, Malmoe, Bolonia, Lille i innymi mniej znaczacymi destynacjami...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="Gesah":22hax006][quote="Orzech":22hax006]Przecież napisałem o połączeniu Wrocław-Berlin. Poza tym Jarząbek Airport Szczecin w tej chwili wygląda cywilizowanie i jest nowocześniejszy od wrocławskiego. Za 3-4 lata to nasz wrocławski terminal będzie bardziej cywilizowany i nowocześniejszy. Do tego większy i ładniejszy od Jarząbek Airport Szczecin.

zobaczymy. póki co, to budowa nie zaczęła się, za to zmarnowano już pieniądze i są probblemy z gruntami.[/quote:22hax006]

A my marnujemy tu czas i pieniądze dyskutując ;) My wpływu na politykę, przede wszystkim politykę i ustawy nie mamy, nie mamy tak wielkiego jak politycy.[/quote:22hax006]

Oczywiscie, ze nie marnujemy czasu. Na tym wlasnie polega demokracja i spoleczenstwo obywatelskie, ze ludnosc wytyka bledy i pietnuje absurdalna rzeczywistosc, ktora nalezy zmienic. Przy zalozeniu, ze wszystko jest ok, tak jak jest obecnie we Wro, nie bedziemy sie rozwijac, co najwyzej cofac sie....
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":15r8gozg]Te połączenia z wieloma stolicami europejskimi równie dobrze można będzie odbywać przez Berlin, kiedy nasze lotnisko zostanie połączone z berlińskim.

ta, nie z Berlina, tylko z bliższych Pyrzowic będa :D[/quote:15r8gozg]

Jednak oferta berlinska pod katem cen i oferty bedzie ciekawsza od slaskiej. Jak powstanie nowe berlinskie lotnisko, to wroclawskie, omylkowo nazywane lotniskiem, bedzie mozna urzadzic na muzeum...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":n16tlnz1][quote="Orzech":n16tlnz1]

Brandenburger Flughafen - jak Poznań i Szczecin. Chyba nie wyobrażasz sobie, by wrocławskie, poznańskie czy szczecińskie lotnisko mogło kiedykolwiek konkurować z takim gigantem?


Nigdy nie wygra z gigantem..., ale polaczenia chocby do stolic europejskich juz sa od 2 lat przegrane. Wroclaw przespal zloty okres rozwoju polaczen. Nie ma zadnej bazy taniego przewoznika, lotnisko jest male, a nowy terminal to na razie mglista i odlegla przyszlosc...[/quote:n16tlnz1]

Te 13 czy 14 połączeń Rayanaira, to właściwie jak baza. Nowy terminal to wbrew pozorom nie taka mglista i bardzo odległa sprawa. Te połączenia z wieloma stolicami europejskimi równie dobrze można będzie odbywać przez Berlin, kiedy nasze lotnisko zostanie połączone z berlińskim.[/quote:n16tlnz1]

Hmmm...no ja wiem, ze wg twoich kryteriow i wiedzy 13 polaczen FR to baza, ale zejdzmy na ziemie. Baza to nie jest ilosc polaczen, ale pewnosc, ze polaczenie sie utrzymaja. Ryanair w kazdej chwili moze zamknac polaczenia wroclawskie, jesli okaze sie, ze nie zarabia. Baza gwarantuje, ze w przypadku braku rentownosci na trasie X, przewoznik zastepuja ja inna destynacja, gdyz jak wczesniej wielokrotnie pisalem Fr realizauje polaczenia na zasadzie BAZA-MIASTO, prawie nigdy nie sa to polaczenia typu niebaza-niebaza. Po drugie, baza to ciagly rozwoj siatki polaczen, na jeden raz odstaje sie od 4 do 10 polaczen.... Po trzecie, powstaja miejsca pracy, wzrasta prestiz lotniska, rosnie ilosc pasazerow, sa wieksze szanse na zdobycie funduszy na rozbudowe lotniska i tak kolo sie kreci...
Jesli uwazasz, ze turysta czy znaczacy inwestor bedzie mial ochote sie przesiadac, to gratuluje poczucia humoru ... :mrgreen:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":is33dp1w]
Niedlugo Wroclaw tez bedzie miec nowe lotnisko, Brandenburger Flughafen... :roll: bedzie szybko, setki polaczen i tanie podroze, nawet polaczen tradycyjnych przewoznikow.


Brandenburger Flughafen - jak Poznań i Szczecin. Chyba nie wyobrażasz sobie, by wrocławskie, poznańskie czy szczecińskie lotnisko mogło kiedykolwiek konkurować z takim gigantem?[/quote:is33dp1w]

Nigdy nie wygra z gigantem..., ale polaczenia chocby do stolic europejskich juz sa od 2 lat przegrane. Wroclaw przespal zloty okres rozwoju polaczen. Nie ma zadnej bazy taniego przewoznika, lotnisko jest male, a nowy terminal to na razie mglista i odlegla przyszlosc...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":1m8mbzgn][quote="Orzech":1m8mbzgn]
A ja mam nadzieję, że zgodnie z obietnicą, wyprowadzisz się z tego miasta. Skoro jest ci tu tak żle, wszystko cię drażni, to co jeszcze robisz w tym wstrętnym Wrocławiu? ;)

Rozpocząć budowy lotniska nie można było, bo Wrocław leży w takim kraju, co się nazywa Polska, gdzie prowizorki i opóżnienia to chleb powszedni :( To taka stara, polska tradycja. Zła tradycja :(
Nowe hotele powstają i będą powstawać. Szkoda, że nie chce ci się czytać informacji, które są podawane na tym forum. Bynajmniej nie przez UM, prezydenta. Lotnisko też będzie rozbudowywane. Wyszła sprawa z gruntami pod terminalem, to i jest kolejne przesunięcie czasowe.

Twojego ps nawet nie skomentuję, bo jest zupełnie nie na temat.

Odezwij się, jak już się przeprowadzisz do swojego nowego, wymarzonego miejsca zamieszania :D


A jaki zwiazek ma moja przeprowadzka z tematem dyskusji? Robie przysluge Wroclawiowi, bo wskazuje obszary gdzie jest naprawde zle.[/quote:1m8mbzgn]

Taki sam związek, jak twoje wywody w tym temacie na temat prezydenta Dutkiewicza i PR.

[quote:1m8mbzgn] Niewiele osob w tym miescie ma odwage powiedziec, ze jest zle. Dobrze, ze chociaz GW nie utozsamia sie z ogolna fala slepego optymizmu, ktoremu coraz blizej do szufladki ,pt. krotkowzrocznosc.[/quote:1m8mbzgn]

http://xn--al-vva.pl/index.php?option=c ... d&Itemid=5 :D

[quote:1m8mbzgn]Zapewne Poznan, Katowice, Szczecin, to miasta w innym panstwie, bo udalo im sie rozbudowac lotniska?[/quote:1m8mbzgn]

ps: Oooooo, już nie pamiętasz jak atakowałeś GW za darmowy PR dla miasta? No popatrz ;)

Wymienione przez ciebie miasta rozbudowały swoje lotniska i mają je nowsze. A za kilka lat to Wrocław będzie miał nowocześniejsze lotnisko. Wszystko co świeżo zmodernizowane, zbudowane jest nowsze niż coś starego :)[/quote:1m8mbzgn]

Nie pozostaje nam nic innego jak cieszyc, ze lotnisko bedzie ....kiedys... :mrgreen: . To podsumujmy to wroclawianie w stylu Seksmisji, "Ciesze sie, ze jestem kobieta, od zawsze chcialam, aby poddano mnie naturalizacji" :flower:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Gesah" napisał:
[quote="Orzech":1h9b13ko][quote="Gesah":1h9b13ko]Jak już mówiłem - Szczecin lotniska nie potrzebuje, a ma lepsze od Wrocławia.


I co z tego, skoro cieszy się mniejszym zainteresowaniem podróżnych i lini lotniczych niż wrocławskie. I pierwsze słyszę, że Szczecin nie potrzebuje lotniska hahaha.[/quote:1h9b13ko]
a po co Szczecinowi większe lotnisko, skoro w 2 godziny, czyli w czasie w jakim dzis jedzie sie z Psiaka na Strachowice, Szn ma Tegel i Schoenefeld?[/quote:1h9b13ko]

Niedlugo Wroclaw tez bedzie miec nowe lotnisko, Brandenburger Flughafen... :roll: bedzie szybko, setki polaczen i tanie podroze, nawet polaczen tradycyjnych przewoznikow.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:

A ja mam nadzieję, że zgodnie z obietnicą, wyprowadzisz się z tego miasta. Skoro jest ci tu tak żle, wszystko cię drażni, to co jeszcze robisz w tym wstrętnym Wrocławiu? ;)

Rozpocząć budowy lotniska nie można było, bo Wrocław leży w takim kraju, co się nazywa Polska, gdzie prowizorki i opóżnienia to chleb powszedni :( To taka stara, polska tradycja. Zła tradycja :(
Nowe hotele powstają i będą powstawać. Szkoda, że nie chce ci się czytać informacji, które są podawane na tym forum. Bynajmniej nie przez UM, prezydenta. Lotnisko też będzie rozbudowywane. Wyszła sprawa z gruntami pod terminalem, to i jest kolejne przesunięcie czasowe.

Twojego ps nawet nie skomentuję, bo jest zupełnie nie na temat.

Odezwij się, jak już się przeprowadzisz do swojego nowego, wymarzonego miejsca zamieszania :D


A jaki zwiazek ma moja przeprowadzka z tematem dyskusji? Robie przysluge Wroclawiowi, bo wskazuje obszary gdzie jest naprawde zle. Niewiele osob w tym miescie ma odwage powiedziec, ze jest zle. Dobrze, ze chociaz GW nie utozsamia sie z ogolna fala slepego optymizmu, ktoremu coraz blizej do szufladki ,pt. krotkowzrocznosc.
Zapewne Poznan, Katowice, Szczecin, to miasta w innym panstwie, bo udalo im sie rozbudowac lotniska?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Rafis" napisał:


1) Wymogi UEFA nie są zależne od tego jak duże jest miasto. Poza tym jakoś gdy wymieniasz Katowice jako wzór to nie bierzesz pod uwagę, że jest to centrum 3 milionowej aglomeracji.


Oczywiscie, ze nie sa, ale jesli chcesz porowynwac oba lotniska w ujeciu bezwzglednym, to zestawienie bedzie bez sensu. Klagenfurt ma 3 duze lotniska o w obrebie 140 km, a takze infrastruktura drogowa/kolejowa w Austrii sprawia, ze do ww lotniska mozna dojechac w godzine, krocej niz na wroclawskie Strachowice, chocby z Biskupina. Nie twierdze, ze 90 tysieczne miasto musi miec lotnisko, ktore spelnia wymogi, twierdze natomiast, ze austriackie miasteczko, ze wzgledu na doskonala infrastrukture jest uprzywilejowane, niestety Wroclaw takiej infastruktury nie ma i nie bedzie miec. Po drugie, jak juz wczesniej wspomnialem, EURO 2012 mialo dac impuls dla wielu wroclawskich inswestycji. Porzadne lotnisko we Wroclawiu jest tak samo potrzebne jak woda dla rosliny, przykre jest natomiast, ze wladze lotniska i miasta, jak na razie JEDYNIE tlumacza sie z kazdych opoznien, utraty pieniedzy etc. Propozycja stawiania namiotu jako hali odpraw doskonale odzwierciedla postawe wroclawskich wladz do EURO .... prowizorycznie, byle starczylo na kolejne fontanny i sponsorowane artykuly.
Owa aglomeracja katowicka w swoim zasiegu posiada dwa miedzynarodowe lotniska, ktore posiadaja niemal te same polaczenia...

"Rafis" napisał:

2) Jak na razie mamy rok 2008 a EURO ma byc w 2012. Jesli oczekiwałes, że infrastruktura i hotele pojawią sie po roku od przyznania mistrzostw to rzeczywiście musisz być zawiedziony.


Nie oczewkiwalem, ze insfrastruktura powstanie w 12 miesiecy. Jestem natomiast doskonalym obserwatorem i co widze, nie ogloszono nawet przetargu na budowe, co wiecej lokalizacja lotniska jest dalej nieroztrzygnieta! Kazde niepowodzenie jest sprawnie wytlumaczone i wroclawianie sa nadal szczesliwi.

"Rafis" napisał:

3) Na czym polegał ten dynamiczny rozwój awiacji w Polsce? Na tym, że tanie linie otwierały połączenia? To teraz będą je zwijać.


Otwieranie polaczen zmuszalo porty do rozbudowy lotnisk, dzieki temu powstaly hostele, nowe restauracje etc. Na jakiej podstawie uwazasz, ze przewoznicy beda zwijac polaczenia?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Rafis" napisał:
[quote="antoslaw":1nxapyd2][
[/quote:1nxapyd2]

A dlaczego po prostu nie mozna bylo rozpoczac budowy nowego lotniska na czas? Dlaczego Wroclaw przespal czasy dynamicznego rozwoju awiacji, i niech tu Katowiece beda znow wzorem... Jesli dobrze pamietam, to propaganda prezydenta wmawiala wroclawianom, ze dzieki EURO powstanie potezna baza hotelowa, nowe lotnisko, nowej jakosci infrastruktura, a wychodzi jak zwykle po wroclawsku, duzo bicia piany i mistrzowski PR prezydenta.
Czy ja dobrze zrozumialem, porownujesz lotnisko 600 tysiecznego miasta do Klagenfurtu, ktore ma 90 tysiecy mieszkancow :shock: ?
PS Moze to sarkastyczne, ale licze, ze EURO 2012 odbiora Wroclawiowi, zakonczy sie w koncu era megalomanii i pustego PR. Nie trzeba bedzie budowac lotniska, nowych drog, sprawnej komunikacji, utopimy sie we wlasnym sosie pod tytulem dutkiewiczowska metropolia wroclawska, miasto ocho i achow.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":14e8iv1p]Niemozliwe, w koncu ktos mial odwage ocenic nasze ukochane lądowisko...Lotniska pomocnicze?...po prostu zenada :roll:. Czy wladze lotniska mysla, ze w UEFA pracuja debile czy jak? Rozumiem, ze wroclawska opinia publiczna jest latwo manipulowac, ale UEFA...?


Żenadą to jest fakt, że w przypadku wszystkich innych miast spółka PL2012 uwzględniła lotniska pomocnicze, a tylko w przypadku Wrocławia o nich zapomniała. I to jest dopiero manipulacja. To przykład jednego z wielu potknięć tej rządowej spółki, która zajmuje się organizacją Euro 2012 w Polsce.[/quote:14e8iv1p]

Dlatego lotniskiem pomocniczym Wroclawia bedzie Poznan, miasto, ktore organizuje EURO 2012 ... :mrgreen:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
Niemozliwe, w koncu ktos mial odwage ocenic nasze ukochane lądowisko...Lotniska pomocnicze?...po prostu zenada :roll:. Czy wladze lotniska mysla, ze w UEFA pracuja debile czy jak? Rozumiem, ze wroclawska opinia publiczna jest latwo manipulowac, ale UEFA...?
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
W Rynku pojawil sie showroom Verity, jestem ciekaw ilu naiwnych klientow nabiora...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
@Orzech

doszlo, dzieki :).
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
Moze mi ktos przeslac te wizualizacje na maila? W pracy mamy zablokowane *jpgi :(.

anteusz@interia.pl
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji [Wrocław] Galeria "Idylla"
antoslaw
Ale po co kolejna galeria, skoro niedaleko jest GL? Lepsze beda biura :D.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Gesah" napisał:
[quote="antoslaw":1pcfui4b]Wracajac do tematu Euro i lotniska, UEFA stawia warunek, ze lotnisko musi obsluzyc 11 tys. pasazerow dziennie....! Z pewnoscia wroclawski kurniczek z dobudowana biedronka obsluzy taka ilosc :cyclopsani::mrgreen:. Ale co tam, jak Rafis mowi, ze nowe lotnisko jest niepotrzebne, to pewnie to musi byc prawda :rotfl:

przecież mamy lotnisko w Pyrzowicach :D[/quote:1pcfui4b]

Mysle, ze to nie przekona UEFA ... 8)
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Rafis" napisał:
[quote="antoslaw":2cpjcw7s]

nie nie nie, my akurat rozmawialismy o Katowicach, wiec prosze nie zmieniaj argumentacji w zaleznosci czy "twarde" dane pokrywaja Twoje poglady lub nie....


aha, ja myślałem że rozmawiamy o lotnisku, a okazuje sie że o Katowicach :)[/quote:2cpjcw7s]

A ja myslalem zawsze, ze bede tancerką, a tu prosze ...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Rafis" napisał:
[quote="antoslaw":209p3ot0]
I kolejne wyssane bzdury, ktory obalil niedawno raport LaSalle.


No obalił, Kraków z drugim w Polsce lotniskiem znacznie niżej niż Wrocław.[/quote:209p3ot0]

nie nie nie, my akurat rozmawialismy o Katowicach, wiec prosze nie zmieniaj argumentacji w zaleznosci czy "twarde" dane pokrywaja Twoje poglady lub nie....
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Rafis" napisał:
[quote="antoslaw":3t9ng60i][quote="Rafis":3t9ng60i]Ja stwierdzam tylko fakty:

Wrocław ma teraz połączenia z największymi hubami w Europie, z których można sie dostać na CAłY Świat - Frankfurt, Londyn, Monachium i częściowo Kopenhaga.
Do tego należy zadbać aby były połączenia z przynajmniej jednym miastem z ważniejszymi krajami Europy np Hiszpanią(już jest Barcelona), brakuje jeszcze Paryża.
I to całkowicie zapewni nasze zapotrzebowanie ekonomiczne, potem mogą dochodzić kierunki turystyczne.
Tak więc teraz wydatki na port lotniczy teraz nie będą przynosić już zbyt dużych korzyści ekonomicznych bo przekroczyliśmy już pewien pułap-mamy juz te połączenia z Hubami. Inwestorzy już maja jak do nas przylatywać.
Sami Hubem się nie staniemy, skoro nie stały sie nimi Warszawa czy Praga.

Nie wiem więc czego się tak denerwujesz i czego oczekujesz? oczekujesz, że staniemy sie Hubem jak Frankfurt?


A skad wiesz, ze obecne polaczenia zapewnia cokolwiek? Masz jakies badania, dane na ten temat? Po raz kolejny starasz sie obalic, cos co jest udowodnione.
Ja nie twierdze, ze Wroclaw ma byc hubem, ale dlaczego nie moze miec tylu polaczen co Katowice, Gdansk, Krakow? Skad wiesz, ze przekroczylismy juz pewien pulap? Gdzie on sie konczy i jak wymiernie go zmierzyc?[/quote:3t9ng60i]

Co jest udowodnione? Katowice maja więcej połączeń od kilku lat i to miasto rozwija sie przez ten czas gorzej niż Wrocław. Ponadto Katowice mają super drogi a Wrocław dziurawe. Maja wg GUS wyzsze pensje i tańsze mieszkania a mimo to tracą mieszkańców, a inwestorzy zwrócili na nie uwage dopiero teraz gdy Kraków i Wrocław zapchały sie inwestycjami BPO. Więc gdybym miał uzywac takich argumentów jak Ty to mógłbym powiedziec, że czym gorsze drogi w miescie i mniej połączen lotniczych tym więcej inwestorów. Oczywiscie to bzdura.
Przestanmy więc fetyszyzowac pewne sprawy i zwracajmy uwage na czynniki, dzieki którym miasta na prawdę sie rozwijają :)[/quote:3t9ng60i]

I kolejne wyssane bzdury, ktory obalil niedawno raport LaSalle.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
Wracajac do tematu Euro i lotniska, UEFA stawia warunek, ze lotnisko musi obsluzyc 11 tys. pasazerow dziennie....! Z pewnoscia wroclawski kurniczek z dobudowana biedronka obsluzy taka ilosc :cyclopsani::mrgreen:. Ale co tam, jak Rafis mowi, ze nowe lotnisko jest niepotrzebne, to pewnie to musi byc prawda :rotfl:
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antosław":nkmk9i66]

Balice wyhamowaly, bo byly chciwe na kase, chcieli miec i Ryana i SkyEurope. Teraz nie maja ani Sky Europe ani Centralwings, ktory mial zastapic luke, a Ryan zwleka z otwarciem bazy. Ilosc paxow zmniejszyla sie, bo Balice zaczely arogancko traktowac linie, Germanwings jest tu doskonalym przykladem. To porty lotnicze sa petentami, nie odwrotnie, dlatego stagnacja jest wynikiem pewnosci siebie i zwyklej buty w stosunku do przewoznikow.


Co nie zmienia faktu, że jest trochę gorzej, niż było do tej pory.[/quote:nkmk9i66]

Podalem powody dlaczego tak jest. Jest to wymowne w swietle postawy wroclawskich wladz.

[quote:nkmk9i66]
[quote:nkmk9i66]Nie rozumiem, co ma wspolnego okreslanie Ryana w odniesieniu do potencjalu ludnosciowego. Powiedzialem ci, ze czynnik ludnosciowy nie jest najwazniejszym czynnikiem otwarcia kierunkow, chocby dla Ryana.[/quote:nkmk9i66]

A co ma wspólnego taka linia jak Ryanair z dalekosiężnym planowaniem rozwoju siatki połączeń, rozwojem wrocławskiego czy innego lotniska? Taki Ryanair dziś jest, jutro może go nie być. Bo się obrazi albo padnie.[/quote:nkmk9i66]

Jasne, ze padnie, zapewne jutro, a pojutrze nastapi koniec swiata :D.

[quote:nkmk9i66]
[quote:nkmk9i66]O wiele bardziej istotnym czynnikiem jest chocby lokalizacja miasta i tu Wroclaw razem z Poznaniem wygrywa z kazdym polskim wiekszym miastem. Na przyklad lot Londyn- Krakow jest ok 20 minut dluzszy niz analogiczny kurs z Wroclawia. Dotyczy to kazdego kierunku zachodnioeuropejskiego, gdzie podroz z Wroclawia jest zawsze krotsza niz chocby z Krakowa...W zwiazku z tym, usredniajac kalkulacje do 20 minut na kazdy kurs, mozesz wykonac na jednej maszynie na przyklad 4 dzienne rotacje z Wroclawia, podczas gdy z Krakowa tylko 3. W warunkach kiedy ropa drozeje, jak rowniez linie maksymalnie wykrzystuja swoje maszyny, ma to ogromne znaczenie. Czy ktos myslal chocby o tym?[/quote:nkmk9i66]

I co z tego, skoro taki Kraków jest kilka razy bardziej atrakcyjniejszy dla turystów niż Wrocław czy Poznań, a turyści to potężny atut w rozmowach z liniami lotniczymi. Zwłaszcza, że taki Kraków jest teraz bardzo modny w Europie, co przekłada się też na zainteresowanie ze strony kolejnych lini lotniczych, uruchomianiem połączeń z tym polskim miastem.
20 minut dłuzej i większe koszty lotu dla linii: gdyby im się nie opłacało, to by nie latali z Krakowa. Jak jakieś połączenie jest nieopłacalne, to jest po prostu kasowane, niezależnie od tego czy chodzi o Wrocław czy Kraków.[/quote:nkmk9i66]

Krakow dostal ogromna ilosc polaczen ,nie dlatego ,ze jest bardziej lub mniej atrakcyjny od Wroclawia, tylko dlatego, ze mial swietny program finansowania polaczen. kazde nowe polaczenie z Krakowa, to 150 tys. euro dla przewoznika, plus bezplatne reklamy na przystankach autobuswoych, bezplatne bilety dla dziennikarzy, ktore pozniej skutkuja wysypem artykulow, w stylu Krakow najmodniejszym miastem swiata, ktory wygrywa z Barcelona i Parzyem hehe. Nie masz zielonego pojecia o funkcjonowaniu lotniczego biznesu skoro, pytasz co z tego, ze linia moze wykonac o jedna rotacje wiecej w ciagu dnia. To ci zobrazuje jeszcze bardziej, chyba lepiej zarabiac na 4 polaczeniach, ktore mozesz wykonac w ciagu dnia niz na 3!ta zasada ma sens, jesli dany przewoznik ma baze, bo wykonuje zawsze rotacje baza-miasto1-baza-miasto2-baza-miasto3-baza-miasto4-baza. Te 20 minut na kurs kumuluje sie w ciagu dnia i jedna maszyna moze zarobic wiecej... Jesli przewoznik lata na 1-2 trasach ,nie ma to wiekszego znaczenia, czyli schemat wykonywania wszystkich polaczen z Wro. Wroclaw nie ma zadnej bazy taniego przeowznika i na nic sie nie zanosi.

[quote:nkmk9i66]
[quote:nkmk9i66]
Ale lepiej powtarzac utarte slogany, wypowiadane przez lotnisko ,wladze miasta, a teraz pewne osoby na forum.[/quote:nkmk9i66]

Najlepiej stwierdzić, że wszyscy powtarzają slogany i czarować rzeczywistość.[/quote:nkmk9i66]

Kopernik tez byla kobieta...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
Balice wyhamowaly, bo byly chciwe na kase, chcieli miec i Ryana i SkyEurope. Teraz nie maja ani Sky Europe ani Centralwings, ktory mial zastapic luke, a Ryan zwleka z otwarciem bazy. Ilosc paxow zmniejszyla sie, bo Balice zaczely arogancko traktowac linie, Germanwings jest tu doskonalym przykladem. To porty lotnicze sa petentami, nie odwrotnie, dlatego stagnacja jest wynikiem pewnosci siebie i zwyklej buty w stosunku do przewoznikow.
Nie rozumiem, co ma wspolnego okreslanie Ryana w odniesieniu do potencjalu ludnosciowego. Powiedzialem ci, ze czynnik ludnosciowy nie jest najwazniejszym czynnikiem otwarcia kierunkow, chocby dla Ryana.
O wiele bardziej istotnym czynnikiem jest chocby lokalizacja miasta i tu Wroclaw razem z Poznaniem wygrywa z kazdym polskim wiekszym miastem. Na przyklad lot Londyn- Krakow jest ok 20 minut dluzszy niz analogiczny kurs z Wroclawia. Dotyczy to kazdego kierunku zachodnioeuropejskiego, gdzie podroz z Wroclawia jest zawsze krotsza niz chocby z Krakowa...W zwiazku z tym, usredniajac kalkulacje do 20 minut na kazdy kurs, mozesz wykonac na jednej maszynie na przyklad 4 dzienne rotacje z Wroclawia, podczas gdy z Krakowa tylko 3. W warunkach kiedy ropa drozeje, jak rowniez linie maksymalnie wykrzystuja swoje maszyny, ma to ogromne znaczenie. Czy ktos myslal chocby o tym?
Ale lepiej powtarzac utarte slogany, wypowiadane przez lotnisko ,wladze miasta, a teraz pewne osoby na forum.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
[quote="antoslaw":37qn0m9y][quote="Orzech":37qn0m9y]Zamiast pisać buhahaha pomyśl trochę. Ma wpływ, bo oferuje kilka takich kierunków (głównie wakacyjnych), których nie oferuje żadne polskie lotnisko albo oferuje je w cenach na tyle atrakcyjnych, że opłaca się jechać do tego Drezna i skorzystać z tamtejszego lotniska.


Ale nikt tu nie mowi o kierunkach wakacyjnych-czarterowych, tylko o regularncyh rejsach biznesowo-turystycznych, ktorych rzekomo nie ma, bo drezdenskie lotnisko ma na to wplyw!!! Czy nie rozumiesz, ze Balice i Pyrzowice maja prawie te same kierunki, lotniska oddalone sa o 60 km, a jednak wszystko sie utrzymuje. Wroclaw jest oddalony 300 km od Drezna, wiec pytam sie, jaki to ma wplyw na posiadanie takich kierunkow we Wroclawiu, jakie ma Krakow czy Katowice? Zamiast dorabiac pseudo teorie, pomysl troche...[/quote:37qn0m9y]

Doczytaj co napisałem, zamiast tworzyć swoje teorie. Czy ja napisałem tylko o kierunkach wakacyjnych? Napisałem, że głównie takich, ale nie tylko takich.
Piszes że Balice i Pyrzowice mają prawie te same kierunki i choć oddalone są o 60 km, to wszystko się utrzymuje? Nie, nie wszystko. Wiele połączeń zostało już na jednym i drugim lotnisku zlikwidowane. Z różnych powodów. Z powodu nieopłacalności takze. To po pierwsze. Po drugie proszę policz sobie jaki jest potencjał ludnościowy województw: śląskiego i małopolskiego oraz jaki jest ruch turystyczny w Małopolsce (nakręcany przez Kraków, Oświęcim). I porównaj sobie to z Dolnym Śląskiem.[/quote:37qn0m9y]

O czym ty mowisz? W Krakowie Sky Europe zlikwidowal baze, bo lotnisko za plecami dogadywalo sie z Ryanem, w dodatku wpuszczali Ryana na najbardziej dochodowe trasy, na ktorych operwal wczeseniej Sky Europe. po wycofaniu Sky, niemal kazde polaczenie zostalo zastapione dzieki innym przewoznikom, glownie Centralwings, ktory teraz bankrutuje. OBECNA SIATKA POALCZEN ZAROWNO KATOWIC JAK I KRAKOWA TO PRAWIE TE SAME KIERUNKI, KTORE SIE UTRZYMUJA!
Jak chcesz policzyc w jakim stopniu potecjal ludnosciowy ma wplyw na zapelnienie samolotow? Czy jestes swiadomy, ze czynnik ludnosciowy jest na przyklad dla Ryana, 4-tym pod wzgledm waznosci przy otwieraniu kierunkow? Rozumiem, ze potencjal turystyczny Wroclawia, Kotliny Klodzkiej czy Karkonoszy to nic ....
Napisales, ze glownie wakacyjnych, ale nikt o takich tu nie dyskutowal...
0
Zaloguj aby dodać komentarz
antoslaw
"Orzech" napisał:
Zamiast pisać buhahaha pomyśl trochę. Ma wpływ, bo oferuje kilka takich kierunków (głównie wakacyjnych), których nie oferuje żadne polskie lotnisko albo oferuje je w cenach na tyle atrakcyjnych, że opłaca się jechać do tego Drezna i skorzystać z tamtejszego lotniska.


Ale nikt tu nie mowi o kierunkach wakacyjnych-czarterowych, tylko o regularncyh rejsach biznesowo-turystycznych, ktorych rzekomo nie ma, bo drezdenskie lotnisko ma na to wplyw!!! Czy nie rozumiesz, ze Balice i Pyrzowice maja prawie te same kierunki, lotniska oddalone sa o 60 km, a jednak wszystko sie utrzymuje. Wroclaw jest oddalony 300 km od Drezna, wiec pytam sie, jaki to ma wplyw na posiadanie takich kierunkow we Wroclawiu, jakie ma Krakow czy Katowice? Zamiast dorabiac pseudo teorie, pomysl troche...
0
Zaloguj aby dodać komentarz