DODAJ

Modernizacja magistrali kolejowej E-30 Zgorzelec-Legnica-Wrocław(-Kraków-Przemyśl)

Linia E30/C-E30 granica państwa-Wrocław-Opole-Katowice-Kraków-granica państwa

CHARAKTERYSTYKA LINII

Magistrala kolejowa E30 stanowiąca część III europejskiego korytarza transportowego jest linią o priorytetowym znaczeniu. Łączy się z VI korytarzem transportowym w Katowicach oraz z linią E59 (łączącą korytarz III z II) we Wrocławiu. Na polskim odcinku przebiega od granicy z Niemcami w Zgorzelcu i Bielawie Dolnej, przez Legnicę, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów i Przemyśl do granicy z Ukrainą w Medyce.

EFEKTY MODERNIZACJI:

* poprawa dostępności komunikacyjnej
* dostosowanie parametrów linii do wymogów AGC i AGTC
* podniesienie prędkości
* zwiększenie nacisków do 221 kN/oś,
* zwiększenie przepustowości
* poprawa bezpieczeństwa
* wprowadzenie zasad interoperacyjności z wdrożeniem ERTMS
* poprawa w zakresie ochrony środowiska

DŁUGOŚĆ MODERNIZOWANYCH ODCINKÓW:

Opole – Katowice – Kraków 203 km

Kraków - Tarnów - Rzeszów - Medyka - granica państwa 160 km

Pilotażowe wdrożenie ERTMS w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna – granica państwa 54 km
Szczegóły - [Wrocław] Modernizacja magistrali kolejowej E-30 Zgorzelec-Legnica-Wrocław(-Kraków-Przemyśl)
realizacja inwestycjiI kw. 2013
Godfath3r 12.09.2011, godz. 10:36
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia zrealizuje - jako podwykonawca - prace związane z modernizacją linii kolejowej E30 z Krakowa do Rzeszowa o wartości 142 mln zł netto.

pokaz-artykul.png
odpowiedz
Orzech 19.07.2010, godz. 11:51
Pociąg staje na nowym przystanku w Jaśkowicach Legnickich
http://www.legniczka.com/news,single,init,article,2217
odpowiedz
Orzech 14.07.2010, godz. 22:00
Zakończyła się modernizacja linii kolejowej Legnica - Szczedrzykowice (ZDJĘCIA)
http://legnica.naszemiasto.pl/artykul/4 ... ,t,tm.html
odpowiedz
Orzech 30.06.2010, godz. 21:00
Grupa PKP PLK zamierza zainwestować ponad 20 mln euro w system telekomunikacyjny GSM-R. Pilotażowy projekt będzie wdrażany na trasie Legnica – Węgliniec. Jego budowa potrwa blisko trzy lata.

PKP Polskie Linie Kolejowe planują budowę systemu GSM-R wzdłuż modernizowanej linii kolejowej na Dolnym Śląsku. Kolejowa spółka, odpowiedzialna za utrzymanie infrastruktury kolejowej, ogłosiła już przetarg na jego wykonanie. Będzie to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce.


pokaz-artykul.png
odpowiedz
bystrzak2000 23.04.2010, godz. 18:12
Stacja, położona 40 km od Wrocławia zmienia swój wizerunek. Wiaty, przejście podziemne i perony zyskują nowy standard.

W Malczycach, położonych na modernizowanej linii E 30 między Wrocławiem i Legnicą dynamicznie zmienia się wygląd stacji. Nie ma już śladu po demontażu starych wiat i głębokiego wykopu pod przejście podziemne dla pieszych. Widać nowe, funkcjonalne perony, zgodne z obowiązującymi normami. Kończy się montaż odnowionych konstrukcji wiat, które zachowały historyczny wygląd lecz zostały uzupełnione i zakonserwowane. Montowane są również cztery nowe, wyposażone w siedzenia wiaty. Prace przy przejściu podziemnym wyszły na powierzchnię. Aktualnie powstają schody. Inwestor PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., nie zapomniały również o dostosowaniu obiektu do potrzeb i obsługi osób niepełnosprawnych. Widać efekty prace przy pochylniach dla wózków i rowerów. Klientom kolei służyć będzie nowe nagłośnienie oraz funkcjonalne oświetlenie. Pojawiły się już pierwsze elementy systemu informacji wizualnej. Są one zgodne ze stylistyką modernizowanej linii E 30.

pokaz-artykul.png
odpowiedz
bystrzak2000 23.04.2010, godz. 18:10
Standard obsług podróżnych na stacji Miękinia zmienia się radykalnie. Podróżni korzystają już z nowego wyposażenia peronów.

W ramach umowy "Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole-Wrocław-Legnica, stacja Miękinia tor nr 1 i 2 -; wymieniane są tory i rozjazdy oraz wykonywane odwodnienie. Zamontowano już częściowo nową sieć trakcyjną, nowe urządzenia elektroenergetyki i łączności.


Podróżni korzystają już z nowych, estetycznych i funkcjonalnych peronów. Obiekt ma nowe oświetlenie i system informacji wizualnej. Do dyspozycji oddano jasne, wyposażone w siedzenia wiaty.

pokaz-artykul.png
odpowiedz
bystrzak2000 18.03.2010, godz. 17:36
Szykuje się chyba najpoważniejszy remont stacji kolejowej w Leśnicy od czasów jej powstania. Rada otrzymała decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu (decyzja o sygn. ROŚ-02-WOOŚ-6613-1L/10/Z45 z dnia 15. lutego 2010 r.) o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego. Przebudowa stacji kolejowej Wrocław Leśnica obejmować ma m.in.: wykonanie drugiego wyjścia z tunelu kolejowego od strony ul. Trzmielowickiej/ Wojska Polskiego, budowę drugiego tunelu przystosowanego dla niepełnosprawnych od strony ul. Wyboistej.

Co bardzo ważne, z uwagi na zabytkowy charakter naszej stacji kolejowej, remont drewnianych wiat, budynków dworca kolejowego oraz dawnej nastawni, remont nawierzchni peronów, a także elewacji przejścia podziemnego, ma być przeprowadzony w taki sposób, by odtworzyć historyczny wygląd obiektu. Nawet słupy i oprawy oświetleniowe mają być wzorowane na historycznych.

Jeśli wszystkie te zamierzenia zostaną zrealizowane, nasza stacja ma szansę stać się perełką architektury związanje z kolejnictwem.

pokaz-artykul.png
odpowiedz
bystrzak2000 31.03.2009, godz. 18:17
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwum-komunikatow/article/587/1.html

Podpisanie umowy na pochylnie dla małych zwierząt.

Wartość prac objętych umową wynosi 160 500,00 złotych netto (195 810,00 złotych brutto). PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sfinansuje kontrakt z własnych środków budżetowych.

Wykonawcą zamówienia została firma:

Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe JUANJA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu.

Wykonawca ma 40 dni kalendarzowych na wykonanie zamówienia.
W imieniu wykonawcy umowę podpisał wiceprezes Zarządu Ryszard Dąbrowski, a w imieniu inwestora PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - wiceprezes Zarządu Marek Pawlik oraz członek Zarządu Zbigniew Zarychta.

24 marca 2009 r. w siedzibie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. została podpisana umowa, której przedmiotem jest wykonanie i zabudowa żelbetowych pochylni dla małych zwierząt montowanych wewnątrz rowu odwadniającego, wykonanego z korytek krakowskich przy torach linii kolejowej E 30 na odcinkach: Węgliniec - Legnica, Węgliniec - Zgorzelec i Węgliniec - Bielawa Dolna.
odpowiedz
KingaM 24.03.2009, godz. 08:38
Wyremontują tory i stację kolejową w Miękini

Ponad 55 mln zł będzie kosztowała modernizacja linii kolejowej w Miękini, która leży na trasie Wrocław - Legnica. Na odcinku ok. 5 km zostaną wymienione tory i rozjazdy i cały teren zostanie odwodniony. PLP PLK zamontuje tam również nową sieć trakcyjną i łączności.
Ale to nie jedyne zmiany jakie czekają podróżnych i mieszkańców Miękini. Wzdłuż stacji, zostaną zamontowane ekrany akustyczne, które mają zmniejszyć hałas przejeżdżających pociągów.
Inwestycja ma zakończyć się już za rok. Wtedy swój wygląd zmienią też perony. Będą miały nowe oświetlenie i urządzenia służące podróżnym - siedzenia i tablice informacyjne.

http://wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/977943.html
odpowiedz
bystrzak2000 20.03.2009, godz. 22:31
http://www.plk-sa.pl/wydarzenia/archiwum-komunikatow/article/583/1.html

Podpisana umowa na odbudowę i modernizację linii kolejowej E 30/CE 30 stacja Miękinia

Uroczyste podpisanie umowy „Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E-30/CE-30 na odcinku Opole-Wrocław–Legnica, stacja Miękinia tor nr 1 i 2” odbyło się 20 marca 2009 r. w siedzibie Oddziału Regionalnego PKP PLK S.A. we Wrocławiu.

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę podpisali: Jerzy Dul Naczelny Dyrektor PKP PLK S.A. Oddziału Regionalnego we Wrocławiu i Mieczysław Rodak Z-ca Naczelnego Dyrektora ds. Ekonomiczno - Finansowych, natomiast ze strony wykonawcy Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie Pan Jerzy Jóźwik Prezes Zarządu i Andrzej Grobicki – Członek Zarządu.

Wartość kontraktu wynosi: brutto 55 052 677,30 zł.

Termin realizacji umowy: 12 miesięcy od daty podpisania.

Na odcinku ok. 5 km stacji wymienione zostaną tory i rozjazdy oraz odwodnienie. Zamontowana będzie nowa sieć trakcyjna, urządzenia elektroenergetyki i łączności. Ponadto zmodernizowane zostaną 2 obiekty inżynieryjne i wybudowany 1 przepust. W ustalonych lokalizacjach, wzdłuż terenu stacji, zamontowane zostaną ekrany akustyczne. Po przebudowie funkcjonalne perony będą miały nowe oświetlenie i urządzenia służące podróżnym - siedzenia i tablice informacyjne.

Inwestycja PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na szlaku Środa Śląska – Malczyce jest częścią modernizacji linii kolejowej E 30 Opole – Wrocław – Legnica – Węgliniec – Zgorzelec/Bielawa Dolna.
odpowiedz
Jesteś deweloperem? Dodaj bezpłatnie inwestycję.
+ Dodaj inwestycję