Jakub Zazulaadmin
8735komentarzy
69770zdjęć
12artykułów
obserwuj
Komentarz do inwestycji Apartamentowiec, ul. Piotrkowska 96
Jakub Zazula
+4
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jakub Zazula
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Noho One
Jakub Zazula
+3
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Apartamenty M7
Jakub Zazula
+3
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Studio
Jakub Zazula
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Muzeum Getta Warszawskiego
Jakub Zazula
+11
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Towarowa 22
Jakub Zazula
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Skyliner II
Jakub Zazula
+8
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Wola Vert
Jakub Zazula
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji KOLEJ NA 19
Jakub Zazula
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jakub Zazula
+4
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Chmielna Duo
Jakub Zazula
+8
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jakub Zazula
Plany odbudowy trasy kolejowej Wrocław-Berlin przez Lubsko i Jasień to ambitny projekt, który wzbudza wiele emocji wśród mieszkańców regionu oraz miłośników kolei. Ta historyczna linia, znana jako "Berlinka", była niegdyś jednym z kluczowych połączeń między Polską a Niemcami. Czy jej rewitalizacja stanie się symbolem nowoczesnego transportu i rozwoju regionalnego?
1
Fundacja Kolejowa "Stacja Lubsko/Sommerfeld"Starania trwają :) Tekst ciekawy a podsumowanie zbieżne z naszym. Jedyną przeszkodą na dziś, "beton" w MI. Poza drobnymi błedami merytorycznymi odnośnie trasy (jej przebiegu) i historii to OK. Berlinka to dawna Kolej Dolnosląsko-Marchijska (pierwotna trasa to Wrocław Dworzec Marchijski- Legnica-Miłkowice-Bolesławiec-Węgliniec-Iłowa Żagańska-Żary-Sieniawa Żarska-Jasień-Lubsko-Gubinek-Guben-Frankfurt/Oder-Berlin) - rok otwarcia 1846, dobudowany ok. 30 km skrót (potem najszybsza trasa i wazniejsza Berlinki) to z Jasień-Bieniów-Żagań-Rokitki-Miłkowice przez legnice do Wrocławia, otwarcie 1875. Trasa nigdy nie przebiegała przez Zielona Górę, która wówczas była niewiele większa od Lubska. Przed II wojną z Lubska mozna było nie tylko pojechac bezpośrednio do Berlina, Wrocławia ale i do Wiednia. Ta trasa jest pierwszym "Hight speed" w dzisiejszych granicach Polski, juz przed 1939 r. pociagi na tej trasie mogły mknać do 160 km/h.! i była dwutorowa (tak samo stara trasa). Link: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolej_Dolno%C5%9Bl%C4%85sko-Marchijska Stara trasa to dziś LK 282 i 275. A ta najszynsza ze skótówka to LK 275.  Oby wiecej takich artykułów na jej temat :)
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji City One
Jakub Zazula
+3
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji The Upper House by Angel
Jakub Zazula
+11
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Cavallia
Jakub Zazula
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Panoramiqa
Jakub Zazula
+8
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jakub Zazula
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Wrocław Business Garden
Jakub Zazula
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Millennium Towers
Jakub Zazula
+11
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Parking wielopoziomowy
Jakub Zazula
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Parking wielopoziomowy
Jakub Zazula
+1
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Aparthotel "Tkalnia Snu"
Jakub Zazula
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Atrium
Jakub Zazula
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Flow
Jakub Zazula
+2
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Przystanek Architektura
Jakub Zazula
+5
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Piotrkowska 58
Jakub Zazula
+3
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sosnova Park
Jakub Zazula
+6
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Komentarz do inwestycji Sosnova Park
Jakub Zazula
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jakub Zazula
0
Zaloguj aby dodać komentarz