W Krakowie trwa budowa nowego mostu przez Wisłę i modernizacja przystanku kolejowego Kraków Zabłocie PKP PLK

W Krakowie trwa budowa nowego mostu przez Wisłę i modernizacja przystanku kolejowego Kraków Zabłocie

ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
REKLAMA

W centrum stolicy Małopolski powstają nowe mosty kolejowe i pieszo-rowerowe nad Wisłą. Zwiększą one dostęp do modernizowanego przystanku kolejowego Kraków Zabłocie. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ze współudziałem Gminy Miejskiej Kraków, współfinansowana jest ze środków unijnych, instrumentu CEF "Łącząc Europę".

Przebudowany i zmodernizowany przystanek kolejowy Kraków Zabłocie będzie udogodnieniem dla mieszkańców tamtejszych nowych osiedli oraz turystów odwiedzających znajdujące się w tej okolicy Muzeum Fabryka Schindlera oraz Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK.

Z hali pod torami na dwa perony będzie wejść tradycyjnymi schodami lub skorzystać ze schodów ruchomych albo wind. Na peronie obok ul. Kącik zatrzymają się pociągi z Krakowa Głównego w stronę Bonarki. Od ulicy Przemysłowej stawać będą składy w stronę Krakowa Głównego. Nad częścią kubaturową - na długości 70 m, perony będą w pełni zadaszone. Na pozostałym odcinku osłonę zapewniają wiaty. Przystanek jest dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

W sąsiedztwie modernizowanego przystanku Kraków Zabłocie przebudowany został układ dróg - nowa droga połączyła ul. Zabłocie ze skrzyżowaniem ul. Przemysłowej i Lipowej. Powstał też parking oraz zatoki autobusowe, co umożliwi lepsze połączenie z komunikacją miejską.

fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
REKLAMA
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Nowe kolejowe mosty w Krakowie to lepsze możliwości podróży w regionie dzięki rozdzieleniu kolejowego ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego. Jeden z trzech nowych mostów zapewni przejazd pociągów i trasę dla pieszych i rowerzystów. Planuje się, że most będzie gotowy w II połowie 2022 r.

fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż
fot. Damian Daraż

Dzięki budowie mostu w centrum Krakowa powstanie ważna trasa dla komunikacji rowerowej. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji nową drogę o szerokości 3 metrów. Najazdy zlokalizowane będą przy ul. Halickiej i ul. Kącik. Obok znajdzie się miejsce na 2-metrowy chodnik dla pieszych. Dzięki niemu, będzie można dostać się do przystanku Kraków Zabłocie z ulic położonych po drugiej stronie Wisły. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się będą korzystały z mostu dzięki rampom i podjazdom

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Projekt: BBF Sp z o.o. oraz E&C Sp. z o.o.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Projekt: BBF Sp z o.o. oraz E&C Sp. z o.o.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Projekt: BBF Sp z o.o. oraz E&C Sp. z o.o.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Projekt: BBF Sp z o.o. oraz E&C Sp. z o.o.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Projekt: BBF Sp z o.o. oraz E&C Sp. z o.o.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. / Projekt: BBF Sp z o.o. oraz E&C Sp. z o.o.

Komentarze (2)

Napisz komentarz
IMK(gość)
cyt. .."Przebudowany i zmodernizowany przystanek kolejowy Kraków Zabłocie będzie udogodnieniem dla ....... ETNOturystów odwiedzających znajdujące się w tej okolicy Muzeum Fabryka Schindlera oraz Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK." TO PRAWDA DLA RDZENNYCH MIESZKAŃCÓW - NAJGORSZY   PREZYDENCIE W HISTORII KRAKOWA
IMK(gość)
Udogodnienia dla mieszkańców ??? Na razie mamy tylko utrudnienia od paru lat, właćznie z pękajacymi ścianami podczas budowy "przyystanku" PKP Zabłocie, i notorycznie przekraczanym norm ciszy nocnej, włączających sie po kilka godzin w nocy systemów alarmowych, na które i tak nikt z budowy nie reaguje. A nowa droga jest zamknięta do ruchu od zaraz po jej oddaniu.
REKLAMA