Przystanek Łódź Polesie to jeden z trzech przystanków, które zapewnią dogodną komunikację w tunelu nowobudowanej podziemnej linii kolejowej z Łodzi Fabrycznej do stacji Żabieniec i Kaliska. Rozpoczęły się prace na najniższym poziomie Polesia. Kontynuowane są roboty na przystankach Śródmieście i Koziny.
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. z POIiŚ zwiększy rolę kolei w komunikacji aglomeracyjnej i dalekobieżnej. Dzięki inwestycji łączącej efektywnie Łódź z siecią kolejową również podziemne przystanki zintegrują kolej z komunikacją miejską.
Przystanek Łódź Polesie będzie jednym z trzech przystanków na podziemnej trasie. Budowany jest przy zbiegu ulic Ogrodowej i Karskiego, na odcinku dwutorowego tunelu, od komory rozgałęźnej przy ul. Drewnowskiej/Stolarskiej do Dworca Fabrycznego.
Przystanek będzie miał trzy podziemne kondygnacje. Poziom komunikacyjny -1; zaplecze techniczne -2. Na poziomie -3, około 24 m poniżej ulicy będą perony. Dogodny dostęp do peronów zapewnią windy i schody ruchome.
Bezpieczeństwo priorytetem
Dla utrzymania dokładnego przebiegu tunelu, na trasie są urządzenia monitorujące i kontrolujące. Pracę maszyn nadzoruje specjalistyczny personel. Informacje obserwowane są na monitorach w kabinie, wewnątrz TBM-u. Specjalna konstrukcja TBM zapobiega np. osiadaniu terenu, budynków, osuwaniu się ziemi i drganiom. Ograniczona jest ingerencja i kolizje z miejską infrastrukturą (sieci energetyczne, ciepłownicze, gazowe, wodne itp.). Wykonawca na bieżąco monitoruje teren i dokonuje pomiarów drgań.
WIZUALIZACJE:
Tunel łączy Polskę
Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec). Prace budowlane zakończą się w 2023 roku. Kolejny rok potrwa wyposażanie tuneli w konieczne systemy oraz testy wszystkich urządzeń.
Tunel będzie dostępny dla ruchu pasażerskiego od rozkładu jazdy 2024/2025. Jest to projekt niezwykle skomplikowany, wykonywany pod centrum miasta i w niełatwym terenie.
















![Powstaje S7 Wschodnia Obwodnica Krakowa, na odcinku Mistrzejowice - Nowa Huta [FILMY]](https://investmap.pl/_i/image/44/44/77356_100x70.jpg)


![Aquanet sprzedaje zabytkowy budynek w centrum Poznania [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/42/42/77354_100x70.jpg)






![Będzie szybszy dojazd koleją z Jagodna do centrum Wrocławia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/155/27/51099_100x70.jpeg)
![[Łódź] I etap osiedla Kraft w Łodzi w sprzedaży](https://investmap.pl/_i/image/95/95/49759_100x70.jpeg)
![Wkrótce otwarcie nowego przystanku kolejowego w pobliżu wrocławskiego Jagodna [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/234/106/52458_100x70.jpg)
![W Krakowie powstaje kompleks Fabryczna City [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/87/87/52567_100x70.jpg)
![Dobiega końca budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/103/103/51815_100x70.jpeg)
![Tarcza która wydrąży tunele kolejowe łączące stacje Łódź Fabryczną z Łódź Kaliską jest już w komorze startowej [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/76/76/51020_100x70.jpg)
![Trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego w Łodzi [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/57/57/52025_100x70.jpg)
![Rusza sprzedaż drugiego etapu osiedla Kraft w Łodzi [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/250/122/51194_100x70.jpeg)
![Trwa modernizacja stacji Wrocław Muchobór [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/21/21/51733_100x70.jpeg)
![Zakończył się kolejny etap budowy przystanku kolejowego Wrocław Szczepin [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/44/44/51500_100x70.jpeg)