W centrum Warszawy trwa budowa nowej kładki pieszo-rowerowej, która połączy Bulwary Wiślane z prawobrzeżną Warszawą. Kładka będzie liczyła 452 m długości. Tym samym będzie o 127 m dłuższa od słynnego londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu mostów na świecie.
Projekt architektoniczny kładki pieszo-rowerowej został wybrany w międzynarodowym konkursie, który został ogłoszony przez miasto pod koniec 2016 roku i rozstrzygnięty we wrześniu 2017 r. Na konkurs wpłynęło aż 40 projektów polskich i zagranicznych pracowni. Zwyciężyła warszawska pracownia Schuessler Plan, polska filia niemieckiego biura projektowego.
Nowa przeprawa przez Wisłę będzie miała 452 m długości i 6 m szerokości. Wykończona zostanie rdzawą kortenowską stalą. W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprawy załamuje się. W tych zagięciach kładka będzie znacznie szersza, tak aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki. Zaplanowano także m.in. miejsca do odpoczynku, tarasy widokowe czy mobilną gastronomię.
Kładka pieszo-rowerowa połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. – To co najważniejsze, to z jednej strony zmiana wyglądu centrum miasta oraz rewitalizacja Pragi. Od wielu lat są to dla mnie priorytety. Ważne, aby je ze sobą połączyć. Powstał pomysł zbudowania mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Połączy bulwary z Pragą i doprowadzi do tego, że będzie można zszyć ze sobą te dwa miejsca, które się wyjątkowo dynamicznie rozwijają – powiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Zmienić się też otoczenie i ulica Okrzei, która będzie zmodernizowana i bardziej zielona. Radni miejscy zdecydowali się przeznaczyć na ten cel 18 milionów złotych.
Nowa kładka pozwoli pieszym i rowerzystom na łatwe przedostanie się z praskiego brzegu rzeki na Powiśle najpóźniej wiosną 2024 r.
Inwestorem jest Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Budimex S.A. Koszt inwestycji to 120 mln zł.















![Ruszyła budowa 150-metrowego wieżowca AFI Tower w Warszawie [ZDJĘCIA+WIZUALIZACJE+FILM]](https://investmap.pl/_i/image/24/24/77336_100x70.jpg)
![Co się buduje w Katowice Airport? [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/196/68/660932_100x70.jpg)



![Komfortowe podróże koleją z Chorzowa przez Bytom do Nakła i Tarnowskich Gór [ZDJĘCIA+FILMY]](https://investmap.pl/_i/gallery/226/98/685794_100x70.jpg)

![Grupa BMW Bońkowscy rozpoczyna budowę dwóch nowych salonów w Koszalinie i Wrocławiu [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/12/12/77324_100x70.jpg)
![Budowa wielkiego parku handlowego w Dzierżoniowie nabiera tempa [WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/123/123/679291_100x70.jpg)
![W Szczecinie powstaje I etapu dużego, wielofunkcyjnego kompleksu Silver Garden [FILM+WIZUALZIACJE]](https://investmap.pl/_i/gallery/107/107/672875_100x70.png)


![W centrum Krakowa trwa budowa pieszo-rowerowego mostu kolejowego nad Wisłą [FILM + ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/234/106/52714_100x70.jpg)
![W Krakowie trwa budowa pieszo-rowerowego mostu kolejowego nad Wisłą [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]](https://investmap.pl/_i/image/144/16/52624_100x70.jpg)
![[Wrocław] Nowa Prawica mówi ''nie'' kolejce nad Odrą. Politycy popierają budowę kładki](https://investmap.pl/_i/image/2/2/2562_100x70.jpg)
![Kraków: Kończy się projektowanie i uzgadnianie pieszo-rowerowego mostu kolejowego nad Wisłą [WIZUALIZACJE + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/137/9/51849_100x70.jpg)
![[Cieszyn] Trzeci most na Olzie na ukończeniu](https://investmap.pl/_i/image/97/97/3425_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/63/63/51775_100x70.jpeg)
![[Wrocław] 45 mln zł na zieleń i wyspy. Zamontują kamery, odnowią zieleńce, oświetlą kładki](https://investmap.pl/_i/image/255/127/4095_100x70.jpg)
![Trwa przebudowa stacji Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/214/86/52182_100x70.jpg)