W Warszawie postępują prace przy budowie nowej kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę Schuessler Plan

W Warszawie postępują prace przy budowie nowej kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę

FILM + ZDJĘCIA
Orzech
Orzech
Most pieszo-rowerowy przez Wisłę
adresWarszawa, Bulwar generała George'a Pattona
inwestorMiasto Warszawa
projektantSchuessler Plan
REKLAMA

W centrum Warszawy trwa budowa nowej kładki pieszo-rowerowej, która połączy Bulwary Wiślane z prawobrzeżną Warszawą. Kładka będzie liczyła 452 m długości. Tym samym będzie o 127 m dłuższa od słynnego londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu mostów na świecie.

Projekt architektoniczny kładki pieszo-rowerowej został wybrany w międzynarodowym konkursie, który został ogłoszony przez miasto pod koniec 2016 roku i rozstrzygnięty we wrześniu 2017 r. Na konkurs wpłynęło aż 40 projektów polskich i zagranicznych pracowni. Zwyciężyła warszawska pracownia Schuessler Plan, polska filia niemieckiego biura projektowego.

Nowa przeprawa przez Wisłę będzie miała 452 m długości i 6 m szerokości. Wykończona zostanie rdzawą kortenowską stalą. W dwóch miejscach linia konstrukcji przeprawy załamuje się. W tych zagięciach kładka będzie znacznie szersza, tak aby piesi i rowerzyści mogli zejść na bok i bezpiecznie podziwiać widoki. Zaplanowano także m.in. miejsca do odpoczynku, tarasy widokowe czy mobilną gastronomię.

Kładka pieszo-rowerowa połączy brzegi Wisły na wysokości ulic Karowej i Stefana Okrzei. – To co najważniejsze, to z jednej strony zmiana wyglądu centrum miasta oraz rewitalizacja Pragi. Od wielu lat są to dla mnie priorytety. Ważne, aby je ze sobą połączyć. Powstał pomysł zbudowania mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Połączy bulwary z Pragą i doprowadzi do tego, że będzie można zszyć ze sobą te dwa miejsca, które się wyjątkowo dynamicznie rozwijają – powiedział prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Zmienić się też otoczenie i ulica Okrzei, która będzie zmodernizowana i bardziej zielona. Radni miejscy zdecydowali się przeznaczyć na ten cel 18 milionów złotych.

fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula

Nowa kładka pozwoli pieszym i rowerzystom na łatwe przedostanie się z praskiego brzegu rzeki na Powiśle najpóźniej wiosną 2024 r.

Inwestorem jest Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie. Generalnym wykonawcą inwestycji jest Budimex S.A. Koszt inwestycji to 120 mln zł.

Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan
Schuessler Plan

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA