źródło: Materiały inwestora

W Warszawie powstaje nowy Dworzec Zachodni [FILM]

Orzech
Postępuje przebudowa stacji Warszawa Zachodnia. Prace prowadzone są przez całą dobę. Przebudowa zapewni lepsze możliwości podróży i obsługi podróżnych na jednej z największych stołecznych stacji.

Przebudowa Warszawy Zachodniej to kolejny etap modernizacji linii średnicowej i jedna z najbardziej ambitnych koncepcji kolejowych ostatnich lat. Podróżnym na stacji Warszawa Zachodnia komfort zapewnią nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Sprawniejsze będą przejazdy aglomeracyjne i dalekobieżne. Na stacji Warszawa Zachodnia podróżni dzięki nowoczesnym systemom i technologiom zyskają obsługę na najwyższym poziomie. Sprawniejsze będzie zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym. Zgodnie z koncepcją kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Warszawa Zachodnia zmieni się dla podróżnych

Prace na Warszawie Zachodniej dostosują stację do komfortowej obsługi dla podróżnych pociągów aglomeracyjnych oraz dalekobieżnych. Perony przygotowane będą do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się – przewidziano m.in. ruchome schody, windy. Będą lepsze połączenia z komunikacja miejską. Wszystkie perony zostaną zadaszone. Czytelne oznakowanie oraz system informacji pasażerskiej, ułatwią korzystanie z kolei. Dodatkowy peron od strony ul. Tunelowej zwiększy możliwość organizacji sprawnych połączeń.

Komunikację w obszarze stacji ułatwi kładka, która połączy Wolę i Ochotę. Przejście podziemne będzie wydłużone do peronu nr 8 (docelowo nr 9) przy linii obwodowej oraz wyższe, szersze i połączone z przestrzenią poczekalni i kas biletowych. Kompleksowo przebudowany będzie układ torowy. Dzięki nowoczesnym systemom sprawniejsze będzie zarządzenie ruchem kolejowym.
Przez stację średnio na dobę przejeżdża około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.

Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,9 mld zł netto. Realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia". Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest firma Budimex S.A. z Warszawy.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.