Jedno już jest pewne: firma, która na własny koszt wymieni 243 wiaty przystankowe i będzie je utrzymywać w zamian za zyski z reklam, będzie przedsiębiorstwem warszawskim. Bo tylko tam mają siedziby podmioty, które ZDiUM zaprosił do negocjacji w sprawie partnerstwa publiczno-prywatnego.
Do udziału w negocjacjach w postępowaniu na udzielenie koncesji na ''Budowę i utrzymanie wiat na przystankach komunikacji miejskiej we Wrocławiu" zostały zaproszone cztery warszawskie firmy: Art Marketing Syndicate, Cam Media, Ströer Polska oraz Clear Channel Polska.
Ta, która zostanie wybrana będzie musiała zaprojektować i wykonać wiaty przystankowe, zapewnić ich oświetlenie (i płacić za nie), ubezpieczyć, konserwować je i utrzymywać w czystości przez cały okres obowiązywania umowy. W zamian będzie mogła czerpać zyski z powierzchni reklamowych.
Jak wam pisaliśmy, jako pierwsi już w lipcu, gmina nie chce płacić za nowe przystanki. Przedsięwzięcie ma być realizowane w koncesji na roboty budowlane lub usługi (tryb partnerstwa publiczno-prywatnego, PPP). Dlatego właśnie wybrane zostały te przystanki, których częścią wiat są reklamy, na takich ulicach jak Grodzka, Grabiszyńska, pl. Jana Pawła II, Kazimierza Wielkiego, Kołłątaja, Legnicka, Piłsudskiego, Piaskowa, Sądowa, Skargi, Stawowa, Świdnicka, Zachodnia, Zaporoska i Zielińskiego. Koncesjonariusz będzie mógł zarabiać na wynajmie przestrzeni reklamowej i pewnie dlatego firmy, które są zainteresowane specjalizują się właśnie w reklamie.
Nowe przystanki mają się pojawić jeszcze przed Euro. Zwycięzca przetargu będzie je musiał także utrzymywać. Co to oznacza? Zgodnie z dokumentami przetargowymi firma będzie musiała wymienić rozbite lub uszkodzone szyb w ciągu 24 godzin, naprawić lub wymienić uszkodzone elementy najpóźniej w 3 dni, a całkowita wymiana nienadających się do naprawy wiat może trwać maksimum 7 dni.
Urzędnicy chcieliby, żeby nowe wiaty przypominały wyglądem model przystanku, zaprojektowany dla Tramwaju Plus, żeby mieć jednolity wygląd wiat w całym mieście.
Chodzi o 25 przystanków na Gaju, Kozanowie i pod stadionem miejskim od strony ulicy Królewieckiej zaprojektowanych specjalnie dla Tramwaju Plus (o szczegółach pisaliśmy w maju). Jedyne czym będą się różniły nowe wiaty od tych plusowych to kolor - mają mieć ten sam odcień szarego, którego już używamy w mieście (oznaczony symbolem RAL 9007).
Autor: Bartłomiej Knapik