W ramach przygotowań do organizacji World Games 2017, z miejskich pieniędzy realizowane są trzy duże inwestycje: przebudowa kompleksu basenów przy ulicy Wejherowskiej, renowacja Stadionu Olimpijskiego oraz budowa toru wrotkarskiego w Parku Tysiąclecia.
Przebudowa kompleksu basenów przy ulicy Wejherowskiej objęła dwa etapy. Pierwszy to budowa krytej pływalni o wymiarach olimpijskich (50 na 25 metrów). Obok krytego basenu, z możliwością przedzielenia go na pół i przesuwnym dnem oraz z trybunami na 600 osób, powstała też sala gimnastyczna i siłownia.
Drugi etap to przebudowa dwóch zewnętrznych niecek (też będą miały wymiary 50 na 25 metrów) oraz budowa nowego brodzika i placu zabaw dla dzieci.
– Na basenie kończymy odbiory i wkrótce, na dniach, będziemy przekazywali go do użytkowania – wyjaśnia portalowi InvestMap.pl Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.
Budowa krytego basenu to koszt 46,8 mln złotych, a przebudowa obiektów odkrytych pochłonie niemal 21 mln złotych. Oba etapy realizuje konsorcjum firm Pre-Fabrykat, Prefabet-Białe Błota i axyo.pl.
Nowe oblicze Stadionu Olimpijskiego
Nowe oblicze Stadionu Olimpijskiego
Zachodnia część Stadionu Olimpijskiego została całkowicie przebudowana. Zbudowano zupełnie nowe trybuny i zadaszenie, a także strefę VIP. Z kolei we wschodniej części wyremontowano istniejące już wcześniej trybuny.
– Na stadionie rozpoczęliśmy właśnie procedury odbiorowe, które potrwają około dwóch miesięcy – tłumaczy Marek Szempliński.
Koszt renowacji Stadionu Olimpijskiego to około 130 mln złotych, a prace budowlane wykonuje konsorcjum firm Inter-System, ISB Budownictwo, Nexus Nowe Technologie i Biuro Ochrony Ranger.
Koszt renowacji Stadionu Olimpijskiego to około 130 mln złotych, a prace budowlane wykonuje konsorcjum firm Inter-System, ISB Budownictwo, Nexus Nowe Technologie i Biuro Ochrony Ranger.
Tor wrotkarski ma zimową przerwę
REKLAMA
Tor wrotkarski wraz z niezbędną infrastrukturą powstaje w parku Tysiąclecia.
– Tor ma przerwę zimową, planujemy ostatnie roboty rozpocząć w kwietniu. To małe zadanie, więc przewidujemy, że w maju będzie koniec – podkreśla Marek Szempliński.
Pojawią się łącznie dwa tory – do jazdy szybkiej i do maratonu wrotkarskiego. Długość całkowita pierwszego wyniesie prawie 219 metrów, długość trasy to 200 metrów, a szerokość 6 metrów. Wokół toru zaprojektowano bariery ochronne, a nawierzchnia wnętrza toru będzie betonowa.
Tor do jazdy ulicznej będzie mieć długość całkowitą ponad 620 metrów i szerokość 8 metrów. Na całej długości toru znajdują się trzy szykany, a najdłuższy odcinek prosty ma 108 metrów. Tor uliczny jest połączony dłuższym bokiem z torem do jazdy szybkiej pasem wolnej nawierzchni o szerokości 2,7 metra, dzięki czemu jest możliwość stworzenia wspólnego systemu pomiaru na linii startu i mety.
Prace budowlane pochłoną 6,2 mln złotych, a wykonawcą jest firma Berger Bau Polska.