Miasto szykuje się do remontu ulicy Dyrekcyjnej – to inwestycja powiązana z budową nowego torowiska wzdłuż ulicy Hubskiej. Tymczasem aktywiści zastanawiają się, co z planami budowy torów tramwajowych na ulicy Suchej.
Spółka Wrocławskie Inwestycje pod koniec stycznia ogłosiła przetarg na poprawę nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej. Chodzi o odcinek od ulicy Hubskiej do wlotu skrzyżowania z ulicą Joannitów. Przypomnijmy, że niedawno inwestor galerii handlowej Wroclavia przebudował ulicę Dyrekcyjną na pozostałym odcinku.
Co z torowiskiem na Suchej?
Jak zauważają aktywiści z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, z projektu przebudowy skrzyżowania ulicy Hubskiej, Dyrekcyjnej i Suchej wynika, że nie powstanie rozjazd tramwajowy w kierunku tej ostatniej ulicy.
A przecież przy okazji budowy nowego torowiska na ulicy Hubskiej można byłoby od razu poprowadzić tory na ulicy Suchej.
Zwłaszcza, że obie inwestycje znalazły się w przyjętym przez radnych planie transportowym Wrocławia. Aranżacja zintegrowanego węzła przesiadkowego w rejonie Dworca Głównego i Autobusowego, wraz z poprowadzeniem nowej linii tramwajowej (ul. Sucha i ul. Hubska) to jedno z flagowych przedsięwzięć wymienionych w tym dokumencie.
Spółka Wrocławskie Inwestycje pod koniec stycznia ogłosiła przetarg na poprawę nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej. Chodzi o odcinek od ulicy Hubskiej do wlotu skrzyżowania z ulicą Joannitów. Przypomnijmy, że niedawno inwestor galerii handlowej Wroclavia przebudował ulicę Dyrekcyjną na pozostałym odcinku.
Wybrany wykonawca przeprowadzi m.in. przebudowę jezdni ulicy Dyrekcyjnej i Gajowej, przebudowę skrzyżowania ulicy Dyrekcyjnej i Gajowej, przebudowę chodników, opasek, zjazdów oraz budowę chodników i ścieżek rowerowych.
To inwestycja powiązana z budową nowego torowiska tramwajowego na ulicy Hubskiej – od Glinianej do Dyrekcyjnej. Pierwotnie remont ulicy Dyrekcyjnej był jedną z części przetargu na realizację całego przedsięwzięcia, ale tę część urzędnicy unieważnili, bo złożone oferty przekraczały środki zarezerwowane przez magistrat na to zadanie.
Co z torowiskiem na Suchej?
Jak zauważają aktywiści z Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia, z projektu przebudowy skrzyżowania ulicy Hubskiej, Dyrekcyjnej i Suchej wynika, że nie powstanie rozjazd tramwajowy w kierunku tej ostatniej ulicy.
– Ciekawe, czemu urzędnicy chcą za kilka lat znowu rozkopywać całe skrzyżowanie, skoro np. na Jagodno jest już rozjazd? To kolejna absurdalna decyzja władz Wrocławia związana z przebudową okolic galerii Wroclavia, dla której zlikwidowano dworzec PKS, zmieniono MPZP dokładnie jak chciał inwestor, wycięto drzewa i zrezygnowano z należącego się miastu dofinansowania budowy torowiska na Suchej! – podkreślają społecznicy.
Magistrat obiecuje, że niedługo zbuduje tramwaj na Suchej, tymczasem oglądamy dokumentację skrzyżowania...
Opublikowany przez Towarzystwo Upiększania Miasta Wrocławia na 2 luty 2017Przypomnijmy, że na początku bieżącego roku ruszyła przebudowa ulicy Suchej, którą realizuje Unibail-Rodamco, czyli inwestor Wroclavii. W ramach całej inwestycji nie powstanie jednak torowisko tramwajowe.
A przecież przy okazji budowy nowego torowiska na ulicy Hubskiej można byłoby od razu poprowadzić tory na ulicy Suchej.
Zwłaszcza, że obie inwestycje znalazły się w przyjętym przez radnych planie transportowym Wrocławia. Aranżacja zintegrowanego węzła przesiadkowego w rejonie Dworca Głównego i Autobusowego, wraz z poprowadzeniem nowej linii tramwajowej (ul. Sucha i ul. Hubska) to jedno z flagowych przedsięwzięć wymienionych w tym dokumencie.
– Projekt ten nawiązuje do wskazania w krajowym i wojewódzkim planie transportu zbiorowego węzła przesiadkowego w tym rejonie – tłumaczą autorzy.
Na szybką budowę torów wzdłuż Suchej nie ma jednak co liczyć – w planie transportowym jest zapis, że ta inwestycja ma zostać zrealizowana po 2020 roku, zależnie od postępu zabudowy.
– Inwestycja ta jest uzależniona od ostatecznych uzgodnień terminów i zakresu szeregu inwestycji zaplanowanych, zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, przez służby PKP do realizacji w pasie pomiędzy ul. Suchą a torami kolejowymi – tłumaczyli w 2015 roku urzędnicy z magistratu.
Podkreślali, że przebudowa ul. Suchej z wydzieleniem linii tramwajowej wymaga pełnej koordynacji z tymi inwestycjami, aby to, co zostanie zbudowane w ciągu przynajmniej 5 lat nie było naruszane np. na skutek konieczności dalszego dostosowywania tej ulicy i sieci podziemnych do nowych inwestycji kubaturowych.
W ogłoszonym kilka miesięcy temu Wrocławskim Programie Tramwajowym, budowa torowiska na ulicy Suchej znalazła się wśród inwestycji przewidzianych do realizacji po 2022 roku.
W ogłoszonym kilka miesięcy temu Wrocławskim Programie Tramwajowym, budowa torowiska na ulicy Suchej znalazła się wśród inwestycji przewidzianych do realizacji po 2022 roku.