[Wrocław] Lada dzień wezmą się za obniżanie krawężników. Rowerzystom ma być łatwiej

tuWroclaw.com

Za drugim podejściem udało się podpisać umowę z firmą, która zajmie się dostosowaniem blisko 30 krawężników do potrzeb wrocławskich rowerzystów. Prace mają zakończyć się w listopadzie, a urzędnicy wydadzą na ten cel blisko 150 tysięcy złotych.

Jeszcze tej jesieni kolejne trasy rowerowe mają stać się bardziej komfortowe poprzez dostosowanie wysokości krawężników. Dotyczy to zarówno tych istniejących jak i planowanych dróg rowerowych we Wrocławiu.

Pierwsze postępowanie na obniżenie krawężników Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta unieważnił.

- Jedyna firma, która zgłosiła się do przetargu zaproponowała cenę o wiele wyższą niż nasze możliwości finansowe. Dlatego trzeba będzie go powtórzyć - tłumaczył w sierpniu Artur Wesołowski z sekcji ds. rozwoju ruchu rowerowego we wrocławskim magistracie.

Jedyną ofertę złożyło przedsiębiorstwo Drobud, które zaproponowało za obniżenie krawężników ponad 174 tysiące złotych. Za drugim razem ta sama firma zaoferowała cenę o 25 tysięcy niższą. I tym razem przetarg udało się rozstrzygnąć.

Jak informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta umowa z firmą Drobud właśnie została podpisana.

- Na wykonanie prac Drobud ma półtora miesiąca, szacuję, że w listopadzie prace zostaną ukończone - wyjaśnia Ewa Mazur.


Lista miejsc wytypowanych do obniżenia krawężników: 


1. Rondo Reagana - dojazd do parkingów Bike&Ride - obniżenie krawężnika na długości 3 m wraz z likwidacją łańcucha pomiędzy dwoma słupkami w jednym z poniższych miejsc - do ustalenia podczas wizji terenowej.

2. Ul. Plac Grunwaldzki - wjazd z jezdni na chodnik. Usunięcie słupka i obniżenie krawężnika na długości 2m.

3. Plac Powstańców Warszawy - wjazd z zatoki autobusowej na ciąg pieszo-rowerowy (w rejonie ul. Mazowieckiej, przed mostem) - 2 m.

4. Ul. Klecińska - stara jezdnia - włączenia z drogi rowerowej w starą jezdnię ul. Klecińskiej na jej końcu i początku: a) Odcinek od ul. Strzegomskiej do ul. Szkockiej - 1,5 m (z zabrukiem). b) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej - 1,5 m z zabrukiem c) Odcinek od ul. Szkockiej do ul. Francuskiej - z zabrukiem.

5. Ul. Legnicka - wjazd z zatoki na drogę rowerową - 2 m.

6. Ul. Piwna - wjazd do Skweru Adolfa Marii Bocheńskiego od strony ul. Piwnej - obniżenie krawężnika na długości 2 m.

7. Ul. Olszewskiego przy wjeździe do zatoki autobusowej przed skrzyżowaniem z ul. Spółdzielczą w kierunku do centrum - 2 m.

8. Rondo Powstańców Śląskich : niwelacja na przejściach na przedłużeniu Zaporoskiej, Sudeckiej i Powstańców Śląskich a) Rondo - Sudecka - 8 m b) Rondo - Zaporoska - 8 m na przedłużeniu ciągu pieszego na Rondzie c) Rondo - Powstańców - 6 m.

9. Wlot ulicy Wełnianej do Głównej - obniżenie krawężnika z dodatkowym zabrukiem - 2 m.

10. Ul. Józefa Bema - obniżenie krawężnika do wjazdu na drogę rowerową - 1,5 m.

11. Kilińskiego- włączenie na ciąg przy budynku 2x1,5 m.

12. Teatralna - obniżenie na włączeniu do Piotra Skargi na szerokości 2 metrów po obu stronach. Pozostawić 4 m przejścia oraz wyznaczyć 0,5 m przerwy i 2 metrowy przejazd zniwelowany do 0 cm.

13. Most Szczytnicki po stronie zachodniej na szerokości 1,5 metrów.

14. Przejście piesze przez Dyrekcyjną w ciągu Borowskiej - 15 m

15. Zjazd z drogi rowerowej na drogę osiedlową w pobliżu przystanku ''Pilczyce'' na ul.Lotniczej pomiędzy pętlą tramwajową a Papierniczą - 3 m.

16. Krzywoustego - wlot ul. Rakowej 4 m x 2.

17. Parking przy Moście Grunwaldzkim po jego południowo-zachodniej stronie - 2 m x 2.

18. Przejście piesze na skrzyżowaniu Polaka i Nehringa - 2 m.

19. Skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego i Szewska - 22 m według projektu.

20. Skrzyżowanie Ofiar Oświęcimskich Szewska -1,5 + 3m.

21. Skrzyżowanie Bernardyńska Pl. Dominikański - 2 m.

22. Skrzyżowanie Most Uniwersytecki Grodzka - 2,3 m i 3,8 m.

23. Plac Dominikański - 3 m.

24. Aleja Hallera od ul. Odkrywców do ul. Grabiszyńskiej - chodnik po stronie parku i nowo budowanego osiedla mieszkaniowego - 2 m i 1 m.

25. Bulwar Dunikowskiego przy Piaskowej - 3,5 m.

Autor: tm