– Podpisaliśmy właśnie aneks z poznańską firmą Modertrans na zakup 13 sztuk tramwajów typu Moderus Beta – informuje MPK. Nowe pojazdy pojawią się we Wrocławiu w 2017 roku.
Poznański Modertrans pod koniec 2015 roku dostarczył do Wrocławia sześć Moderusów Beta. MPK w umowie zastrzegło sobie prawo rozszerzenia zamówienia o kolejne 16 pojazdów.
Już wcześniej przewoźnik zamówił dodatkowe trzy sztuki, które są już w produkcji i pojawią się we Wrocławiu pod koniec pierwszego kwartału 2017 roku. Teraz spółka podpisała aneks z producentem na zakup kolejnych 13 tramwajów.
Modertrans będzie sukcesywnie dostarczał nowe pojazdy tak, aby wszystkie trafiły do Wrocławia do końca 2017 roku.
– Staramy się jak najszybszej wymienić wyeksploatowany i przestarzały tabor na nowy, aby zapewnić pasażerom coraz lepsze warunki podróży – zapewniają w MPK.
Nowe tramwaje będą częściowo niskopodłogowe, wyposażone w zapowiedzi wewnętrzne i zewnętrzne oraz jaskrawe wyświetlacze informacji pasażerskiej.
– W naszym taborze jest obecnie jeszcze 130 tramwajów Konstal 105 Na i 105 NWr z lat 1975-1991 – wszystkie są wysokopodłogowe, a ponad 30 z nich nie ma systemu zapowiedzi głosowych. To oznacza, że we Wrocławiu pasażerów wożą jeszcze tramwaje ponad 40-letnie, które trzeba pilnie wymienić – tłumaczą przedstawiciele przewoźnika.
Zamówienie kolejnych Moderusów odbywa się w ramach projektu modernizacji taboru tramwajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach środków unijnych, którego beneficjentem jest MPK Wrocław. Spodziewany poziom dofinansowania projektu przez Unię Europejską to 75 procent.
Łącznie MPK zamierza kupić w najbliższych latach (do końca 2020 roku) 56 nowych tramwajów. Ma to być możliwe właśnie dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Na wyłonienie dostawcy kolejnych 40 sztuk trzeba będzie jeszcze poczekać.
Łącznie MPK zamierza kupić w najbliższych latach (do końca 2020 roku) 56 nowych tramwajów. Ma to być możliwe właśnie dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej. Na wyłonienie dostawcy kolejnych 40 sztuk trzeba będzie jeszcze poczekać.
– To, jakie tramwaje będziemy kupować w dalszej kolejności, będzie zależało od cen oferowanych przez producentów w przetargu, który chcemy ogłosić w połowie przyszłego roku. Zamierzamy kupić jak najwięcej tramwajów po jak najlepszej cenie, a jednym z kryteriów, które będzie decydować o ocenie ofert będzie m.in. jak największy udział niskiej podłogi przy zaoferowaniu jak najatrakcyjniejszej ceny – dodaje Jolanta Szczepańska.
Wszystkie 56 tramwajów zakupionych w ramach tego projektu ma trafić do Wrocławia do końca 2019 roku.
Przypomnijmy też, że MPK chce pozyskać w przyszłym roku także 60 nowych autobusów. Trwa już przetarg na ich dzierżawę.