MPK Wrocław zakupi nie 25, a aż 46 nowych tramwajów! źródło: materiały prasowe MPK Wrocław

MPK Wrocław zakupi nie 25, a aż 46 nowych tramwajów!

WIZUALIZACJE
Orzech
Orzech
REKLAMA
W stolicy Dolnego Śląska pojawi się więcej nowych tramwajów, niż to pierwotnie planowano. W poniedziałek 8 marca MPK Wrocław podpisało aneks do wcześniej zawartej umowy z poznańską firmą Modertrans.
To oznacza, że na wrocławskich torach pojawi się nie 25, a aż 46 nowych tramwajów Moderus Gamma (25 wcześniej zamówionych plus 21 w ramach podpisanego właśnie aneksu do umowy).
Nowe tramwaje będą co najmniej trójczłonowe, z minimum 200 miejscami (co najmniej 160 stojących i 40 siedzących). Mają charakteryzować się m.in. trwałością konstrukcji (zapewniającą przynajmniej 30-letnią eksploatację) oraz niskimi kosztami eksploatacji. Cztery z nich muszą być przystosowane do przeprowadzania szkoleń kandydatów na motorniczych. 
Wśród oczekiwanych udogodnień MPK wymienia m.in. podświetlane poręcze, rampę dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się i przyciski otwierania drzwi z nadrukiem w języku Braille’a. Ponadto będą wyposażone w system własnego zasilania awaryjnego. Dzięki niemu przejadą w przypadku uszkodzenia zasilania trakcyjnego minimum 400 m (przy 60-procentowym wypełnieniu pasażerami).
– Moderusy Gamma mają nowoczesną, lekką konstrukcję, z systemem napędowym o dużej wydajności. Wyposażone w skrętne wózki, będą mniej eksploatowały wrocławskie torowiska. Gammy to również tramwaje niskopodłogowe wyposażone w elektroniczne wyświetlacze oraz klimatyzację – informują przedstawiciele MPK Wrocław.
materiały prasowe MPK Wrocław
Cześć nowych tramwajów ma zastąpić wycofywane z ruchu stare wagony. Jednak duża część nowych Moderusów Gamma pojawi się na budowanych obecnie dwóch nowych trasach tramwajowych na Nowy Dwór i trasie przez Popowice.
Pierwotnie planowano, że zostanie dla nich wybudowana nowa zajezdnia tramwajowa w okolicach ul. Szczecińskiej. Jednak po podliczeniu kosztów postanowiono zrezygnować z budowy nowego obiektu i wyremontować oraz zmodernizować już istniejące, wrocławskie zajezdnie.
MPK Wrocław na zakup 46 nowych Moderusów Gamma wyda łącznie kwotę 372 milionów złotych. 
Trwają również kapitalne remonty i modernizacje starszych tramwajów będących w posiadaniu MPK Wrocław: 25 sztuk Protramów 205WrAs i 17 Škód 16T. Te ostatnie tramwaje po gruntownej modernizacji otrzymają także klimatyzację (pierwotnie nie planowano jej montażu).
materiały prasowe MPK Wrocław
– Wrocławianie zasługują na nowoczesną komunikację miejską z niskopodłogowymi, klimatyzowanymi tramwajami. Zakup 46 Moderusów to kolejna inwestycja, która ma sprawić, że korzystanie z MPK stanie się bardziej komfortowe dla każdego pasażera. W niedalekiej przyszłości czekają nas kolejne zakupy związane z wymianą w całości wysokopodłogowych tramwajów starszego typu – podkreśla prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
– Zaczęliśmy kompletację wyposażenia specjalistycznego i pakietu naprawczego, które będą dostarczone w ramach umowy. Choć będzie to znany typ – Moderus Gamma, to musi on zostać w pełni dostosowany do wymogów Zamawiającego. MPK decyduje między innymi o malowaniu zewnętrznym, układzie i tapicerce siedzeń, rozmieszczeniu kamer monitoringu, układzie pulpitu motorniczego, dedykowanych funkcjach niektórych systemów. Tych tematów jest bardzo dużo i wraz z postępem prac na bieżąco będziemy prowadzić uzgodnienia – mówi Piotr Pawlak, wiceprezes zarządu Modertrans Poznań.
Dzięki 46 nowym Moderusom Gammom oraz 42 wyremontowanym Skodom i Protramom 2/3 tramwajów MPK Wrocław będzie klimatyzowanych oraz w całości lub części niskopodłogowych.

Komentarze (2)

Napisz komentarz
Aqqa(gość)
Wszystko fajnie. Nowe trasy nowe tramwaje. A po trasach na południe od renomy i dworca od zawsze tłuką się odgrzewane kotlety o małej pojemności i do których ciężko wejść z wózkiem. Wypadałoby chociaż trochę zamieszać, żeby na różnych liniach była podobna średnia wieku tramwajów..
Aqwa(gość)
Wszystko fajnie. Nowe trasy nowe tramwaje. A po trasach na południe od renomy i dworca od zawsze tłuką się odgrzewane kotlety o małej pojemności i do których ciężko wejść z wózkiem. Wypadałoby chociaż trochę zamieszać, żeby na różnych liniach była podobna średnia wieku tramwajów..

Najnowsze artykuły

LCube inwestuje pod Wrocławiem. Wybuduje Logistic Park Wrocław
Kolejny inwestor zdecydował się na ulokowanie swojego parku magazynowo-logistycznego w aglomeracji w...
Centrum Praskie Koneser w Warszawie zostanie sprzedane
Znajdujące się na terenie dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek, w samym centrum dzielnicy Stara Praga,...
Niemiecki koncern BSH rozszerza produkcję we Wrocławiu. Będą nowe miejsca pracy
Jeden z największych niemieckich koncernów zwiększy zatrudnienie w swojej fabryce w stolicy Dolnego...
Lidl otwiera kolejny sklep pod Wrocławiem
Lidl otwiera kolejny sklep w aglomeracji wrocławskiej. W czwartek, 5 sierpnia o godz. 6 otworzy swoj...
Rynek powierzchni biurowych w Warszawie w II kw. 2021 roku
Jak będą wyglądać biura, gdy skończy się pandemia? Na warszawskim rynku biur, po pięciu kwartałach k...
Średnia cena ofertowa mieszkań w Warszawie przekroczyła 12 tysięcy złotych
Na koniec czerwca 2021 roku po raz pierwszy w historii cena metra kwadratowego mieszkania pozostając...
Coraz bliżej rozbiórki kontrowersyjnego budynku Solpolu w centrum Wrocławia
Wykonano kolejny krok w celu rozbiórki kontrowersyjnego budynku Solpolu w samym centrum Wrocławia. 3...
Kraków nadal najatrakcyjniejszym i największym regionalnym rynkiem biurowym w Polsce
Według raportu "Office Occupier": Rynek biurowy w Krakowie” firmy doradczej Cresa, wolumen transakcj...
Nowy właściciel rozbuduje akademik przy ulicy Prusa. Zakupił też działkę pod nową inwestycję
Nuveen Real Estate i europejska spółka mieszkaniowa Value One, Eagle JVCo, kupiła od spółek zależnyc...
Dolny Śląsk: Ruszyła budowa I etapu wielkiej inwestycji w Sycowie [WIZUALIZACJE]
Wiodący deweloper powierzchni komercyjnych Hillwood rozpoczął budowę pierwszej hali w nowym projekci...