MPK Wrocław zakupi nie 25, a aż 46 nowych tramwajów! źródło: materiały prasowe MPK Wrocław

MPK Wrocław zakupi nie 25, a aż 46 nowych tramwajów!

WIZUALIZACJE
Orzech
Orzech
REKLAMA
W stolicy Dolnego Śląska pojawi się więcej nowych tramwajów, niż to pierwotnie planowano. W poniedziałek 8 marca MPK Wrocław podpisało aneks do wcześniej zawartej umowy z poznańską firmą Modertrans.
To oznacza, że na wrocławskich torach pojawi się nie 25, a aż 46 nowych tramwajów Moderus Gamma (25 wcześniej zamówionych plus 21 w ramach podpisanego właśnie aneksu do umowy).
Nowe tramwaje będą co najmniej trójczłonowe, z minimum 200 miejscami (co najmniej 160 stojących i 40 siedzących). Mają charakteryzować się m.in. trwałością konstrukcji (zapewniającą przynajmniej 30-letnią eksploatację) oraz niskimi kosztami eksploatacji. Cztery z nich muszą być przystosowane do przeprowadzania szkoleń kandydatów na motorniczych. 
Wśród oczekiwanych udogodnień MPK wymienia m.in. podświetlane poręcze, rampę dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się i przyciski otwierania drzwi z nadrukiem w języku Braille’a. Ponadto będą wyposażone w system własnego zasilania awaryjnego. Dzięki niemu przejadą w przypadku uszkodzenia zasilania trakcyjnego minimum 400 m (przy 60-procentowym wypełnieniu pasażerami).
– Moderusy Gamma mają nowoczesną, lekką konstrukcję, z systemem napędowym o dużej wydajności. Wyposażone w skrętne wózki, będą mniej eksploatowały wrocławskie torowiska. Gammy to również tramwaje niskopodłogowe wyposażone w elektroniczne wyświetlacze oraz klimatyzację – informują przedstawiciele MPK Wrocław.
materiały prasowe MPK Wrocław
Cześć nowych tramwajów ma zastąpić wycofywane z ruchu stare wagony. Jednak duża część nowych Moderusów Gamma pojawi się na budowanych obecnie dwóch nowych trasach tramwajowych na Nowy Dwór i trasie przez Popowice.
Pierwotnie planowano, że zostanie dla nich wybudowana nowa zajezdnia tramwajowa w okolicach ul. Szczecińskiej. Jednak po podliczeniu kosztów postanowiono zrezygnować z budowy nowego obiektu i wyremontować oraz zmodernizować już istniejące, wrocławskie zajezdnie.
MPK Wrocław na zakup 46 nowych Moderusów Gamma wyda łącznie kwotę 372 milionów złotych. 
Trwają również kapitalne remonty i modernizacje starszych tramwajów będących w posiadaniu MPK Wrocław: 25 sztuk Protramów 205WrAs i 17 Škód 16T. Te ostatnie tramwaje po gruntownej modernizacji otrzymają także klimatyzację (pierwotnie nie planowano jej montażu).
materiały prasowe MPK Wrocław
– Wrocławianie zasługują na nowoczesną komunikację miejską z niskopodłogowymi, klimatyzowanymi tramwajami. Zakup 46 Moderusów to kolejna inwestycja, która ma sprawić, że korzystanie z MPK stanie się bardziej komfortowe dla każdego pasażera. W niedalekiej przyszłości czekają nas kolejne zakupy związane z wymianą w całości wysokopodłogowych tramwajów starszego typu – podkreśla prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
– Zaczęliśmy kompletację wyposażenia specjalistycznego i pakietu naprawczego, które będą dostarczone w ramach umowy. Choć będzie to znany typ – Moderus Gamma, to musi on zostać w pełni dostosowany do wymogów Zamawiającego. MPK decyduje między innymi o malowaniu zewnętrznym, układzie i tapicerce siedzeń, rozmieszczeniu kamer monitoringu, układzie pulpitu motorniczego, dedykowanych funkcjach niektórych systemów. Tych tematów jest bardzo dużo i wraz z postępem prac na bieżąco będziemy prowadzić uzgodnienia – mówi Piotr Pawlak, wiceprezes zarządu Modertrans Poznań.
Dzięki 46 nowym Moderusom Gammom oraz 42 wyremontowanym Skodom i Protramom 2/3 tramwajów MPK Wrocław będzie klimatyzowanych oraz w całości lub części niskopodłogowych.

Komentarze (2)

Napisz komentarz
Aqqa(gość)
Wszystko fajnie. Nowe trasy nowe tramwaje. A po trasach na południe od renomy i dworca od zawsze tłuką się odgrzewane kotlety o małej pojemności i do których ciężko wejść z wózkiem. Wypadałoby chociaż trochę zamieszać, żeby na różnych liniach była podobna średnia wieku tramwajów..
Aqwa(gość)
Wszystko fajnie. Nowe trasy nowe tramwaje. A po trasach na południe od renomy i dworca od zawsze tłuką się odgrzewane kotlety o małej pojemności i do których ciężko wejść z wózkiem. Wypadałoby chociaż trochę zamieszać, żeby na różnych liniach była podobna średnia wieku tramwajów..
REKLAMA