Wrocław: MPK wybrało dostawcę tramwajów. Zapłaci ponad 200 milionów źródło: materiały prasowe MPK Wrocław

Wrocław: MPK wybrało dostawcę tramwajów. Zapłaci ponad 200 milionów

WIZUALIZACJE
Mariusz Bartodziej
Mariusz Bartodziej
REKLAMA
Wrocławski przewoźnik kupuje 25 niskopodłogowych pojazdów z opcją domowienia jeszcze 21 za dodatkowe około 171 milionów złotych. Dostarczy je w kolejnych latach Modertrans Poznań.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu rozstrzygnęło dzisiaj, 29 lipca, przetarg na dostawę 25 fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych z niezbędnym wyposażeniem. W czerwcu informowaliśmy, że zgłosiły się dwie firmy. Modertrans Poznań Sp. z o.o. oczekiwał za tabor Gamma 2 204 mln 599 tys. zł brutto (8 mln 184 tys. zł/sztukę), a Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. za Twisty 216 mln 795 tys. zł (8 mln 671 tys. zł/sztukę). Zabezpieczony na ten cel budżet wynosił 245 mln 33 tys. zł brutto.
Większą liczbę punktów (97,63/100) zdobył Modertrans. Okazał się lepszy pod względem ceny i poziomu hałasu pojazdów. Pesa (89,19/100) przeważała w ocenie pochyłości podłogi oraz nacisku statycznego osi, ale to nie wystarczyło. Zwycięzca będzie miał na realizację zadania 32 miesiące od dnia podpisania umowy (dostarczy tabor w partiach).
materiały prasowe MPK Wrocław
materiały prasowe MPK Wrocław

Opcja na dodatkowe 21 pojazdów

MPK zapewniło sobie prawo domówienia do 21 takich samych tramwajów (wartych po takiej samej stawce ok. 171,8 mln zł). Musi o tym poinformować, oraz wskazać oczekiwaną liczbę, w ciągu 27 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zwycięzca przetargu dostarczałby je po trzy na miesiąc. Pierwsze zaoferowałby w ciągu miesiąca po zrealizowaniu podstawowego zamówienia, a ostatnie najpóźniej w przeciągu ośmiu miesięcy.
REKLAMA
Nowe tramwaje będą co najmniej trójczłonowe, z minimum 200 miejscami (co najmniej 160 stojących i 40 siedzących). Mają charakteryzować się m.in. trwałością konstrukcji (zapewniającą przynajmniej 30-letnie używanie) oraz niskimi kosztami eksploatacji. Cztery z nich muszą być przystosowane do przeprowadzania szkoleń kandydatów na motorniczych. Wśród oczekiwanych udogodnień MPK wymienia m.in. podświetlane poręcze, rampę dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się i przyciski otwierania drzwi z nadrukiem w języku Braille’a. Ponadto będą wyposażone w system własnego zasilania awaryjnego. Dzięki niemu przejadą w przypadku uszkodzenia zasilania trakcyjnego minimum 400 m (przy 60-procentowym wypełnieniu pasażerami).
materiały prasowe MPK Wrocław
materiały prasowe MPK Wrocław

Remont tramwajów i nowe autobusy

MPK Wrocław zainwestowało także w remont obecnego taboru, o czym informowaliśmy w ubiegłym miesiącu. Wybrało już wykonawców. Modernizacja czeka ponad 40 Portramów i Skód. Koszt inwestycji przekracza 130 mln zł.
Za to w lutym pisaliśmy, że MPK wybrało też firmę, od której wydzierżawi 60 fabrycznie nowych autobusówjedno- i dwuczłonowych. Zapłaci przeszło 120 mln zł.

Komentarze (6)

Napisz komentarz
cocacola
The content of your article is very interested, I am very impressed with your article. I hope to get more great posts to share with us.[url=https://vinlookup.online]vin lookup[/url]
cocacola
This article is very detailed and meticulous, I have read many articles on this topic, but for this article, you leave me a deep impression and practical application in my life. Thank you for sharing. vin lookup
cocacola
The content is very practical, it gives me lots of new ideas, I like the content of your article very well. I hope you will have many new posts to share with readers. <a href="https://vex-3.com">vex 3</a>
Bol(gość)
Bardzo prosimy skosić trawy i zrobić odkomarzanie to jest miasto nie pole kukurydzy komary atakują dosłownie chmurami i w biały dzień
Motorniczy71(gość)
Protramu rzeczywiście szkoda, bo Wrocław mógł produkować na prawdę fajne, nowoczesne tramwaje.
Raff(gość)
Dutkiewicz  z Poznania wykończył Program  to teraz można kupować to samo z Poznania
REKLAMA