Wrocławski przewoźnik kupuje 25 niskopodłogowych pojazdów z opcją domowienia jeszcze 21 za dodatkowe około 171 milionów złotych. Dostarczy je w kolejnych latach Modertrans Poznań.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Sp. z o.o. we Wrocławiu rozstrzygnęło dzisiaj, 29 lipca, przetarg na dostawę 25 fabrycznie nowych, niskopodłogowych tramwajów jednokierunkowych z niezbędnym wyposażeniem. W czerwcu informowaliśmy, że zgłosiły się dwie firmy. Modertrans Poznań Sp. z o.o. oczekiwał za tabor Gamma 2 204 mln 599 tys. zł brutto (8 mln 184 tys. zł/sztukę), a Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. za Twisty 216 mln 795 tys. zł (8 mln 671 tys. zł/sztukę). Zabezpieczony na ten cel budżet wynosił 245 mln 33 tys. zł brutto.
Większą liczbę punktów (97,63/100) zdobył Modertrans. Okazał się lepszy pod względem ceny i poziomu hałasu pojazdów. Pesa (89,19/100) przeważała w ocenie pochyłości podłogi oraz nacisku statycznego osi, ale to nie wystarczyło. Zwycięzca będzie miał na realizację zadania 32 miesiące od dnia podpisania umowy (dostarczy tabor w partiach).
materiały prasowe MPK Wrocław
Opcja na dodatkowe 21 pojazdów
MPK zapewniło sobie prawo domówienia do 21 takich samych tramwajów (wartych po takiej samej stawce ok. 171,8 mln zł). Musi o tym poinformować, oraz wskazać oczekiwaną liczbę, w ciągu 27 miesięcy od daty zawarcia umowy. Zwycięzca przetargu dostarczałby je po trzy na miesiąc. Pierwsze zaoferowałby w ciągu miesiąca po zrealizowaniu podstawowego zamówienia, a ostatnie najpóźniej w przeciągu ośmiu miesięcy.
REKLAMA
Nowe tramwaje będą co najmniej trójczłonowe, z minimum 200 miejscami (co najmniej 160 stojących i 40 siedzących). Mają charakteryzować się m.in. trwałością konstrukcji (zapewniającą przynajmniej 30-letnie używanie) oraz niskimi kosztami eksploatacji. Cztery z nich muszą być przystosowane do przeprowadzania szkoleń kandydatów na motorniczych. Wśród oczekiwanych udogodnień MPK wymienia m.in. podświetlane poręcze, rampę dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się i przyciski otwierania drzwi z nadrukiem w języku Braille’a. Ponadto będą wyposażone w system własnego zasilania awaryjnego. Dzięki niemu przejadą w przypadku uszkodzenia zasilania trakcyjnego minimum 400 m (przy 60-procentowym wypełnieniu pasażerami).
materiały prasowe MPK Wrocław
Remont tramwajów i nowe autobusy
MPK Wrocław zainwestowało także w remont obecnego taboru, o czym informowaliśmy w ubiegłym miesiącu. Wybrało już wykonawców. Modernizacja czeka ponad 40 Portramów i Skód. Koszt inwestycji przekracza 130 mln zł.
Za to w lutym pisaliśmy, że MPK wybrało też firmę, od której wydzierżawi 60 fabrycznie nowych autobusów – jedno- i dwuczłonowych. Zapłaci przeszło 120 mln zł.