[Wrocław] Nie ma pieniędzy na tramwaj na Psie Pole. Aktywiści: to śmieszne i smutneźródło: UM Wrocławia

[Wrocław] Nie ma pieniędzy na tramwaj na Psie Pole. Aktywiści: to śmieszne i smutne

Tomasz  Matejuk
Tomasz Matejuk
REKLAMA
Nie ma co liczyć na szybką budowę czy nawet projekt trasy tramwajowej na Psie Pole. – To śmieszne i smutne, że kandydat na Zieloną Stolicę Europy bez trudu znajduje 200 mln zł na nowy most drogowy, a wciąż nie potrafi że środków własnych zbudować jednej linii tramwajowej – komentują aktywiści.
Jak niedawno donosiliśmy, członkowie Akcji Miasto zawnioskowali do prezydenta Rafała Dutkiewicza o pilne opracowanie projektu linii tramwajowej na Psie Pole. Aktywiści właśnie dostali odpowiedź od magistratu.
Niestety, jest odmowna, więc nie zrealizuje się scenariusz, który proponowaliśmy, czyli początek budowy zaraz po wyborach – tłumaczą społecznicy. 
Członkowie Akcji Miasto podkreślają, że w odpowiedzi usłyszeli dwie rzeczy. 
– Po pierwsze, nie ma pieniędzy. To śmieszne i smutne, że kandydat na Zieloną Stolicę Europy bez trudu znajduje 200 mln na nowy most drogowy, a wciąż nie potrafi ze środków własnych zbudować jednej linii tramwajowej. Prezydent obiecywał w kampanii wyborczej, że złotówka na nowe drogi będzie oznaczała złotówkę na nowe torowiska. Z tej obietnicy się niestety nie wywiązuje – zaznaczają aktywiści.
Po drugie, w planach jest opracowanie koncepcji trasy w ciągu dwóch najbliższych lat. 
Cieszymy się, że chociaż tyle. Jutro zawnioskujemy o szybszą realizację tych planów: konsultacje społeczne przed wakacjami i gotowa koncepcja za pół roku – zapowiadają społecznicy.
Urzędnicy zaznaczają, że zanim przystąpią do projektowania tej inwestycji, muszą przeanalizować jej optymalny przebieg.

Analiza w tym przypadku będzie dość skomplikowana, gdyż do Psiego Pola można doprowadzić tramwaj na kilka sposobów. W Studium dostępne są co najmniej cztery korytarze wykorzystujące różne odcinki ulicy, a każdy z nich ma inne zalety, ale także i wady. Różne więc będą także grupy mieszkańców najbardziej korzystających z danego rozwiązania i także różne będą koszty. Z tych powodów, przed rozpoczęciem projektowania, niezbędne jest przeprowadzenie szeregu analiz przedprojektowych i porównań wariantowych – wyjaśniają w magistracie.

Właśnie te analizy mają zostać przeprowadzone w ciągu najbliższych dwóch lat.

– Zamierzamy też wówczas przedstawić radzie miejskiej propozycje ustalenia w nowym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym konkretnych dat prac projektowych, proponowanych terminów rozpoczęcia i zakończenia budowy oraz niezbędny budżet dla realizacji omawianej trasy tramwajowej – zapowiadają urzędnicy.

Podkreślają, że ta inwestycja nie jest ujęta w planach rozwoju transportu szynowego do 2021 roku.

W tej sytuacji projektowanie przebiegu tej trasy przed 2019 rokiem mija się z celem. W trakcie projektowania inwestor uzyskuje wszelkie, niezbędne opinie, uzgodnienia czy też ZRID lub pozwolenie na budowę, które są ważne tylko 3 lata. Nie planujemy realizacji tej inwestycji w ciągu najbliższych trzech lat, więc wszelkie pozyskane i wymagane dokumenty mogłyby stać się nieaktualne w momencie przystąpienia do budowy – czytamy w piśmie z magistratu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz

Najnowsze artykuły

Poznaj warianty przebiegu obwodnicy Złotego Stoku
Od 13 do 16 grudnia br. odbywać się będą spotkania dla mieszkańców, podczas których zaprezentowane z...
BBI Development zrealizuje z Liebrecht&WooD 170-metrowy biurowiec Roma Tower w Warszawie [WIZUALIZACJE]
W samym centrum stolicy Polski powstanie kolejny ponad 100-metrowy wieżowiec. Spółki zależne BBI Dev...
Trwa realizacja nowej, wielkiej inwestycji zagranicznej pod Wrocławiem [ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
W Aglomeracji Wrocławskiej trwa realizacja kolejnej wielkiej inwestycji zagranicznej. W gminie Kobie...
Łącznica w Kalwarii Zebrzydowskiej skróci podróże koleją z Krakowa do Wadowic i Bielska-Białej
Budowa łącznicy skróci o około 15 minut czas przejazdu pociągiem z Małopolski na Śląsk, Zwiększy się...
W centrum Wrocławia trwa budowa biurowca Brama Oławska [FILM + ZDJĘCIA + WIZUALIZACJE]
Przy skrzyżowaniu ulic Oławskiej i Piotra Skargi we Wrocławiu budowany jest nowy biurowiec Brama Oła...
Warszawa: Nowi najemcy 195-metrowego wieżowca Skyliner
Blisko 5 tys. mkw. powierzchni zajmą łącznie nowi najemcy Skylinera – DXC Technology i Luxoft. Obie...
Kraków: Dobiega końca budowa ostatniego etapu kompleksu biurowego High5ive [FILM + ZDJĘCIA]
W samym centrum stolicy Małopolski, przy ulicy Pawiej w pobliżu Dworca Głównego PKP i Galerii Krakow...
Międzynarodowy koncern GlobalLogic otwiera biuro w Gdańsku
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT inwestuje w Gdańsku. To GlobalLogic, amerykańska firma...
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT inwestuje w Krakowie
Kolejna międzynarodowa firma z branży IT stawia na stolicę Małopolski. DataArt, firma zajmująca się...
Przy ulicy Rembielińskiego w Łodzi powstaje budynek wielorodzinny Park Poniatowskiego I [WIZUALIZACJE]
Stołeczna spółka generalnego wykonawstwa Totalbud SA realizuje w Łodzi inwestycję mieszkaniową pn. P...