Nie ma pieniędzy na tramwaj na Psie Pole. Aktywiści: to śmieszne i smutneźródło: UM Wrocławia

Nie ma pieniędzy na tramwaj na Psie Pole. Aktywiści: to śmieszne i smutne

Wrocław
Tomasz  Matejuk
Tomasz Matejuk
REKLAMA
Nie ma co liczyć na szybką budowę czy nawet projekt trasy tramwajowej na Psie Pole. – To śmieszne i smutne, że kandydat na Zieloną Stolicę Europy bez trudu znajduje 200 mln zł na nowy most drogowy, a wciąż nie potrafi że środków własnych zbudować jednej linii tramwajowej – komentują aktywiści.
Jak niedawno donosiliśmy, członkowie Akcji Miasto zawnioskowali do prezydenta Rafała Dutkiewicza o pilne opracowanie projektu linii tramwajowej na Psie Pole. Aktywiści właśnie dostali odpowiedź od magistratu.
REKLAMA
Niestety, jest odmowna, więc nie zrealizuje się scenariusz, który proponowaliśmy, czyli początek budowy zaraz po wyborach – tłumaczą społecznicy. 
Członkowie Akcji Miasto podkreślają, że w odpowiedzi usłyszeli dwie rzeczy. 
– Po pierwsze, nie ma pieniędzy. To śmieszne i smutne, że kandydat na Zieloną Stolicę Europy bez trudu znajduje 200 mln na nowy most drogowy, a wciąż nie potrafi ze środków własnych zbudować jednej linii tramwajowej. Prezydent obiecywał w kampanii wyborczej, że złotówka na nowe drogi będzie oznaczała złotówkę na nowe torowiska. Z tej obietnicy się niestety nie wywiązuje – zaznaczają aktywiści.
Po drugie, w planach jest opracowanie koncepcji trasy w ciągu dwóch najbliższych lat. 
Cieszymy się, że chociaż tyle. Jutro zawnioskujemy o szybszą realizację tych planów: konsultacje społeczne przed wakacjami i gotowa koncepcja za pół roku – zapowiadają społecznicy.
Urzędnicy zaznaczają, że zanim przystąpią do projektowania tej inwestycji, muszą przeanalizować jej optymalny przebieg.

Analiza w tym przypadku będzie dość skomplikowana, gdyż do Psiego Pola można doprowadzić tramwaj na kilka sposobów. W Studium dostępne są co najmniej cztery korytarze wykorzystujące różne odcinki ulicy, a każdy z nich ma inne zalety, ale także i wady. Różne więc będą także grupy mieszkańców najbardziej korzystających z danego rozwiązania i także różne będą koszty. Z tych powodów, przed rozpoczęciem projektowania, niezbędne jest przeprowadzenie szeregu analiz przedprojektowych i porównań wariantowych – wyjaśniają w magistracie.

Właśnie te analizy mają zostać przeprowadzone w ciągu najbliższych dwóch lat.

– Zamierzamy też wówczas przedstawić radzie miejskiej propozycje ustalenia w nowym Wieloletnim Planie Inwestycyjnym konkretnych dat prac projektowych, proponowanych terminów rozpoczęcia i zakończenia budowy oraz niezbędny budżet dla realizacji omawianej trasy tramwajowej – zapowiadają urzędnicy.

Podkreślają, że ta inwestycja nie jest ujęta w planach rozwoju transportu szynowego do 2021 roku.

W tej sytuacji projektowanie przebiegu tej trasy przed 2019 rokiem mija się z celem. W trakcie projektowania inwestor uzyskuje wszelkie, niezbędne opinie, uzgodnienia czy też ZRID lub pozwolenie na budowę, które są ważne tylko 3 lata. Nie planujemy realizacji tej inwestycji w ciągu najbliższych trzech lat, więc wszelkie pozyskane i wymagane dokumenty mogłyby stać się nieaktualne w momencie przystąpienia do budowy – czytamy w piśmie z magistratu.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA