"WroFanatyk" napisał:
Tam będzie jeszcze jeden budynek od strony drogi
Będzie jeszcze jeden budynek przed Panoramą? Tam się jeszcze coś zmieści? Kto jest inwestorem? Wiem, że planowany jest budynek b2 (Triada), będzie stał obok istniejącego b1, które jednak umiejscowione są za Panoramą. Przed Panoramą to chyba tylko budynki komercyjne (jeśli dobrze pamiętam plan zagospodarowania), ale wątpię, że będą na tyle wysokie, aby skutecznie ekranować hałas dla mieszkańców ostatniego piętra.
"WroFanatyk" napisał:
poza tym samochody teraz jeżdżą AOW, więc dużego ruchu tu nie ma.
Wydaje mi się, że to teoria. Trasą jadą tabuny ludzi z Długołęki, Mirkowa (o innych nie wspomnę). Od pewnego czasu obserwuję (i o nasłuchuję) okolicę. Nie pamiętam jak było przed AOW, ale teraz nie jest komfortowo. Hałas nawet w dalej położonych miejscach od drogi niesie się niemiłosiernie. Ludzie mieszkający na Dobrym Osiedlu (czyli 2 budynki za Panoramą) mają w nocy zamknięte okna latem. Dobrze osłonięta jest chyba tylko przestrzeń przy ul. Chocimskiej i równoległych. Problemem jest ciągłe przekraczanie dopuszczalnej na tym odcinku drogi prędkości 70 km/h również przez tranzyt oraz relatywnie wysoki udział ciężarówek w porze nocnej. Hałas ten jest wszechobecny i ma charakter stały (w dzień większy ruch i mniejsze prędkości, w nocy mniejszy ruch i większe prędkości). Niektórzy twierdzą, że na niektórych ulicach z zabudowaniami mieszkalnymi w centrum jest głośniej (tam gdzie kostka brukowa), ale hałas miejski jest mniejszy wieczorem i nie jest tak jednostajny (mam porównanie - mieszkałem przy Zaporoskiej i Traugutta).
Moim zdaniem, ze względu na zbliżenie się Os. Sobieskiego do drogi, szczególnie przy ul. Wilanowskiej i Zatorskiej, ograniczenie prędkości do 50 km/h powinno występować na całym odcinku osiedla, również po to aby ochronić przestrzeń zieloną między tymi ulicami, do tego fotoradar. Ograniczenie prędkości o 20 km daje 3 db mniej (o połowę ciszej). Biorąc pod uwagę rzeczywistą prędkość na tej drodze (średnio 90 km/h) - było by 2 x ciszej. Nie trzeba paneli dźwiękochłonnych a obniżenie prędkości o 20 km/h na relatywnie krótkim odcinku nie spowoduje znacznych niedogodności (no chyba że wszyscy łącznie z urzędnikami wiedzą, że tam się dalej jeździ 100 i chcą aby tak pozostało przymykając oko na sprawę).
Pozostają pytania:
- dlaczego mieszkańcy osiedla (a w szczególności Panoramy) do tej pory nie zajęli się problemem (przecież w tych blokach mieszkają ich dzieci, a hałas jest powodem problemów zdrowotnych)?
- dlaczego wprowadzone ograniczenie do 70 nie jest w żaden sposób egzekwowane, np. fotoradarem?
- dlaczego miasto wydawało pozwolenia na budowę w pobliżu tak głośnej drogi?
"kasiaa" napisał:
Ma ktoś pojęcie, jak wygląda tam sprawa z hałasem? Budynek stoi niedaleko alei Sobieskiego, więc ruch raczej spory, a barier akustycznych nie widziałam. Zastanawiam się nad zakupem mieszkania, osiedle jest kameralne i spokojne, nie wiem tylko czy nie będą przeszkadzały odgłosy z drogi.
Chyba najlepiej sprawdzić osobiście. Ze słyszeniem jak z bólem - każdy odbiera inaczej i ma inny próg. Wiem, że niektórzy mieszkańcy przy wilanowskiej nie wiedzą o czym mówię bo nie widzą (nie słyszą) problemu. Pytanie tylko czy oni przez ten ciągły szum mają ubytek na słuchu, czy to ja mam tak wrażliwe ucho? Najlepiej jak po prostu zapukasz do kogoś kto mieszka w Panoramie.