Remontu doczeka się większa część ponad kilometrowej drogi przebiegającej przez Klecinę i Oporów. Firma PW-Service Zakład Usług Specjalistycznych otrzyma ponad 1,5 miliona złotych. Skończy prace w niespełna pół roku.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu rozstrzygnął 4 marca przetarg na remont ul. Jutrzenki. Zgłosiły się cztery firmy: PW-Service Zakład Usług Specjalistycznych (1 mln 558 tys. zł brutto), Bickhardt Bau Polska Sp. z o.o. (1 mln 626 tys. zł), Przedsiębiorstwo Drogowe Drobud Sp. z o.o. (1 mln 690 tys. zł) i Berger Bau Polska Sp. z o.o. (1 mln 695 tys. zł). Wszyscy zapewnili pięcioletnią gwarancję, a kierownicy robót mieli podobne doświadczenie. Najkorzystniejsza okazała się więc najtańsza oferta. Miasto zamierzało wydać 1 mln 819 tys. zł. Wykonawca ma pięć miesięcy od dnia podpisania umowy na realizację zadania.
Szersza strefa zamieszkania
Długość ul. Jutrzenki wynosi około 1300 m. Zamówienie obejmuje fragment długi na ok. 850 m – od alei Piastów do działki przed ul. Jutrzenki 52 (na pozostałym odcinku droga jest już utwardzona poprzez kostkę betonową). W przeważającej części to droga gruntowa bez wydzielonych chodników i poboczy.
PW-Service Zakład Usług Specjalistycznych zajmie się utworzeniem nawierzchni tymczasowej z betonu asfaltowego. Szerokość jezdni wyniesie 5 m, z zawężeniami do 3,5 m, z poboczem (na chodnik nie ma miejsca). Włączy ulicę w istniejące zjazdy i drogi. Ponadto zainstaluje oświetlenie uliczne.
Wykonawca zamontuje na remontowanym odcinku trzy progi zwalniające. Wyposaży powstałe wyspy zawężające w elementy odblaskowe. Miasto przewidziało jeszcze rozszerzenie strefy zamieszkania rozpoczynającej się od skrzyżowania z al. Piastów. Aktualnie kończy się na wysokości ul. Mariana Suskiego. Po zakończeniu prac sięgnie łącznika z ul. Buraczaną. W związku z tym pojawią się nowe znaki, przy likwidacji części obecnych. Projekt przygotowało biuro Fried-Pol Paweł Fried.
Miały stanąć słupki
Miasto proponowało w październiku 2017 roku, by wyremontować część drogi i przedzielić ją słupkami – ograniczając ruch do pieszych i rowerzystów. W tym samym miesiącu pisaliśmy o sprzeciwie rad osiedla z Kleciny i Oporowa wobec takiego rozwiązania. W lutym ubiegłego roku donosiliśmy, że magistrat przebuduje ulicę w całości, bez zamykania przejazdu.