Blisko 50 nowych sklepów i 10 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej zyska po rozbudowie Pasaż Grunwaldzki. Prace ruszą w III kwartale 2012 roku, a zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2013 roku.
W nowej części Pasażu Grunwaldzkiego, która powstanie na miejscu obecnego parkingu naziemnego pomiędzy ulicami Reja i Szczytnicką, znajdą się przede wszystkim renomowane sklepy odzieżowe. Obiekt zyska około 50 nowych lokali. Pojawią się restauracje z serwisem kelnerskim, zaplanowano także klub fitness i kręgielnię.
Rozbudowany Pasaż Grunwaldzki będzie dysponował 162 000 mkw. powierzchni całkowitej i 62 000 mkw. powierzchni handlowej. Ofertę handlową zapewni łącznie 250 sklepów. Liczba miejsc postojowych na parkingu zwiększy się do 1,7 tysiąca.
Wkrótce ruszy komercjalizacja nowej części obiektu. Aktualnie inwestor prowadzi zaawansowane rozmowy z przedstawicielami marek modowych sektora premium.
- Decyzja o rozbudowie obiektu jest naturalną konsekwencją chęci uatrakcyjnienia oferty Pasażu Grunwaldzkiego, który posiada ugruntowaną pozycję rynkową i cieszy się niezmienną popularnością mieszkańców Dolnego Śląska. Nowa część to przykład wspaniałej architektury, wielkomiejskiej przestrzeni publicznej doświetlonej światłem naturalnym - mówi Krzysztof Giemza, dyrektor Działu Centrów Handlowych Echo Investment.
Koncepcję architektoniczną wykonała pracownia APA - Kuryłowicz & Associates. Regularna bryła nowej części obiektu została rozbita na trzy niezależne formy. Przestrzeń publiczna pasażu handlowego łączy się ze strefą wejściową (narożnik ulic Marii Curie-Skłodowskiej i Mikołaja Reja) i przestrzenią istniejącego już Pasażu Grunwaldzkiego. Nowa część to trzykondygnacyjny pasaż handlowy doświetlony światłem naturalnym.
Inwestor, który dysponuje już pozwoleniem na budowę, planuje rozpoczęcie prac w III kwartale 2012 roku. Zakończenie inwestycji przewidziano na koniec 2013 roku.