Wrocław: Statki turystyczne pływające po Odrze ponownie będą mogły robić pętlę wokół Śródmieściaźródło: Julo - pl.wikipedia.org

Wrocław: Statki turystyczne pływające po Odrze ponownie będą mogły robić pętlę wokół Śródmieścia

REKLAMA
Bardzo dobre wiadomości dotyczące przyszłorocznego sezonu żeglugi pasażerskiej po Odrze we Wrocławiu. Po wielu latach statki turystyczne ponownie w 2021 roku wrócą na niedostępną od wielu lat pętlę wokół śródmieścia stolicy Dolnego Śląska.
Rejsy, które były kiedyś bardzo popularne tak wśród turystów jak i samych mieszkańców Wrocławia, będą mogły być realizowane dzięki remontowi Śluzy Opatowice, który ma się zakończyć jeszcze w tym miesiącu, a najpóźniej w listopadzie
Pierwotnie prace miały się zakończyć w czerwcu 2020 roku, jednak na początku 2020 roku rozszerzono jeszcze o kilka punktów zakres robót. Koszt inwestycji wzrósł przez to z pierwotnych 6 mln zł do prawie 8 mln zł.
ukosne.gis.um.wroc.pl
ukosne.gis.um.wroc.pl
  Drugi etap modernizacji polegał na remoncie klinkierowych i kamiennych elementów, wymianie wyeksploatowanych urządzeń mechanicznych śluzy i wykonaniu ubezpieczenia brzegów, tak by mogły przy nich cumować małe jednostki pływające. Zostały także odbudowane schody prowadzące na skarpy. Nowy wygląd zyskały również perony, budynek sterówki, oświetlenie zewnętrzne i ogrodzenie zewnętrzne śluzy. Pojawiła się też nowa instalacja zasilająca wraz z szafami sterowniczymi, pozwalająca na pełną automatyzację procesu śluzowania i system monitoringu.
Siliesiac - CC BY-SA 3.0 - pl.wikipedia.org
Siliesiac - CC BY-SA 3.0 - pl.wikipedia.org
Po zakończeniu remontu przywrócony zostanie także ruch pieszy na wyspę Opatowicką. Mieszkańcy i turyści będą mogli tam przejść przez wydzielony korytarz komunikacyjny i poszerzoną kładkę nad wrotami górnymi.
REKLAMA
Starymi, zdemontowanymi dolnymi wrotami śluzy zajęli się konserwatorzy. Zostaną one wyeksponowane na terenie przyległym do śluzy, jako zabytek techniki. Kończący się drugi etap remontu śluzy Opatowice kosztował łącznie około 8 mln zł. Generalnym wykonawcą prac jest spółka Eco–Polcon z Malczyc. 
Przypomnijmy, w ramach pierwszego etapu tej inwestycji, zakończonego wiosną 2018 r., zrealizowano między innymi remont komory. Koszt tego etapu wyniósł ponad 1,5 mln złotych.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie

Czas na śluzę w Ratowicach

1 listopada rozpocznie się kolejny etap remontu śluzy w podwrocławskich Ratowicach. Śluza ta stanowi ważny element Odrzańskiej Drogi Wodnej. Prace na tym obiekcie prowadzone są etapami, tak aby nie zamykać śluzy. Jej zamknięcie uniemożliwiłoby pływanie po tym odcinku Odry. Dlatego Śluza Ratowice jest zamykana poza sezonem żeglugowym:
Po przeprowadzonych pracach remontowych śluza będzie obiektem IV klasy i przepływać będą mogły przez nią największe statki śródlądowe o szerokości do 11,5 metra, długości do 85 metrów. Dotychczas Śluza Ratowice miała III klasę, co oznaczało, że mogły przez nią przepływać jednostki nie szersze niż 9 metrów i nie dłuższe niż 70 metrów.

Komentarze (4)

Napisz komentarz
Marand(gość)
@
Apis
(gość)
Śluza Ratowice ma długość 186 metrów. Mogły więc nią przepływać jednostki dużo dłuższe niż 70 metrów - np. zestawy pchane o długości 118 metrówi szerokości 9 metrów.
Miszcz dziennikarstwa ? 70 metrów ??
Apis(gość)
Śluza Ratowice ma długość 186 metrów. Mogły więc nią przepływać jednostki dużo dłuższe niż 70 metrów - np. zestawy pchane o długości 118 metrówi szerokości 9 metrów.
wojmar(gość)
a wiadomo może kiedy nastąpi ponowne otwarcie śluzy Mieszczańskiej?
Mercury efi(gość)
Witam jestem motorowodniakiem z Polkowic i kocham Wrocław za możliwość pływania po stolicy Dolnego Śląska w kraju to ewenement .OBY TAK DALEJ
REKLAMA