We Wrocławiu trwa budowa jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii stolicy Dolnego Śląska – Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego na Odrze. Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę.
Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław. Zakończenie realizacji całej inwestycji planowane jest na 2023 rok.
Trwają prace związane z przebudową węzła przy ul. Krakowskiej, gdzie swój początek będzie miała Aleja Wielkiej Wyspy.
REKLAMA
Przebudowa węzła ma potrwać kilka miesięcy. Potem zacznie się kolejny etap, związany z przebudową torowiska.
fot. Jakub Zazula
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania.
Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
Wykonawca będzie miał ma na realizację inwestycji 26 miesięcy, bez miesięcy zimowych, czyli takich jak styczeń, luty, kiedy to wykonywanie prac budowlanych jest utrudnione ze względu na pogodę. Wszystkie prace powinny być ukończone do 2023 roku.