Trwają prace przygotowawcze na budowie jednej z najważniejszych inwestycji drogowych w historii Wrocławia – Alei Wielkiej Wyspy i mostu Wschodniego na Odrze. Nowa trasa połączy al. Armii Krajowej z Biskupinem i Sępolnem, po drodze przecinając rzeki Odrę i Oławę.
Generalnym wykonawcą całej inwestycji jest konsorcjum firm Banimex Sp. z o.o. i Azi-Bud Sp. z o.o. z Będzina. Koszt przedsięwzięcia to 234 mln złotych i w całości sfinansuje je miasto Wrocław.
Aktualnie na międzywalu w pobliżu ul. Międzyrzeckiej trwają prace przy budowie platform pod palownicę. Przyjedzie w kwietniu i utworzy w ziemi blisko 800 pali, które podtrzymają konstrukcję blisko 700 metrowego mostu i nasypów nad Odrą.
Zdjęcia pochodzą ze strony: facebook.com/wroclawskieinwestycje/
W pobliżu ulicy Wilczej trwa przebudowa sieci średniego napięcia, tu powstanie kilkudziesięciometrowy wiadukt. Trwają też prace przy ul. Olszewskiego tu także wykonawca siedzi pod ziemią przebudowując między innymi ciepłociąg. To pierwsze skrzyżowanie, które ma być gotowe na AWW.
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
REKLAMA
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
fot. Jakub Zazula
Aleja Wielkiej Wyspy będzie miała łączną długość 3,4 km. W przeważającej części będzie trasą posiadającą po jednym pasie ruchu w każdą stronę. W okolicach skrzyżowań powstaną dodatkowe pasy do skręcania.
Wykonawca inwestycji będzie musiał także rozbudować wiadukt nad ul. Krakowską i zbudować nowe tego typu obiekty drogowe nad ulicami Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga. Pod łącznicą obwodnicy, przy ul. Krakowskiej planowana jest budowa tunelu dla pieszych, który to będzie kontynuacją już istniejącego. W ramach przedsięwzięcia powstanie również 12,5 km chodników oraz 9,5 km ścieżek rowerowych.
Wykonawca będzie miał ma na realizację inwestycji 26 miesięcy, bez miesięcy zimowych, czyli takich jak styczeń, luty, kiedy to wykonywanie prac budowlanych jest utrudnione ze względu na pogodę. Wszystkie prace powinny być ukończone do 2023 roku.