Trwa remont mostów Pomorskich we Wrocławiu. Wykonawcą remontu jest firma Pro-Tra Building Sp. z o.o. z Wrocławia. Zapraszamy do obejrzenia nowych zdjęć z czwartku, 26 listopada 2020 r.

fot. Jakub Zazula

fot. Jakub Zazula

Most odzyska blask z początków XX wieku. Odtworzone zostaną m.in. zabytkowe latarnie i maszkarony zdobiące balustrady. Z historycznej przeprawy zniknie szpetna rura ciepłownicza. Koszt przebudowy trzech mostów Pomorskich to blisko 70 milionów złotych.



Nowa nawierzchnia, renowacja baszt i przełożenie rury
Pro-Tra Building zajmuje się przebudową wszystkich trzech zabytkowych mostów Pomorskich: Południowego (powstały w latach 1904-1905), Środkowego (jedna konstrukcja z 1885 roku, druga z 1930 r.) i Północnego (wybudowany w 1930 r.). Prace obejmują m.in. wyrównanie konstrukcji, wymianę płyty pomostowej wraz z nawierzchnią, renowację balustrad i baszt oraz przebudowę torowiska, trakcji, oświetlenia, sieci oraz chodników.


W zakresie przełożenia rury ciepłowniczej z mostu Południowego wykonawca zajmie się wpierw robotami technologicznymi komór startowej (przy ul. Księcia Witolda) i odbiorczej (teren zielony nad Odrą przy ul. Grodzkiej). Pozwoli mu to rozpocząć budowę na głębokości około 20 m dwóch mikrotuneli o długości 141,6 m.
REKLAMA
Zakończenie wszystkich prac przewidziano na II kw. 2023 r.

fot. Jakub Zazula

fot. Jakub Zazula

fot. Jakub Zazula