Tysiąc budowlańców, przez całą dobę pracuje przy największej w Polsce przebudowie zabytkowego dworca kolejowego. Dworzec Wrocław Główny będzie gotowy do obsługi podróżnych tuż przed Euro 2012.
Na placu przed dworcem, sukcesywnie pojawia się nawierzchnia. W tej chwili ułożono jej około 50 proc. Jednocześnie prowadzone są prace przy budowie tarasów po obydwóch stronach wejścia głównego od strony ulicy Piłsudskiego, a także prace wykończeniowe przy Pawilonach znajdujących się na placu przed dworcem. W dwóch z nich, które są połączone z parkingiem podziemnym kończy się montaż wind. Intensywne prace prowadzoną są pod powierzchnią placu. Gotowa jest bryła parkingu podziemnego wraz z dwoma wjazdami od strony ulicy Piłsudskiego i Peronowej. W parkingu wykonano już 98 proc. prac instalacyjnych. Teraz budowlańcy zajmują się głównie wykonaniem nawierzchni.
Postęp prac jest widoczny w budynku głównym dworca. Po zimie wznowiono malowanie elewacji. Z każdym dniem dworzec nabiera koloru. Wewnątrz budynku trwają intensywne prace konserwatorskie, których efekty są widoczne w poczekalniach I, II i III klasy w łączniku wschodnim. Wspaniale prezentują się również stropy w łączniku zachodni i na pierwszym piętrze budynku głównego. Przy pracach konserwatorskich na dworcu pracuje obecnie około 230 robotników. Na parterze ryzalitu centralnego ułożono już posadzkę. W tej chwili budowlańcy układają szkliwione cegiełki na ścianach. Praca wre w hali holu kasowego. Tu również prowadzone są prace wykończeniowe. Do tej pory ułożono już ponad 70 proc. posadzki. We wschodniej części holu ustawiono wysokie rusztowania do montażu podsufitki. Analogiczne staną wkrótce na całej długości holu kasowego.
Do tej pory zmodernizowano 3 z 5 peronów dworca Wrocław Główny. Niebawem, bo jeszcze w kwietniu podróżnym zostanie udostępniony po modernizacji peron 2. Duże zaawansowanie prac jest widoczne na peronie 3. Wyczyszczono i pomalowano stalowe konstrukcje historycznych hal peronowych. W miejsce wyburzonego peronu, wybudowano nowy. Na dużej części peronu przygotowano już podłoże pod układanie nawierzchni, które ruszy po zakończeniu prac na peronie 2. W tej chwili budowlańcy z wysokich rusztowań prowadzą montaż świetlika w dachach historycznych halach peronowych. W trakcie jest montaż podsufitki. Nad peronami 1, 2, 3, 4 wybudowano konstrukcję nowego fragmentu hali peronowej znajdującą się pomiędzy dwoma historycznymi. Na wszystkich peronach (poza 4) zyskała ona już poszycie w formie membrany.
Zaawansowanie prace jest duże również w tunelach. W tunelu centralnym ułożono już niemal całą posadzkę wykonaną z granitowych płyt, a także okładziny ścienne wykonane z cegieł szkliwionych. Z kolei w tunelu miejskim trwa renowacja oryginalnych cegieł szkliwionych. Wykonano już podłoże pod posadzkę. Na trzech peronach zamontowano już schody ruchome, którymi po zakończeniu modernizacji dostaniemy się z peronów do tunelu miejskiego. Przy obu wyjściach z tunelu miejskiego wyczyszczono herby Wrocławia.
Przy Pawilonie Południowym dobiegają końca prace wykończeniowe. W ostatnim czasie zamontowano elektroniczne tablice odjazdów i przyjazdów wraz z zegarem w poczekalni na I piętrze budynku. Nowym elementem jest szyld świetlny tuż nad drzwiami wejściowymi do Pawilonu Południowego.