źródło: jarmark

[Wrocław] Unieważnili część przetargu na trasę tramwajową wzdłuż Hubskiej. Bo za drogo

Tomasz Matejuk
Magistrat unieważnił jedną z trzech części przetargu na budowę trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Hubskiej. Chodzi o poprawę nawierzchni na ulicy Dyrekcyjnej.

Pierwsza to budowa trasy tramwajowej na ulicy Hubskiej od ulicy Glinianej do Dyrekcyjnej, druga to Docelowa Organizacja Ruchu (oznakowanie poziome i pionowe), a trzecia to poprawa stanu technicznego infrastruktury drogowej (poprawa nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej).

W piątek 16 grudnia unieważniono przetarg na trzecią część tego zadania.

Było za drogo. Będziemy ogłaszać powtórny przetarg na to zadanie – mówi w rozmowie z portalem InvestMap.pl. Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Najniższą ofertę na tę cześć zamówienia, opiewającą na niespełna 3 mln 510 tys. złotych (w tym niecałe 2 mln 573 tys. zł dla zakresu gminy Wrocław), złożyła Skanska, natomiast gmina Wrocław na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 1 mln 800 tys. złotych.

Kiedy wyniki dla dwóch pozostałych części?

Urzędnicy zapewniają, że nie oznacza to unieważnienia całego przetargu – trwa analiza ofert na dwie pozostałe części zamówienia.

– Chcemy je rozstrzygnąć na początku przyszłego roku – zapowiada Marek Szempliński.

Na pierwszą część wpłynęło 8 ofert. Najtańszą, opiewającą na niespełna 34 mln 275 tys. złotych złożyło polsko-hiszpańskie konsorcjum Balzola, a najdroższą, wynoszącą niecałe 45 mln 547 tys. złotych – Eurovia Polska. Wszyscy oferenci deklarują wykonanie zamówienia do 15 grudnia 2017 roku i 9-letni termin gwarancji.

Realizacją drugiej części zamówienia są zainteresowane dwa konsorcja. Firmy Tor-Krak i Drobud zaoferowały 455 100 złotych, a Eloktrotim, Rotomat i Zaberd – 368 692,5 złotych. Obaj oferenci zrealizują zamówienie w 6 dni i dadzą 3 lata gwarancji.


Zakres inwestycji na Hubskiej

W ramach pierwszej części wybrany wykonawca będzie musiał m.in. wykonać roboty związane z budową trasy tramwajowej oraz przebudową układu drogowego na ulicy Hubskiej wraz z budową infrastruktury podziemnej i nadziemnej. Z kolei jeśli chodzi o poprawę nawierzchni ulicy Dyrekcyjnej, to w zakres zadania wchodzi m.in. wykonanie robót związanych z przebudową jezdni ulicy Dyrekcyjnej i Gajowej, a także budową chodników i dróg rowerowych.

Trasa tramwajowa na ulicy Hubskiej ma powstać nie później niż do 15 lutego 2018 roku. Urzędnicy wskazali też terminy pośrednie. Realizacja robót na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej z ulicą Dyrekcyjną i Pułaskiego wraz z odcinkiem pod wiaduktem kolejowym ma zostać przeprowadzona w terminie od 1 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku, a na skrzyżowaniu ulicy Hubskiej i Glinianej – od 28 czerwca do 30 sierpnia 2017 roku.

Inwestycje tramwajowe na najbliższe lata

Nowa trasa na ulicy Hubskiej to jedna z kilku inwestycji tramwajowych, które mają zostać przeprowadzone w najbliższych latach. Jako jedno z flagowych przedsięwzięć znalazła się w zaktualizowanej wersji planu transportowego.


Ponadto, zgodnie z niedawno zaprezentowanym Wrocławskim Programem Rowerowym, do 2022 roku powinny być gotowe także trzy zupełnie nowe przedsięwzięcia: przedłużenie linii na Nowy Dwór wzdłuż ulicy Rogowskiej aż do pętli przy stacji kolejowej, linia na Swojczyce od Sępolna oraz linia na Ołtaszyn od parku Południowego.

Z kolei po 2022 roku wśród najpilniejszych inwestycji miasto wymienia trasy tramwajowe na Psie Pole, wzdłuż ulicy Borowskiej, na Jagodno, Muchobór Wielki, Maślice i Bartoszowice.