Drugi przetarg na dokończenie budowy nowej trasy tramwajowej na Hubach przyniósł rozstrzygnięcie. Konsorcjum firm Pro-Tra Building oraz Zakład Sieci i Zasilania, jedyny chętny, otrzyma ponad 21 milionów złotych – o 6 milionów więcej, niż urzędnicy planowali wydać. Skończy prace w ciągu kwartału.
Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o. rozstrzygnęły dzisiaj, 19 lutego, główną część przetargu na zastępcze wykonanie budowy trasy tramwajowej w ul. Hubskiej. Jedynym chętnym było konsorcjum spółek Pro-Tra Building Sp. z o.o. oraz Zakład Sieci i Zasilania Sp. z o.o. Zapewniło pięć lat gwarancji i rękojmi. Oczekiwało 21 mln 507 tys. zł brutto. Miasto chciało przeznaczyć na ten cel 15 mln 724 tys. zł. Postanowiło dopłacić różnicę. Wykonawca będzie miał na prace trzy miesiące od dnia podpisania umowy.
Do drugiej części postępowania (zaprojektowanie wraz z przebudową kabli telekomunikacyjnych) zgłosiły się tylko Systemy Teleinformatyczne Optel Sp. z o.o. Sp. k. Były gotowe podjąć się zadania za 872 tys. zł (miasto zabezpieczyło 734 tys. zł). Oferta nie spełniła jednak kryteriów formalnych, przez co urzędnicy unieważnili tę część przetargu.
UM Wrocławia
Pierwszy przetarg fiaskiem
O ogłoszeniu pierwszego przetargu na dokończenie torowiska pisaliśmy w grudniu ubiegłego roku. Listę ofert poznaliśmy 21 stycznia. WI unieważniły trzy dni później postępowanie, ponieważ w nadesłanych elektronicznie dokumentach zabrakło tzw. podpisów kwalifikowanych. Wówczas zgłosili się ci sami chętni co teraz. Kwota zmieniła się tylko w przypadku drugiej części zamówienia – Systemy Teleinformatyczne Optel oczekiwały początkowo 873 tys. zł.
UM Wrocławia
Konieczne dokończenie i poprawa już zrealizowanych robót
REKLAMA
W przypadku kontynuowania robót budowlanych, z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, zwycięska firma zajmie się m.in. dokończeniem prac w zakresie poprzeczek torowych, sygnalizacji świetlnej oraz odwodnienia jezdni i torowiska. Zrealizuje także zadania dotyczące roślinności, w tym nasadzenia 14 drzew oraz odtworzenia terenów zielonych. Część prac będzie musiała wykonać na nowo po poprzedniej firmie, jak regulacja ułożonych już płyt torowych, dokończenie asfaltu na skrzyżowaniu ul. Hubskiej i Glinianej, czy zdjęcie zanieczyszczonej warstwy kruszywa na jezdniach.
Druga część zamówienia obejmuje przygotowanie projektu oraz przebudowę kabli światłowodowych. Jak tłumaczą urzędnicy, prace te okazały się konieczne w trakcie realizacji inwestycji, jednak nie udało im się porozumieć z poprzednim wykonawcą.
Umowa zerwana, nowy wykonawca już prowadzi część prac
Miasto zawarło umowę z włoską firmą Balzola w sierpniu 2017 roku. Zaoferowała wykonanie prac za 35,3 mln zł brutto do 15 września 2018 roku. Z powodu opóźnienia w pracach (gotowe jest około 60-65 procent inwestycji) Wrocławskie Inwestycje postanowiły na początku grudnia zerwać umowę. Kary umowne mogą sięgnąć 40 mln zł.
Magistrat wyłonił w tzw. trybie z wolnej ręki wykonawcę remontu ul. Pułaskiego między skrzyżowaniami z ul. Małachowskiego i Hubską, tak by doprowadzić Pułaskiego do ruchu. Wartość prac wyniosła blisko 3,8 mln zł.
Trasa 16 już znana
Miasto opublikowało w styczniu wyniki przeprowadzonych konsultacji w sprawie trasy powracającej linii tramwajowej nr 16. Pojazdy będą kursować krótszą trasą – z Tarnogaju do zoo przez ul. Hubską, Pułaskiego, most Grunwaldzki i Rondo Reagana.
UM Wrocławia